Inlägg från: Ninninn |Visa alla inlägg
  • Ninninn

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Oj här va de verkligen mycket att läsa =) men alla är vi tydligen i samma situation och de känns för jävligt.
    Fick mitt 5:e MA för två veckor seda och tyvärr så ser ja inget ljus och inget hopp.
    Kan inte förstå varför de händer.
    Va finns de för medicin som kan hjälpa??

• Ninninn

MCT79 beklagar det som hänt dig, fick själv 2 kurer med cytotec förra veckan men inget hände så ja blev skrapad i fedags har inte blött någonting sen dess.

Man mår fruktansvärt dåligt över att behöva gå igenom detta gång på gång om dom bara kunde hitta något fel för nått fel e de... ja vet inte hur jag ska orka mer, vill knappt gå upp på morgonen. Har varit sjukskriven nu i 2 veckor men på måndag får ja väl gå å jobba igen blir ju ännu knäppare av att gå här hemma å mala saker i huvudet hela dagarna.

Ja vill inget hellre än att försöka igen och önska att de ska vara min tur nästa gång men ja har önskat de 5 gånger nu och varje gång får man vara glad i några veckor sen tar glädjen slut igen å igen.

• Ninninn
    Irma skrev 2011-04-01 15:51:21 följande:
    Ninnin82: Välkommen hit! Självklart är det inte roligt att ha anledning att platsa här. Men jag har hittat grymt bra stöd här.
    Grejer man kan testa är progesteron, trombyl, fragmin eller innohep, prednisolon. Det är ungefär så långt man komma i sverige om man lyckas hitta en engagerade läkare. sen finns det tuffare immunologiska behandlingar, men då krävs det att man söker och gör dessa utomlands. I trådstarten finns en behandlingstråd. där kan man läsa vad folk fått för behandlingar och avvikelse på prover.

har du fått någon utredning?

rekommenderar att läsa våran "bibel"
    babyfriendlybook.com/
    många läkare (de flesta) i sverige är av inställningen att det inte finns några immunologiska förklaringar till missfall. men läser man den boken och ser sig omkring utomlands så inser man att svensk fertilitetsvård är ljusår efter...

MCT79: Fy att behöva göra flera cytotecbehandlingar OCH skrapning Vissa missfall springer man ifrån och andra gånger kommer allt ikapp en. Ta hand om dig. Låt dig vara ledsen så länge du behöver!
    Ja efter mitt 3:e missfall gjorde vi en utredning men allt är jätte bra vi e så friska. 4:e graviditetern åt jag Trombyl men de blev ett ma till. Nu denna 5:e gången var vi ved i Lennart Blomqvists studie i Borås, han har tagit jätte mycke blod prover på mig men inget hittades där heller..

Förra veckan var ja på sahlgrenska/repro och lämnade 14 rör blod igen dom har ja inte fått svar på.
    Nästa gång ja blir gravid ska ja få progesteron så då får ja hoppas på att det är den medicinen jag behöver.

Om man bara kunde få ett svar på VARFÖR just detta ska drabba oss...
  • Ninninn
    MCT79 skrev 2011-04-03 11:55:48 följande:
    Fy tusan.... hur långt gången har du varit där du fått dina mf/ditt MA?

Jag har inte behandlats alls mina första utan först nu vid mitt MA så fick jag progesteron..
    Första gången var ja i v.17 men förstod då att något inte stämde för ja hade ingen mage alls och alla andra som va så långt gånget hade ju en gaska stor mage då visade de sig att fotret dog i v.14 så då fick ja ligga inne påSahlgrenska och föda ut de, fy fan vilken smärta de e, de e ju en riktig förlossning fast de inte kommer ut en stor bebis. Min sambo valde att titta på de lilla pyret. Vi skickade även iväg han på en undersökning för att se om det va något fel men de var de inte, men dom sa att det var en liten kille Glad
    2: ma var v.9 fostret dog v.5 3:e ma tvillingar var i v.10 dom dog v.8 4:e ma va i v.10 fostret dog v.8 och nu 5: ma va i v.9 fostret dog v.8. De e så sjukt att de kan hända så himla många gånger för en å samma personer.

Ja väntar på svar från sahlgrenska/repro om vi ska få göra ivf de e ju inte de som e vårat problem för vi blir ju gravida men då vet man iallafall att dom tar de ansolut bästa äggen + att ja då får proggisar.

Nu denna 5:e gången var jag ju med i Lennart Blomqvists studie och han sa att nästa gång ska ja få progesteron för har man inte tillräckligt med progesteron i kroppen runt v.8-10 då moderkakan ska ta över då dör fostret så de kanske kan vara de för min del då man kan ju hoppas de iallafall.
    Man måste ju tro på allt.
  • Ninninn

Det är detta som e så himla svårt att försöka igen orkar man mer även fast man egentligen inte vill något annat än att få barn.

Men de finns så himla många som fått progesteron och så har ni ändå fått missfall därför tänker att de kanske inte hjälper mig heller och orkar man gå igenom fler missfall, ja e tveksam över de för så dåligt som ja mår och har gjort sen nr.4 ja svimmar har panikångestattacker och de betyder ju att man e helt förstörd.

