Inlägg från: Ninninn |Visa alla inlägg
  • Ninninn

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Är så glad för irmas skull, tänk att du äntligen fått de lilla livet =)

Lite ego: Har plussat här men e inte ett dugg glad mest orolig över vilken vecka de ska skita sig denna gången!!!
    har haft lite bruna klumpar typ hela veckan men de e kanske gammalt blod eller så e de ett väldigt tidigt missfall vad vet ja.. 

Håller iallafall på med trombylen och fragminet ska börja med proggisar nästa vecka!!

Hoppas ni alla får en trevlig midsommar 

• Ninninn

Drömmen tog slut väldigt fort denna gången, missfall nr.6 e på väg ut, vaknade i morse med blod i hela trosan å när ja satte mig på toan så bara de forsade ut...

Har aldrig fått så här tidigt missfall innan va gör man? måste ja ringa gynmottagningen å få tabletter tro???

Fy fan va trött ja e på detta livet, de finns absolut ingen rättvisa någonstans. Vi kommer nog aldrig få ett barn för de verkar inte bättre....

• Ninninn

Vecka 5 idag, skulle ringt å sagt att ja va gravid men nu fick ja istället säga att ja fått ännu ett missfall!!

De e första gången de kommit igång av sig själv, har aldrig fått så här tidigt missfall innan å inte heller att de kommit ut av sig själv.

Får väl se om de börjar komma ut klumpar under dagen annars kanske ja får åka å sätta mig på gynakuten

• Ninninn
    MCT79 skrev 2011-06-27 09:34:30 följande:
    Beklagar såååå Ninnin.... jag har haft två tidiga mf i v 5 och det blev som en kraftig mens... det kom aldrig några klumpar alls, inte som jag såg iaf.
    Åk till gynakuten för koll om du är orolig tycker jag!

Ok! behövde du aldrig gå på någon undersökning för att se att allt kommit ut??

Kommer ägglossningen igång snart igen nu då eller? räknas detta typ som mensens första dag?

Kan ni förstå hur mycker vi tjejer får gå igenom de e helt sjukt.... man måste ju kämpa på även fast man ibland bara vill åka till himlen för att man inte orkar mer, detta tar så himla mycket på mig all denna förtvivlan å ovisshet, har gråtit konstant i över 2 år nu känns de som.

• Ninninn

Ja utredning gjordes efter 3 gången men inget hittades, har lämnat över 40 rör blod dom senaste 2 åren men ingenting.

Tog Trombyl+fragmin denna gången men inte ens de hjälpte, men när man får så här tidigt missfall så har de väl knappt fäst sig?? måste ju vara nått tokigt när de gått fel så här tidigt?

Om de nu ändå skulle bli ett 6:e missfall så va de ju lika bra de blev så här tidigt, gjorde ett grav test i torsdags å nu 4 dagar senare så e de ett missfall.

• Ninninn

Men NEJ nettan inte du också!! men va många tidiga missfall du har haft de senaste då, de e ju helt sjukt! dom måste ju fasen göra nått för å hjälpa dig...

Jag har ju blivit lovar prednisolon till nästa graviditet, hon ville inte gärna skriva ut de hur som helst utan ja skulle ju först prova trombyl+fragmin å de gjorde ja nu. Ja ringde till barnmorskan på östra förut å sa som de va så hon la en lapp till min läkare där så nu hoppas ja hon snart ringer upp, problemet är väl att de e semester tider nu så med min vanliga otur har väl hon semester snart så ja får säker vänta flera flera veckor..

Kanske man ska äta mer vitaminer å inte bara (Mitt val kvinna) omega 3 kanske? någon som tar de? multivitamin??

vad vet ja nått måste vi ju göra

• Ninninn

Jo detta måste vara ett missfall, blöder ganska mycke och har sjukt ont i rygg ocg höfter och de har ja haft dom andra 5 missfallen me..

Va ska man göra åt eländet..

• Ninninn
    nettan skrev 2011-06-27 11:07:06 följande:
    Ja,jag har lyckats bli gravid direkt efter alla missfallen.
    Tyvärr så var min läkare ganska tjurig förra gången jag pratade med henne.
    Jag rabblade upp en massa olika läkemedel som jag hade hört talas om,men hon menade på att inga av de hade några bevisade effekter. Det jag kunde få var typ fragmin-men då måste hon ha sett att de är en frodig graviditet i typ v6. MEN jag lyckas ju inte komma ditRynkar på näsan. Och trombylen hjälper inte. Och inte progerteronkrämen heller. Jag har även ätit omega 3.

Dessa jäkla läkare som inte hjälper oss, man måste ju få prova mediciner annars kommer man ju aldrig få veta..

Ja har ju haft turen att äntligen få en underbar läkare som gav mig medicin och kommer ge mig prednisolon nästa gång.

Trombyl+Fragmin+Progesteron+Prednisolon de tror ja på och ja tänker ha de me oavsett vad läkaren säger =) nu får de vara nog me detta.

Se till å få en annan läkare nettan om hon ska vara så tjurig

• Ninninn

Hur många dagar har ni blött som fått så här tidigt missfall?? de kommer små klumpar då och då så de e ju bra för då e de ju på väg ut!

• Ninninn

Saftochbulle: Jag gjorde en utredning på repro på Sahlgrenska de va efter 3 missfallet sen har jag varit hos Lennart Blomqvist i Borås och lämnat 11 rör till sen nu i mars var jag hos Margareta på Östra och lämnade 14 rör till.... så många rör har lämnats men inget fel.

Irma: Ja började med trombylen och fragminet 2 dagar innan ägglossning! kännde ju redan förra veckan att jag hade värk i rygg å höfter så ja visste egentligen redan då att de va missfall på G.

Så himla tidigt bara har aldrig fått så tidigt missfall innan. Ringde till Östra igår och dom la en lapp till MH där men hon sa att hon inte visste riktigt när hon har semester så de kanske dröjer innan hon hör av sig och ja vill ha prednisolon NU, vill köra på så fort som möjligt igen.. Tycker ju inte man ska behöva gå dit på besök utan hon kan väl egentligen bara skriva ut prednisolon för vi har ju pratat om de redan.

Har tröttnat på detta för länge sen nu fattar inte att man ska behöva lida så här genom livet..

Någon som vet någon utländs sida eller nått som man kan köpa prednislon ifrån????? måste ha NU vet att ja inte kommer få dom utskrivna innan nästa äglossning!!

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14