Inlägg från: BettanB |Visa alla inlägg
  • BettanB

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Hej, alla.

Tittar bara in som hastigast och berättar att det blev en liten (men större än beräknat) kille i fredags. Kroppen hade lite "kul" och startade förlossning med värkar och vattenavgång strax innan snittet. Allt gick toppenkanon och Mini skrek direkt han kom ut, men det fanns alltså inte en droppe vatten kvar när han lyftes ut. . Han har ätit som en häst och börjat gå upp i vikt fint. Och nu är vi alltså hemma.
    Kommer tillbaks när hushållets nya chef ger tillåtelse.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Tack, allihop. Är lyckligare än jag någonsin varit tidigare i livet; han är SÅ värd all kamp och all smärta under de här åren.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Spirit: vad skönt.   Grattis till god prognos.
    ang pred så säger de flesta kunniga på forum (typ SIS etc) att man bör fortsätta till v.13 ungefär; sen gör det tydligen ingen större nytta längre. Och tänk på att det har biverkningar oxå! Exvis kan det bli problem med tillväxten om jag fattar rätt... Jag slutade runt v.13-15 någon gång, var också rädd, men litade på insatta på forumen.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Spirit: Lugnt kan man nog aldrig sluta med någon medicinering som vi har. Jag har varit skräckslagen hela vägen; att sluta med pregnyl, prednisolon, innohep och sist ASA. Det är en riktigt berg-och-dalbana vi lever i... *muttrar* Hu, så jobbig väg vi har att vandra; fram för lite mer räkmacka till oss kämpare!!

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB
    Daniela01 skrev 2011-02-13 11:37:48 följande:
    nu hittade jag det, köldkörteln, min vän visade sig ha problem med köldkörteln och till henne sa de att hon får ta dessa tabletter livet ut? Fast det kanske beror på att henns mor har problem med köldkörteln och det var ärftligt i hennes fall
    Du tänker på levaxin för sköldkörteln; oftast får man äta det livet ut ja om man har hypotyreos. Jag har haft lätt förhöjt TSH och har ätit levaxin under graviditeten, men nu efter vet jag inte hur det blir.
    Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Syrling: Stort grattis till stora grabben.

Pinglan: Vad härligt med goda nyheter!

*vinkar*

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB
    Daniela01 skrev 2011-02-18 14:08:45 följande:
    idag gick det bra på vul, 8,9mm var den lilla ostbågen och hjärtat slog Glad man får ta små baby steg i taget, känns som en hel evighet tills när barnet väl kommer Baby
    Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Bling: Åh gud vad jag hoppas. Något så alldeles väldans. Håller tummarna så hårt jag bara kan!!

Sorgen är inte svart, den är randig. BettanMansion: där den mörkaste sorgen blandas med den största lyckan.
  • BettanB

kramizar: Beklagar. Men se till att sätta hårt mot hårt direkt; tre missfall beror ytterst sällan bara på "otur" och man SKALL utredas efter så många missfall. Oavsett om man har barn innan eller ej. Är det en pojke eller flicka du har sedan tidigare?

Nu skriker Mini (igen), så det blir inte mycket man hinner skriva mellan varven.

Sorgen är inte svart, den är randig. BettanMansion: där den mörkaste sorgen blandas med den största lyckan.
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14