Inlägg från: BettanB |Visa alla inlägg
  • BettanB

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

AHöst: Jag har ingen diagnos alls; de tar ju så få prover i Sverige, så chansen att de skall hitta vad som är fel är minimal tyvärr. Leif behandlar enbart oss som inte fått någon diagnos (och som oftast har svårt att hitta annan hjälp) och kör ungefär samma för alla: innohep från äl eller plus till v.37; täta kontroller med ul.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

sodkt: Nej, vad tråkigt. Hur ser planerna ut nu?

bubbibalubbi: Hej och välkommen in till oss. Låter verkligen som om du hittat en toppenläkare; allt annat än lätt i den här cirkusen annars.

Krus: Spännande... Får kolla upp det.

NN: Det är nog lika mycket trådfolket som snackat upp Omega3 tror jag; bra för immunförsvaret och ger lite extra skjuts  på blodet Man bör dock inte ta hel dos om man tar ASA och liknande också.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

grisolle: Välkommen tillbaks. Pauser är bra ibland tror jag; har gjort mig gott också.
    Och jag tycker du gör rätt som ändå testar pred, för min del verkar det ju ha funkat (ihop med innohep etc).

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Irma: Jag tar mer ut på sidorna; får inga blåmärken längre (i början fick jag jättefula märken). Kom i håg att hålla kvar greppet kring "fläsket" minst 30 sek efter att du dragit ut sprutan så minskar risken för märken lite iaf.

nybliven fru: Härligt med plus! Och fragminstart. Jo, jag har hört att det faktiskt finns de som blöder mer/lättare iom fragmin, men jag vet inte hur vanligt det är. Vad mena du med blödning förresten?
    Jag tar innohep, ASA OCH omega3, så jag tycker nog att man vågar det. .-)

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

grynet: men gör det inte sjukt ont i låren och skinkorna? hua... Där sätter min nålfobi gränsen tror jag.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Tar också varannan sida och försöker variera mig så mycket som möjligt. fast nu har jag, som sagt, inte problem med blåmärken och svullnad längre. Den första tiden var det HEMSKT dock. Folk måste ha trott att jag blev misshandlad hemma om de såg min mage.

Vet dock att man skall akta sig att ta runt naveln (för nära naveln); hellre en bit ut på sidorna då.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Irma: Hm... Vet inte. Har tagit det säkra före det osäkra och hållit mig långt från naveln. Det var en mycket erfaren sjuksköterska som sa till mig; så jag litar mer på det än någon läkare. Ta hellre rejält ut på sidorna tycker jag.

grynat: Haha... ja, man får ju anpassa sig.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

nybliven fru: aha. Finns väl de som tror att fragmin/innohep ger blödningar lite lättare, men jag vet inte. Inte spontana blödningar iaf. Däremot ÄR det sjukt vanligt med små blödningar i början; jag hade det också (och blev LIVRÄDD).
    Shit, vilken tur att du fick rätt då. Att det kunde vara sån skillnad.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Bling: å, hua. Låter inte mysigt alls, men vad vet jag.. Är egentligen sjukt rädd för nålar, men klarar det om jag biter ihop.

Sorg i BettanMansion.
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14