Inlägg från: Ninninn |Visa alla inlägg
  • Ninninn

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Kom igen tjejer vi måste kämpa på även fast de e jobbigt "säger ja som e jätte bitter " :) nu e mensen över igen så om en vecka tar vi nya tag IGEN när ägglossningen kommer snacka om art man lever ett 2 veckors intervall..... Så sjukt men vi har ju inget val! Vi har ju inte valt detta livet själva utan de e bara att följa med strömmen! MEN va gör man om de inte går? Ja tänker inte leva ett liv utan ett barn de e helt meningslöst! Adoption är inget för mig inte som ja känner nu iallafall i så fall surrogat! Nu till sommarn skulle vår lilla kille fyllt 3 år men här sitter man fortfarande barnlös!

• Ninninn

Jag är väldigt besviken på min läkare! Ringde för 12 dagar sedan till sköterskorna som svarar där på östra och sa att jag behöver mer medicin för den börjar ta slut då ser hon att jag inte varit där sen i oktober och undrade då varför jag inte varit där och jag har ju inte lyckats bli gravid så där för har min läkare inte kallat dit mig, som sagt så har hon fortfarande inte ringt mig och nu har ja snart ingen medicin kvar!!! Tycker de e skandal rent ut sagt..... Sen tror ju inte min läkare på immunologi, tog upp Aten för henne när ja va där senast och då hån skrattade hon till mig och sa att hon tror inte på de så den dagen jag ska dit och sen behöver en svensk läkare som hjälper mig med medicin och eventuellt il dropp så kommer ju inte hon göra de så ja behöver uppenbarligen en ny läkare finns de någon som vet en bra läkare i Göteborg???? Hon säger att hon har läst boken av Alan E beer med men hon tror ändå inte på de....

• Ninninn

Ja hon är den enda som skrivit ut mediciner till mig så på de sättet är hon ju bra, byter jag läkare så kanske ja får gå tillbax till ruta ett igen och inte få någon medicin alls!!! Va finns de för ställen i Göteborg man kan gå till förutom repro och östra?? Så klart privat men är dom villiga på att skriva ut medicin? Ja får helt enkelt ringa igen och fråga va tusan som händer!!!

• Ninninn
    L Maria skrev 2012-05-03 20:52:31 följande:
    Mojutten - efter att jag pratat med honom i telefon så har jag inga förhoppningar - han sågade i princip alla mediciner, finns inga korrekt utförda studier med evidens, förutom TLC... Jag frågade om trombyl, ville han inte skriva ut, innohep - inte utanför studien, han sa själv att prednisolon är förkastligt då det innebär risker för fostret utan att ha någon eviden bevisad... Vi får se vad som händer... Men vi har bestämt att vi åker till Aten om det inte går vägen nu.

Jag va ju med i Lennart Blomqvist studie och personligen så ångrar jag de så himla mycket, han är bra och verkligen bryr sig MEN man får ju ingen medicin antingen trombyl eller placebo och i våra situationer så är de för mycket att spela med de e en chansning vi behöver uppenbarligen medicin för att lyckas så tiden bara gick när ja va hos honom till ingen nytta!!
  • Ninninn

Jag har en jävla idiot till läkare (ursäkta språket) men ja e så jävla förbannad och besviken och ledsen på henne! Hon behandlar mig som en idiot. Har ringt i 3 veckors tid och bett sköterska om att ja behöver medicin dom har lämnar lappar till henne men hon har ignorerat mig jag har ringt en gång i veckan och bokstavligt talas skällt ut sköterskorna men dom kan ju inte föra nått, så nu e prednisolonet slut..... Snälla finns de någon läkare i Göteborg som e bra och som skriver ut medicin???????? Va ja förstår så har man inte rätt till ivf förres man försökt blir gravid 1 år va händer efter ett år? Skickas de remiss till repro och hur lång tid tar de sen då innan man får sätta igång??? Gjorde ett grav test i morse ska ha mensen i veckan så de e väl kanske lite tidigt men ja känner på mig att mensen kommer komma, så här e vi ledsna både ja å sambon 7 månader försök nu utan plus, fattar inte detta!!! På riktigt ja ger snart upp detta med barn de tar för mycket på mig och vårt förhållande! I snart 4 år har vårat liv och förhållande handlat om att göra barn å ingenting annat, är de verkligen värt allt detta helvete?! Om de aldrig går ja tänker inte leva ett liv utan barn de finns inte i min värld!! Alla som hängt i denna tråden i många år nu har ju lyckats! De e ju helt fantastiskt undra hur många år till de ska ta innan man själv lyckas!

• Ninninn
    mojutten skrev 2012-05-15 09:02:14 följande:
    Ninnin, det är jobbigt! Jag trodde att jag skulle gå under när vi aldrig blev gravida efter vårt 4:e mf. Det tog 17 månader, och sen blev det ett mf med. Det kändes nattsvart. Jag var sjukskriven en period och sökte hjälp. Hur gamla är ni om jag får fråga? Jag tänkte på hur länge ni måste vänta innan ni söker hjälp för att ni inte blir gravida? MariaL och mn86, jag fortsätter hålla mina tummar! Är det imorgon du ska på vul, Maria? När vi ändå diskuterar mediciner, hur länge tog ni progesteron och prednisolon?

Jag blir 30 och min sambo 33 i år! Antar att man måste försöka ett år innan man får hjälp med ivf! Ja gjorde ett grav test i morse och möjligtvis va de ett streck där eller så inbillade jag mig! Är på dag 28 så om ja skulle vara gravid så borde de vara 2 st jätte starka streck och de va de verkligen inte! Vi får se vad som händer bara att kämpa vidare i så fall jobbigt men livet e ju inte lätt för oss i denna situationen! Vi har en text hemma på väggen som lyder "Sluta aldrig hoppas sluta aldrig be sluta aldrig drömma under kan ju ske" hoppas verkligen att den stämmer och att under verkligen KAN ske någon gång!
  • Ninninn

Åh herre jösses ja fick ett svagt streck idag också betyder detta att ja e gravid IGEN!! Va rädd ja blir och nervös, och ingen medicin har ja bara så de räcker i ca 10 dagar, har ju en läkare som inte bryr sig och som fortfarande inte hört av sig! Eller jo ja har fått ett brev att ja ska dit den 11 juni hahahaha de e ju skit långt kvar! Ska man börja med progesteron nu då?

• Ninninn

Trombyl och prednisolon har jag tagit sen ägglossning så nu ska jag börja med progesteron och fragmin! Har smörjet mig med progesteron gelé i lite över en vecka men då kanske ja borde sluta med de och börja ta vaginalt istället? Hur ska detta slutade livrädd för att de ska få åt skogen igen!

• Ninninn
    Irma skrev 2012-05-18 19:57:10 följande:
    Vad håller hon på med? känner inte igen henne alls... Hoppas du hinner få dina mediciner i tid!

Ja va fasen håller hon på med???!!!! Prednisolonet tog tyvärr slut eftersom hon inte ringde tillbax men jag löste de ändå genom en kontakt men de ska man ju inte behöva, hade ja inte haft den kontakten så hade ja stått här nu gravid utan medicin!! Ja är så besviken på henne, ringde igår igen för 4 gången och nu sa ja att ja är gravid och verkligen behöver mediciner så nu återstår de bara att se om hon fixar de eller inte!!
  • Ninninn

Jag har ringt igen till läkarn 5:e gången nu men inget e recept har ja fått!!!! Ja är ordinerad 10 mf pred men ja tar 15 istället

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14