30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Vi hade en sådan barnsovsäck som Cilla pratar om från Everest till E när han sov på förskolan när vi flyttade hit, men då var han lite större och när jag provade den till LillA i höstas så var den så enormt stor att jag lånade ut den till en vän.
Nu sover Alva i en sådan softshell overall från Fix som vi ärvt med madrass och så en fleecefilt under som är stor som jag bäddar runt henne. Hon har också en vinteroverall som även den börjar bli för liten.
När hon bara sover hemma på baksidan vore det ju bra med åkpåse som man bara har fleecekläder i, men nu när hon sover en gång om dagen blir det ibland att jag drar iväg och hämtar E och då vaknar hon eftersom jag måste gå in i skolan och då ju tar upp henne. Då blir det ju knepigt när vi går hem för då är det lite tunt med de kläderna och hon vill ju gärna sitta upp. Vore ju bra att kunna vara ute på en gång med. Så då skulle overall vara bättre och då räcker det kanske att köpa en overall. En sådan måste vi ju ha oavsett, precis som du skriver Galia. Men hon sover rätt länge på dagen och det verkar ändå mysigare med åkpåsevarianten. Nu har jag funderat på detta i flera veckor och kan inte bestämma mig, typiskt mig.