Irma skrev 2011-04-01 15:51:21 följande:
Ninnin82: Välkommen hit!
Självklart är det inte roligt att ha anledning att platsa här. Men jag har hittat grymt bra stöd här.
Grejer man kan testa är progesteron, trombyl, fragmin eller innohep, prednisolon. Det är ungefär så långt man komma i sverige om man lyckas hitta en engagerade läkare. sen finns det tuffare immunologiska behandlingar, men då krävs det att man söker och gör dessa utomlands. I trådstarten finns en behandlingstråd. där kan man läsa vad folk fått för behandlingar och avvikelse på prover.
har du fått någon utredning?
rekommenderar att läsa våran "bibel"
babyfriendlybook.com/
många läkare (de flesta) i sverige är av inställningen att det inte finns några immunologiska förklaringar till missfall. men läser man den boken och ser sig omkring utomlands så inser man att svensk fertilitetsvård är ljusår efter...
MCT79: Fy
att behöva göra flera cytotecbehandlingar OCH skrapning
Vissa missfall springer man ifrån och andra gånger kommer allt ikapp en. Ta hand om dig. Låt dig vara ledsen så länge du behöver!
Ja efter mitt 3:e missfall gjorde vi en utredning men allt är jätte bra vi e så friska. 4:e graviditetern åt jag Trombyl men de blev ett ma till. Nu denna 5:e gången var vi ved i Lennart Blomqvists studie i Borås, han har tagit jätte mycke blod prover på mig men inget hittades där heller..
Förra veckan var ja på sahlgrenska/repro och lämnade 14 rör blod igen dom har ja inte fått svar på.
Nästa gång ja blir gravid ska ja få progesteron så då får ja hoppas på att det är den medicinen jag behöver.
Om man bara kunde få ett svar på VARFÖR just detta ska drabba oss...