Inlägg från: Ninninn |Visa alla inlägg
  • Ninninn

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Jag kan ju meddela att vi åker till Aten den 10 september och gör en immunologisk utredning! Har pratat med han på telefon och han tror att de är mitt jäkla Diskbråck som är boven till denna barnlöshet!! Hoppas vi får svar och att de går vägen annars får vi nog acceptera att de inte blir några barn för oss :(

• Ninninn

Saftmedbulle: håller tummarna för att dom hittar vad som är fel! Härligt att lilla M mår bra iallafall :)

• Ninninn

Varför får ni inte pred utskrivet av era läkare?? Efter många mf brukar man ju få de om man ber om de!! Fast alla läkare är väl olika kanske! Tycker ni ska be om de fast de kanske beror på hur många mf ni haft.

• Ninninn
    MissBoring skrev 2012-10-24 14:11:45 följande:
    Jag har bett om det men inte fått gehör.. har 3 tidiga mf i bagaget inom loppet av ett år, men nu är det 9 månader sen sista mf:et.

Tyvärr e de väl så tragiskt att man måste få fler mf innan man får pred (svenska sjukvården är katastrof) men innan du testar pred så måste du ju få trombyl+fragmin har du inte fått dom två medicinerna heller?
  • Ninninn
    MissBoring skrev 2012-10-24 15:05:20 följande:
    näe inte fått dem heller men inga prover jag har tagit har heller visat att jag skulle behöva dem!?

Ok! Har du gjort en missfallsutredning?? Oftast hittar dom ju inget fel på oss tjejer men man brukar ju få testa trombyl+fragmin och progesteron efter att man fått några mf så de tycker jag verkligen du ska kräva även om du inte behöver de enligt blod proverna! Jag har gjort två utredningar här i Sverige som visar att jag är fullt friskt inget fel på mig inte men i september va jag i Aten och hjorden utredning och den har visat att jag har ett jätte starkt immunförsvar som hel tiden stöter ut fostret så utan medicin kommer jag aldrig få barn! Kan tillägga att de känns oerhört skönt att äntligen efter 4 års kämpande och 8 mf senaste äntligen fått ett svar sen är de bara att hålla tummarna att immunbehandlingen med diverse mediciner kommer fungera och de vet man aldrig!
  • Ninninn

Ingen ivf än så länge har vi lyckats bli gravida på egen hand! Graviditet 6,7 och 8 tog jag trombyl+fragmin+ progesteron men för min del gick de ju inte och de beror på mitt immunförsvar! Så nästa graviditet ska jag ta samma mediciner som tidigare + intralipid de är ett dropp som man tar som ska stabilisera ner immunförsvaret till en normal nivå (en nivå som vanliga tjejer som kan få barn ligger på) :) jag har väldigt höga värden så de är inte säkert droppet kommer hjälpa men då finns de en medicin till man kan ta men den är dyr kostar ca 10000 kr! Hoppas jag slipper de! Tycker absolut du ska be om mediciner de är inget som skadar så de är ingen fara!

• Ninninn

Ja har varit i Aten och tagit tnf-alfa och nk-celler och ja har jätte starkt immunförsvar så ja kommet aldrig lyckad behålla en graviditet utan rätt medicin så nästa gång ska ja ta intralipid dropp och hoppas på de bästa!!

• Ninninn

Blomman ger ja inte mycket för han kör ju bara med trombyl och fe hjälpte inte mig! De är ju liksom bevisat i tråden att immunförsvaret spelar in så tragiskt att viss svenska läkare inte fattar de! Men ja ge också hört att han matthiassen tror lite på de iallafall! Du kan ta proverna här hemifrån mm behöver inte åka till Aten! Man km säkert vara sjuk även om immunförsvaret är stark finns säkert någon i tråden som är de! Spermierna är ju ett främmandes föremål som kommer in i våra kroppar och för min del så attackerar immunförsvaret hel tiden sett föremål medan en vanlig kvinna som kan få barn accepterar de och tar de till sig! Helt sjukt men så sant! Så tragiskt att Sverige är så långt efter i detta, dom bara önskar oss bättre lycka nästa gång! Idioter

• Ninninn

Tror man för gå till en vårdcentral eller liknande och ta proverna men sen får du skälv skicka dom med fed ex till Chicago! Lite jobbig process tror jag men å andra sidan får man ju svar på alla mf och ja tror de kostar ca 4000 kr bara! Vi betalde 18000 kr för utredningen i Aten så de är ju billigare att bara skicka proverna här ifrån! Ja fick mens idag skit besviken är ja nu, vill bara bli gravid börja med immunbehandlingen och förhoppningsvis få barn men blir de ett 9:e mf finns de en sak till att göra och de är att ta sprutor (humira) för att få ner immunförsvaret ännu mera! Ja fy fan för detta kämpandet å aldrig får man veta om man någonsin kommer att bli mamma!

• Ninninn

Ja har inte tagit droppet under någon graviditet ännu har inte lyckats blir gravid ännu sen vi va i Aten! Prednisolon har jag tagit dom 2 senaste graviditeterna och även trombyl, fragmin och progesteron men som sagt dessa mediciner kommer ledig hjälpa mig ja behöver droppet och eller humira! Tyvärr kommer ingen kunna hjälp dig analyserar proverna i Sverige de enda dom kan hjälp dig med är att ta proverna på dig men dom måste skickad till Chicago! Ja kommer nog vilja ta om mina prover snart igen för att se hur immunförsvaret ligger till men ja måste som sagt få
    Ner tnf för att lycka gå 40 veckor

• Ninninn

Fråga på ja svarar gärna:) har lärt mig mycket under resans gång :) ja ska ta prednisolon, fragmin, trombyl, progesteron och il dropp nästa gång så tyvärr har ja inget över men varför får du inte de utskrivet av din läkare? Hur många mf har du fått? Efter 4 st brukar man ju iallafall få trombyl och fragmin har du testat dom två?

• Ninninn

Nä tyvärr ja vet ingen! Ja går själv på specialmördrarvården på östra sjukhuset men dit har ja kommit med remiss! Tyvärr får man ju ingen hjälp men om du går privat så kan dom väl inte neka till att skriva ut recept?

• Ninninn

Ja vet inte hur många mf man måste få för att få komma till östra men du kan ju försöka de skadar ju aldrig! Har du gått på repro Sahlgrenska?

• Ninninn

Mimmi beklagar verkligen de är så orättvist men åk till Aten nu inget att hålla på! Nått är fel för så här många mf är inte normalt! Ja fick svar på mina 8 mf och de va de värt, utredningen kostade 17000 sen resa, boende och mediciner sammanlagt gick de på 27000 kr

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14