Inlägg från: Ninninn |Visa alla inlägg
  • Ninninn

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Va gör man nu då? har fortfarande sen i torsdags brunt blod små klumpar som kommer, de e väl ett tidigt missfall antar ja :( hur länge ska man hålla på med detta ekorrehjulet?!

Varför kan man inte få hjälp med IVF, ja har ringt å frågat dom 2 gånger på Sahlgrenska + att vi frågat alla läkarna vi varit hos om dom kan ge oss den hjälpen men de enda dom säger e ni ska vara glada att ni blir gravida på egen väg, visst e ja glad för de men i slutändan får vi ju inget barn!!!!!

Vad mer kan jag göra?? ska man behöva gå privat å betala 50.000 kr när alla andra får de genom staten de känns väl inte så jätte kul kanske!!!

Ja förstår inte att de ska vara så svårt för en läkare att bara skriva en remiss för IVF-behandling hur jäkla svårt kan de vara för dom att bara ge oss den hjälpen..............     

• Ninninn
    Bling1975 skrev 2011-09-19 09:54:44 följande:
    Ninnin, brukar det ta lång tid mellan plussen? För IVF hjälper inte alls mot missfall, det snabbar bara upp processen att bli gravid om det är trögt. Behöver man mycket behandling mot missfallen så kan det dock vara bra för att man inte ska behöva ta en massa preparat under väldigt lång tid utan kan planera för IVF cyklerna. Vad får du för missfallsbehandling?
    Jag blir gravid väldigt lätt så de e inget problem men ja kan inte behålla den precis som alla oss här :(

Ja vet att IVF bara hjälper till för dom som inte blir gravida men de kanske e så att ja har skit dåliga ägg som blir befruktade varje gång, gör man IVF så vet man iallafall att de e den bästa kvaliten på allt, då har man provat de med liksom...

Ja vet inte va detta e denna gången men ja ska ha mensen i morron men i 5 dagar nu har de kommit brunt gegg å små klumpar, har haft lite ont i höft/rygg me, kan ju inte påstå att de e positivt!!  

Tar Trombyl+fragmin+prednisolon    
  • Ninninn
    Bling1975 skrev 2011-09-19 10:41:42 följande:
    Ninnin, jag vet att man vill ha lösningar. Men blir dina ägg befruktade vid sex och du lätt blir gravid så kommer du sannolikt få fina embryon vid IVF. Men ingen kan se hur de ser ut på insidan och det är i slutändan det som avgör. Jag hade toppenfina embryon efter IVF och fick ändå en massa missfall ändå tills jag fick rätt behandling med hjälp av en Dr i England. Om jag var du hade jag nog gått vidare den vägen istället för IVF som jag inte tror gör någon skillnad om jag hade lätt för att bli gravid.
    Hur kom du i kontakt med den läkaren i England? va e de för behandling du fått där?

Ja tror inte heller IVF e lösningen för mig men man vill ju göra allt för att få ett litet barn! man blir så bitter över detta ständiga kämpande, skulle bara vilja ha ett svar på varför de blir missfall gång på gång! 

• Ninninn
    mojutten skrev 2011-09-20 09:20:02 följande:
    Ninni82, har du "provat" en graviditet med nuvarande behandling?

Jag vet att det är frustrerande att vänta. Efter min utredning och att jag fått trombyl och fragmin så har jag inte blivit gravid. Det har nu gått 1.5 år och vi har äntligen fått remiss till ivf. Väntan är inte lätt att leva med.
    Japp började med all medicin ca en vecka innan ägglossning!!

Om ja ska vara ärlig så vet ja inte vad detta e, har ja fått missfall eller har de bara varit gammalt blod brunt/klumpar?!

Ja får alltid några finnar när jag ska ha mens och de har ja inte fått denna gången så antingen e ja gravid fortfarande eller så va de ett missfall å gör ja ett grav test nu så visar de väl ändå positivt om ja nu hade haft missfall!! kan ju inte påstå att ja känner mig gravid     
  • Ninninn

Jag har inte gjort något grav test, har inga hemma så ja får åka å köpa å göra ett test i morron!!

Kan detta bruna/klumparna vara något annat än missfall då tror ni?? de skrevs nått om nidis!! jag har ALDRIG haft någon nidis innan utan bruna klumpar har för min del alltid varit ett missfall men de kan ju vara något nytt nu då!

Jag fortsätter med medicinen så får vi se vad som händer, får se vad testet visar i morron!    

• Ninninn

Gog morgon tjejer!

De blev ett plus på clearblue testet!!! men värken i rygg å höfter fortsätter och blöder gör ja me men nu börjar de bli mer rött än brunt en blandning skulle man kunna säga!!!

Kan ju inte tänka mig att de e något annat än ett tidigt missfall men ja får väl ringa läkarn idag å berätta som de e så får vi se vad som häder!

Om de skulle vara ett så här tidigt missfall IGEN så e de ju nått konstigt, kanske man måste göra en genomgång av min livmoder igen å se så de inte blivit ärrbildningar eller annat av alla missfall å skrapningar!  vad vet ja, ja känner mig så liten på denna jorden :(         

• Ninninn

Den barnmorskan som svarade va inte speciellt trevlig :( morrr va otrevlig hon va!! ja sa att ja fått ett positivt grav test men va orolig eftersom ja blött brunt sen i torsdags då sa hon att ja skulle vänta en vecka å göra ett nytt test....

ÖHHH är de så att ja e gravid så ska min läkare skriva ut progesteron till mig, hur som helst så skulle hon lägga en lapp till läkarn så nu väntar ja på att hon ska ringa upp! 

• Ninninn
    miss nöjd skrev 2011-09-21 09:49:44 följande:
    Varför inte ringa din läkare och be att få göra HCG-prov? Det är ju det enda som i nuläget kan avgöra om det är MF eller en fungerande gravidtet. Eller börja ta Progesteron, det blir ju inte sämre av att göra det iaf?
    Har tyvärr inget direkt nummer till läkaren!
  • Ninninn

Är så glad att alla ni fina tjejer finns här inne å stöttar mig de gör mig glad :) man har så många tankar som snurrar runt i huvudet!

Ja väntar fortfarande på samtal från DrMH hppas hon ringer innan helgen iallafall! 

• Ninninn

Fy tusan va de värker i ryggen fick ta en Voltaren nu :( nu blöder ja som tusan också, detta e garanterat ett missfall!

Orkar fan inte bry mig längre! detta har verkligen börjat skada vårt förhållande :( min sambo har tidigare varit den starke som inte ger upp men nu e de ändrat!! han orkar inte längre! allt är emot oss och även er andra som e här!

Va fasen e fel med min kropp?! min livmoder vill inte ha ett barn :(

Va mer kan man göra nu? trodde prednisolon skulle vara räddningen men inte ens de fungerar! får väl sätta ut en annons på Blocket å fråga om de finns någon surrogat mamma :)   

Detta e andra gången nu som de blir missfall så här tidigt kan de ha med fragminet att göra? om man bara fick ett svar!!        

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14