Utredning efter upprepade missfall osv... Del14
Barytan: Vet att det finns de som förordar det också, men jag tycker nog det låter rätt onödigt om inte annat. Tror inte att en så låg dos är "farlig" heller iofs så...
Barytan: Vet att det finns de som förordar det också, men jag tycker nog det låter rätt onödigt om inte annat. Tror inte att en så låg dos är "farlig" heller iofs så...
Barytan: Låter hemskt konstigt faktiskt, men kan kanske vara dosberoende också?Och beroende på problematik så klart. Många IVFkliniker använder ju tex ASA just för att underlätta. Dr Beer menade bla att det det kunde hjälpa till att ge en bättra, tjockare slemhinna och bättre blodgenomströmning direkt när ägget fäster. Man bör dock inte ta mer än 75 mg om inte läkare specifikt föreskrivit annat.
Just era exempel Barytan och mojutten an ju precis lika gärna bero på slumpen iofs.
grynet: Nej, ta inte mer än max 75 mg. 1/3 albyl minor brukar vara lagom. Jag gick förvisso upp till det dubbla nu sist och det har ju funkat utmärkt för mig.
Onekligen.
Jag ar pa en del amerikanska forum och det pratas ofta i olika sammanhang om en del kvinnor dar det stor agglossningen att ta trombyl. Eller som vi i usa tar 81 mg. Sa om det tar ovanligt lang tid kan det vara ide' att ta ett uppehall.
Nä, håller med AHöst; undrar om ordet överreagera ens kan användas i vår snurriga värld... Men håller även med om att ASA troligtvis inte påverkar om du får utslag på stickorna. Jag har aldrig haft det problemet själv iaf; börjar ta ASA strax innan äl och kör på till plus/mens. Tror dessutom att det krävs liiite högre dos ASA för att det skall störa äl öht.
MariaO: Grattis till plus! Ja, man kan definitivt råka ut för mikroproppar även om utredningen inget visat. Utredning ger sällan några resultat, men många av oss har turligt nog fått behandling ändå. Det man kan testa på egen hand är låg dos ASA (acetylsalicylsyra; trombyl eller albyl minor); man kan dela en albyl minor tablett i tre och ta en del om dagen. Det man kan be om recept på är först och främst trombyl (egentligen samma som albyl minor) och innohep/fragmin.
MariaO: ASA och liknande behandling bör man börja med så tidigt som absolut är möjligt. Jag börjar redan vid äl...
Mojutten: Hispig är väl det minsta man blir av den här sabla cirkusen?
Btw, imorgon skall jag träffa den eminente dr LM igen. Om vädrets makter tillåter; skall ju tydligen bli snö storm. Inte SÅ kul att köra 50-60 mil i!
Jupp, skall köra ytterst försiktigt. problemet är ju bara att det är lite tidspress också; fick en rätt tidig tid och vi kan inte åka härifrån förrän hunddagiset öppnat. Men vi hinner nog om vi kör lugnt också.
Nä, vädret var verkligen vidrigt. Fast i Skåne var det rätt okej (men där kör å andra sidan folk som om de aldrig sett snö tidigare. ). i övrigt gick det bra, men litens tillväxt har planat ut; låg tidigare väl i övre spannet, men låg nu under medel. Inget som skall oroa enligt Leif, men jag oroar mig ändå. Och undrar varför Mini vuxit sämre det sista.... Hmm....
Ja, det kanske är sant.. Alla kanske växer lite hoppigt, men att det vanligtis inte märks så mycket... Skall försöka låta bli att oroa mig, även om det är ack så svårt.
Ja, HUR är det med alla er andra? Hoppas som Irma att ni har fullt upp med roliga saker.