Inlägg från: BettanB |Visa alla inlägg
  • BettanB

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

nettan: Tror att du kanske behöver mer än bara ASA. När börjar du förresten med ASA? Väl värt att åtminstone testa ASA+innohep/fragmin tycker jag. Och ta från äl för att underlätta för slemhinnan att bli tjock och fin och underlätta infästning av ägget (speciellt iom dina tidiga mf).

I BettanMansion är sorgen randig.
  • BettanB
    Ninninn skrev 2011-04-26 17:35:51 följande:
    Finns det någon medicin man kan ta för att få igång kroppen igen efter skrapning????
    Orkar inte vänta flera månader på att mensen ska komma igång.

Vet inte om jag har någon ägglossning ens, de e ju inte så lätt att räkna ut när man inte har någon mens =(
    Provera sätter igång en "mens" så kroppen förhoppningsvis kommer igång igen, men det brukar man inte skriva ut om inte mensen dröjt lite i varje fall. Efter mitt femte missfall förra sommaren tog det nästan ett halvår innan min kropp kom igång igen och det krävdes 2 omgångar provera.. Skitjobbigt. Men sen blev jag gravid på första försöket därefter (vi tog paus när kroppen väl kom igång) och lillgrabben leker just med sin pappa inne vid skötbordet.
  • BettanB
    Ninninn skrev 2011-04-26 18:28:51 följande:
    Tack för svaret och jätte grattis till er lille kille, de e så skönt att de finns dom som lyckats efter massa missfall så förhoppningsvis kommer även vi göra de men väntan gör mig galen!

Tog du någon medicin när det gick vägen?

Tänkte jag skulle ringa till min läkare på repro på fredag och se vad hon har att säga och erbjuda, lämnade även 14 rör blod för över 4 veckor sedan skulle gärna vilja ha svar på dom nu men förmodligen är det väl inget fel, de svaret man har fått nu i 2,5 år.
    Tack.

Japp, mängder av mediciner. Kolla i behandlingslistan.
  • BettanB

Har också testat bidrottningsgelé; fick kraftigare äl, men sen var det något som fick mig att sluta med det i en hast. Kommer inte på vad det var dock.. Hmm..

• BettanB

Usch ja.. Första mensen efter mf kan vara vedervärdig.. Den där gången jag fick vänta flera månader på mensen var dock värst; då fick jag så ont att jag inte kunde sitta eller stå när mensen väl kom. Syndafloden dessutom. Fy fasen. Något lurigt med slemhinnan så där efteråt kanske.

Jo, det stämmer jag har kört på högre dos ASA också (150 tror jag, men minnet är kasst).

• BettanB
    Äntligen dax skrev 2011-04-28 20:30:36 följande:
    Har du kört den dosen alla försök och hela tiden? Eller bara fram till +? Var det av någon speciell anledning du tog en högre dos?
    Usch vad dåligt minne jag har.. Har för mig att jag kört både 125 o 150 och då fram tills innohepstart respektive till plus.

Nu tjuvkollar jag i behandlingslistan (länk i ts) och det verkar stämma ja..
  • BettanB

Ninnin: Sa de varför du skall till Östra istället? Vad var det för läkare du skulle få träffa där?

• BettanB

nybliven fru: hade heller ingen diagnos, men fick innohep från äl till v.38. Och ändå hade jag synbara infarkter i moderkakan...

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14