Inlägg från: Ninninn |Visa alla inlägg
  • Ninninn

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Tyvärr va de så att när ja ringde i tisdags så stod de inget i min journal att jag skulle få proggisar så därför kan ingen annan skriva ut receptet til mig, måste tyvärr vänta på tills Dr M.H ringer mig men ja ska ringa igen i morgon å se om dom vet något mer.

Så segt att vänta bara, en månad utan att försöka känns som en evighet..

• Ninninn

Ja ska ringa i morron igen, ja kan åka dit å hämta receptet i så fall! annars e de bara att vänta en månad å de kanske är lika bra, fick ju precis mensen tillbax efter skrapningen så de e kanske lika bra att vänta så man får en mens till då vet man ju säkert att kroppen fungerar igen.

• Ninninn

Ringde idag igen men de stod inget om progesteronet i min journal idag heller, de som stod var att jag kommer bli kallad inom 4-6 till DR M.H

Känner själv att jag inte kan vänta tills ja får progesteronet så ja tänker köra på med att smörja mig med progesteron krämen jag har istället så länge och trombyl+fragmin, de e ju inte säkert de biter på första försöket ändå..

• Ninninn

sissela: jätte grattis till dig, skönt att du har hela paketet med mediciner.

Nu kör jag med trombylen+fragminet och krämen så får vi se vad som händer, givetvis hade man ju velat ha allt även prednisolon men jag vet ju att ja får de nästa gång i så fall, jobbigt bara att man kanske behöver få ett missfall till bara för att få all medicin, de stör ja mig på.

Psyket mår ju liksom inte jätte bra som de är nu och då kanske veta att man måste få ett missfall till nr.6 för att få prednisolon. De är väl bara till att kämpa på antar ja...

• Ninninn
    TantTingeling skrev 2011-06-07 15:55:59 följande:
    Irma, Äntligen dax och Bettan: Tack tjejer!!! Känns så overkligt, som att jag pratar om någon helt annan. Kan inte fatta att det faktiskt är mig det gäller!!! :)

Sissela: Stort grattis till plus!. Verkar som att du och jag har undgefär samma medicinering (jag självmedicinerar oxå en hel del), fast jag tar multivitamin och triobe istället för de vitaminer du tar.

Ninni82: Jag tycker det låter fint med Trombyl + fragmin + progesteronkräm, det kan ju inte vara särskilt stor skillnad mellan krämen och vaggisarna. Jag förstår din känsla när det gäller prednisolonet, kan du inte självmedicinera (det gör jag, och har gjort denna och förra graviditeten)
    Hur självmedicinerar jag?? ja kan trycka i mig vad som helst =)
  • Ninninn
    TantTingeling skrev 2011-06-07 17:06:28 följande:
    Ninnin: Du köper prednisolon utomlands där det är receptfritt, eller handlar på nätet från nån utländsk nätbutik.
    vet du någon sida jag kan köpa de på?
  • Ninninn

Jag nöjer mig med trombyl+fragmin+progesteron kräm nästa graviditet å hoppas på de bästa!

har ju redan börjat med medicinen å ja e helt blå på magen av sprutorna =)

• Ninninn

Någon som vet hur länge man ska ta proggisar?? v.12??

• Ninninn
    Irma skrev 2011-06-15 09:58:10 följande:
    Javisst: Jag tycker inte du är "dum som håller på själv". Jag ser det lite som att man med vårat bagage har ett större behov av kontroll. Eller det känns som om man har kontroll om man är med i varje provsvar, tanke osv som läkaren har. Det är ju ingen kritik mot läkaren. Bara ett stort kontrollbehov

Sissela: Grattis!

Äntligen dax: Grattis! Vilken vecka är du i nu?

Ego: Här börjar det hända grejer... Vattnet gick igår morse! Förvånad Fick lite värkar i två omgångar natten till idag, men det verkar inte vilja starta än. var inne på CTG igår och imorse. Såg fint ut. Så nu är det bara att vänta. Har inget hänt på fredag morgon sätter dom igång mig.

Jätte grattis till alla som plussat och fått se ett litet hjärta picka =)

Irma: De är helt galet nära nu å ja är så himla glad för din skull =) du ger mig hopp

• Ninninn

Irma jätte grattis till lille killen hoppas allt gick bra och att ni mår jätte bra!

Nu hoppas ja att resten av oss här i tråden får vårt efterlängtade barn snart =)

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14