Inlägg från: BettanB |Visa alla inlägg
  • BettanB

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Vvk: Har du möjlighet att prata med läkare om att få några mediciner ändå nu då? Det finns ju flera man brukar behandla med i låg dos (vanligast innohep/fragmin, ASA, pregnyl etc) oavsett vad proverna visar.
    Kolla upp vad de menar med att proverna avvek också. Var TSH över 2,0 skulle jag kräva levaxin om jag var du.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Irma: Men hua, vilken pärs! Vad underbart att det såg bra ut sen. Hur långt har du kommit nu?

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Vvk: Stå på dig! TSH SKALL ligga under 2,0. Inga andra avvikelser? Försök tjata till dig innohep/fragmin också.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

väntar: Ja, blodprover.

Vvk: Gôtt! Men nytt prov inom 4 v. vore ännu bättre; kan nog vara aktuellt med ny dos.. Nej, spelar inte så stor roll när du tar det. Ta det inte i samband med järnet bara, men helst på morgonen.
    Tar du ASA också?

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB
    Längtarefterliten skrev 2010-12-08 18:19:21 följande:
    då ska ja maila min gyn å fråga om de va ett av blodproven dom tog eller om han kan remissa de å låta mig göra de..
    Är han inte helt inkompetent så förutsätter jag att han har tagit skkprover redan; dock finns ju risk att han inte vet hur han skall tolka resultaten (många verkar ha problem med det). Om man har problem med fertiliteten skall man aldrig ligga övver 2,0  i TSH, men tyvärr har många läkare missat det. Nu verkar dock den kunskapen sprida sig så sakteliga.
    Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Vvk: Smart drag, så får du iaf ASA under tiden du väntar.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Barytan: Håller med Irma; jag tar från äl och fram.

grynet: Aldrig hört talas om att det skulle kunna finnas samband, men det kanske det gör. Du får försöka leta forskningsartiklar i databaser etc och se om någon tittat på det.
    Jo, jag antar att det finns de som fått fragmin/innohep för att bli gravid också; det finns ju även de som behandlar med ASA för att öka chanserna vid IVF så...

Sorg i BettanMansion.
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14