Inlägg från: BettanB |Visa alla inlägg
  • BettanB

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Hej och välkommen till oss, Pandora. Beklagara dina mf/ma/z.
    Jag tänker ju som så att det i många av fallen då de säger ofostrig graviditet har FUNNITS ett foster som sedermera tillbakabildats. De vill ha mitt nummer 3 till ofostrigt, men vi hade ju sett ett levande foster i v.6+; i v.10 var det helt borta. Uppslukat av kroppen. Tror inte alls på att det skulle vara troligare med kromosomfel heller, men OM det beror på det så finns det väl varianter man kan testa i samband med IVF?

Jag tror betydligt mer på immunologiska förklaringsmodeller, men självklart skall man ta kromosomproverna också under utredningen för att utesluta.

Tack för alla tummar! Ja, än så länge funkar operation avstängning någorlunda. Tänker jag på det, så äts jag upp av oro och det gör ju inget bättre. Lovar att rapportera så fort vi vet mer.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

TT: SÅ roligt att se dig, vännen.  Tänker så himla mycket på er. *kram*

Irma: Grattis! Vad härligt!

Daniela: Grattis till plus! Vad kul.

Vvk: Man har väl egentligen inte kunnat bevisa att ul ÄR skadligt öht; problemet är väl att bevisa att det INTE är farligt. Typ.. Än så länga förstår jag det som att man hitta korrelation mellan många ul och vänsterhänthet vilket får en del forskare att hypotisera kring risken för andra förändringar i hjärna. Och så kan det kanske vara, men jag tycker det är konstigt att man inget hittar TROTS försök. Och oro är inte heller bra så.... Nej, jag tycker förresen inte det låter som många ul. Jag gjorde varannan vecka de 3 första månaderna och sen minst 1/mån resten. En MASSA ul mao...

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Jo, gjorde ctg på östra idag (skulle ha gjort tappkontroll också, men vi kom överens om att det kändes tidigt och lite onödigt). CTG:t såg bra ut iaf, men det säger ju inget mer än att bebis mår förhållandevis bra just när man mäter. Imorgon blir det Leif igen; får hoppas att Mini inte minskat ännu mer. Vore nice om h*n kunde ligga typ -10% eller så...

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

odd: Jag har SÅ svårt för den typen av kommentarer.. Som om min oro inget är värt och att det räcker med en klapp på huvudet så blir allt bra. För allt var ju bara inbillning ändå... Nej, det såg inte bra ut på tul och det visst vi sedan innan att det inte skulle göra. Frågan var bara hur illa det skulle vara.

Tillväxten har stannat av ännu mer, Mini ligger i säte (i v.37+4) och har dessutom på tok för lite fostervatten... Leif ville att jag skulle stanna till imorgon för vändningsförsök, men var ju tvungen att åka hem till hundarna. Klarade inte av att släppa hem sambon heller och stanna kvar helt ensam... Så Leif ringde runt på Östra och fixade en tid för mig imorgonbitti. Troligtvis vägrar de dock vända Mini och vad resten anbelangar vet jag inte just nu. Känner mig helt upp och ner. Och är SÅ jävla förbannad på min BM som inte gjort sitt jobb (dvs remitterat mig till vändningsförsök i tid); man kan verkligen inte slappna av 5 sekunder om man vårdas i Götebogstrakten utan måste ha värsta kollen ändå. Så nu måste jag troligtvis snittas trots att det verkligen är det sista jag vill. I 4 år har vi kämpat att bli gravida och jag har sett framemot förlossningen så enormt och så blir det så här. Gråter Fy fan vilken jävla skitdag..

Är bara så enormt tacksam för att jag har haft dr LM, utan honom hade det inte blivit någon bebis alls, den saken är ju klar.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Tack, båda två.
    De sa till Leif i telefonen att de inte ens försöker när det finns så lite fostervatten, men de skall göra en kontroll till imorgon. Vi får hoppas att ett mirakel skett och att där finns tillräckligt och att Mini vill slå en lite kullerbytta.

Måste säga att jag verkligen skulle vilja klona dr LM; borde finnas en läkare som honom på varenda förlossningsavdelning i hela landet. Han är helt fantastisk.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Syrling: Ja, jag funderar faktiskt på att anmäla henne; borde man inte kunna få till en Lex maria tro?

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Nä, ska nog fila på anmälningar (plural) så snart det här är över. Kanske kan lätta lite av all ilska jag känner just nu; är tokarg och jätteledsen. Efter all skit så hade jag hoppas att det skulle kunna få bli bra nu när det ändå gick åt rätt håll liksom. Fasen också.

Men tack för allt stöd, allihop. Och förlåt att jag ramlar in just här och beklagar mig; många har ju inte ens kommit så här långt. Skäms

Mula: Ingen aning. Jag hoppas få mer info imorgon.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Tack allihop. Vad söta ni är. Det är så SKÖNT att kunna få komma in och skriva av sig och få förståelse och empati här. *kram*

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Tack allihop för omtanken. Skrattar lite åt Blings kommentar om att plocka ut Mini genom örat. *s*

Har varit på östra hela dagen; ctg flera gånger om och samma med ultraljud; till slut fick jag testa vändning, men Mini höll sig fast med näbbar och klor och vägrade vända på sig. Rumpan gick att skjuta upp, men sen var det stopp. Så nu blir det ev sätesförlossning (hellre än snitt) om mitt bäcken klarar av det; skall in och mäta imorgon.

Är faktiskt ruskigt nöjd med bemötandet idag; var en jättejobbig dag och vändningsförsöken var allt annat än trevliga, men personalen var kanon. Och alla var SÅ intresserade av dr LMs forskning och allmänt om forskning på habituell abort. Tror jag fick gjort lite pr för behandlingstanken. Många hade aldrig hört talas om vare sig heparinbehandling eller ASA, så det var bra att få sprida ordet lite.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB
    SkämsSolig Vad söta ni är allihop. Det värmer verkligen oändligt mycket och lyser upp i det här sabla skumrasket.
    *kram* på er allihop.
    Sorg i BettanMansion.
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14