Tycker detta e piss å skit rent ut sagt

• Ninninn

Irma97: Lennart har inte hört av sig ännu så ja vet inte vad det var för medicin ja åt ännu!

Va finns det för mediciner man kan ta förutom Trombyl & progesteron?? Åt ju som sagt Trombyl 4: graviditetern men de funkade inte men ja funderar på om ja ska äta de ändå nästa gång, man måste ju försöka.
    Får se när mensen kommer tillbax bara, ska man vänta eller ska man börja med ägglossningsstickor redan nu kanske?? de hugger i mina äggstockar igår och idag, kan ja redan ha ägglossning??

• Ninninn

Irma97: grattis va roligt för dig, de e snart bara 10 veckor kvar tills bebben kommer =)

Ja vet att de finns många här som har gjort ivf och ändå fått massa missfall men va tror ni, kan de vara så att de e dåliga ägg som blir befruktade som gör att man får missfall???? knappast 5 gånger va??
    Vi har ju pratat om att kanske få göra ivf även fast vi blir gravida på egen hand men då vet man ju att de är dom absolut bästa äggen som blir befruktade.

Ja skrapades den 25 mars så de lär väl dröja innan ägglossning och mens kommer tillbax.

Jag är helt klyven vill helst köra på å försöka igen snart men på ett sätt vill man vänta om man får göra ivf... ja vet inte vad ja ska göra.

Måste bara säga me att ja började jobba i måndags igen efter 2 veckors sjukskrivning och fy fasen va jobbigt de va att komma tillbax, min kompis/arbetskamrat är gravid i v.24 och hon vet min bakrund, varken hon eller jag vet vad vi ska säga till varandra, ja sitter med gråten i halsen hela dagarna på jobbet, borde nog vara sjukskriven lite längre men man ska ju ha råd också. Livet är så orättvist och kämpigt för vissa och andra bara blir gravida och 9 månader senare kommer bebisen..

• Ninninn

AnnicaP: hur går de för dig? du är helt grym som låter allt komma ut av sig själv!
    Ja har haft ganska ont i ca en vecka nu, de hugger å grejar i magen, ibland gör de så ont att ja måste sätta mig ner, fortsätter de så här så får ja väl åka in å kolla om allt står rätt till.

Kan inte förstå att vi ska behöva gå igenom allt detta helvete, att man kan räkna alla sina ma på en hel hand de e så jobbigt!
    Ja vet inte om ja orkar försöka igen vågar inte få fler missfall. Men ändå vill ja ju inget annat!
    hoppas på att mensen kommer igång snart så man vet att kroppen fungerar som den ska igen, är ju inte jätte lätt att räkna ut ägglossning nu efter skrapningen.

• Ninninn
    MCT79 skrev 2011-04-12 18:32:19 följande:
    När skrapades du?
    Jag gjorde mitt för två veckor sen och igår och idag har jag haft superont... tog tom en citodon jag hade kvar i morse.. haft lite älflytningar också men det kändes tidigt med äl redan??
    25 mars så de är lite mer än 2 veckor sedan! fattar inte vad det är som hugger så ibland det gör verkligen skit ont! ja har också fått lite flytningar men ja gjorde 2 ägglossningstest och dom visade ingenting! kan väl inte vara ägglossning redan, de tror jag inte va??

Antar att man inte blir kallad på nytt besök nu när dom skrapat mig, då är dom väl säkra på att allt är ute och att det ser bra ut.

Jag har blivit lovad progesteron vid nästa graviditet och jag tänkte även ta Trombyl igen! man måste ju testa allt som sagt!

Har du skrapats tidigare??
  • Ninninn
    Äntligen dax skrev 2011-04-19 00:52:08 följande:
    Har äntligen slutat blöda efter hela karusellen med upprepade skrapningar och infektion. Negativt graviditetstest äntligen. Men när tusan kommer ägglossningen? Kan det bli så att ägglossningen uteblir efter MF/MA? Någon som fått problem med att ägglossningen inte kommer igång? Blir lite nojig tyvärr
    De undrar jag med?? Jag skrapades den 25 mars och har haft ganska ont från och till som mens värk och huggningar men igår kväll hade jag så jäkla ont så ja kunde inte stå eller gå, fick ta 2 tabletter och då lättade de lite så ja iallafall kunde köra hem från jobbet, de var en helt sjuk smärta som mens värk gånger tusen!!
    Kan ju hoppas att det är kroppen som kommer igång igen kanske, efter mitt 3:e ma fick jag också skrapas men då tog de hela 4 långa månader innan min mens kom tillbax så ja hoppas jag slipper vänta så länge denna gången med.

Dom säger ju att den dagen man skrapas är som mensens första dag så då borde man ju ha ägglossning ca 2 veckor senare, jag har inte testat med några ägglossnings stickor så jag vet inte men man kanske ska börja med testa. Man borde väl ha ägglossning även fast inte mensen kommer??
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14