• Vi 5

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Ja märkligt med så olika bud. Får ringa imorgon. Läget blev väldigt akut för vännens barn ska åka och handla mat till vännen och de andra barnen så fort maken kommer hem. Och lillA blev jättedålig av vaccinationerna och ligger som en varm blöt trasa i min famn sedan flera timmar.

• Vi 5

Mrsfirren, jobbigt med så många olyckor stackars D. E har ju jämt varit så försiktig så vi har inte vanan inne. Det var lite så som du skrev som jag tänkte, frågan är om de kan göra mer än registrera det.. Jag drog mig för att ringa folktandvården för på BVC lät det som att de alltid ville att man skulle komma. Men kan ju vara bra att ha det registrerat som sagt så kanske ringer jag imorgon.

• Vi 5

Tack Ela! Intressant att tanken inte ens slagit mig att maken skulle ringa :/

Suck, det verkar bli en jobbig natt. LillA har hög feber och verkar ha ont, hon har haft superradar på mig nu sedan kl 20.30. Gav henne en supp men den verkar inte hjälpt. Kunde inte smyga ut för att ta huvudvärkstablett och borsta tänderna. Kunde fö inte röra mig alls. Nu tog jag (mot mina principer) upp henne och lämnade ner henne till R. Var bara tvungen att ta tablett. Nu gör jag ett försök att lägga mig igen. God natt.

• Vi 5

Tack Poison, här är det något hela tiden tycker jag. Jobbigt med blåsan. Hoppas det bara är som GHP beskriver. Skattjakt är kul. Vi har även gjort pyssel, typ egna julkort. Varje barn fått en hög grejer. Och glasskiosk har varit populärt. Massa olika tillbehör, så får man en bägare (liten) så man kan välja, glass, strössel, hallon, bananer osv. Man får stå på kö och peka ut. Vitsen med liten är att man kan gå igen. och det blir som en mysig happening hela grejen. Maken har lekt kioskbiträde.

Ny fråga från mig LillAslog ju i läppen i måndags och ville sen inte äta, bara amma. På tis fick hon sprutorna och ville inte äta. Fick hög feber. Inte så konstigt då att hon inte åt tyckte jag jag. Men igår ville hon inte heller ha macka som hon älskar. Och ingen fast mat. På em försökte hon äta lite burkmat. rätt passerad. Då är det som att hon sätter i halsen och gräver in förtvivlat med händerna i halsen långt bak tills hon kräks. Ordentligt. Hon fortsätter gräva mer också fast det inte bör vara något kva

Samma hände vid middagen i går. Grävde med händerna långt bak i halsen när hon fick mer fast mat. Samma idag vid lunch, denna gång hemlagad mjuk lasagne. Hon har

Fått i sig lite lös gröt men ätit väldigt långsamt.

Jag ringde BVC idag. Funderar på om något fastnat i halsen. Och känner mig rätt ångestfylld eftersom hon fortfarande inte svalt något mer fast. På BVC trodde de att det nog bara är något tillfälligt. Halsont eller tänder. Jag tror inte helt på det men man vet ju inte. Vad skulle det annars vara? Och nu hände det igen till middag Någon som varit med om liknande?

• Vi 5

Ja, väldigt obehagligt och hemskt synd om henne. Hon är väldigt gnällig och ledsen, men har ätit lite gröt nu iaf. Det borde väl vara halsont, men jag har ju galet bra luktsinne och brukar alltid känna halsont på lukten, men känner ingen infektionslukt alls skulle ju kunna vara något med tänderna med, hon slog ju i, men det är verkligen bak i halsen hon grejar och inte framme i munnen. Det har varit vid de måltider med mer fast mat, men nu några gånger utan att hon ätit. Maken borta, så jag kollar läget imorgon och om det inte är någon skillnad så får bvc kolla.

Hon lär väl vara rätt tom i magen nu. Ser fram emot en lång natt

• Vi 5

Tack igen för support! I morse ville hon inte ha något, men nu på fm kunde jag locka med favoriten smörgåstärning med leverpastej och gurka (miniliten). Tog extramjukt bröd och extra små tärningar och nu slank det ner iaf 10 bitar, så det lär ju inte vara något stopp som är det jag varit mest orolig för. Men hon är fortsatt mycket gnällig och det blev inte mycket sömn. Jag känner att jag verkligen ligger på min gräns nu. E sover dåligt inne hos maken med så här är vi trötta allihop. Viktiga gäster på lördag men söndag får vi försöka slappa.

Elsis, jag googlade lite och det verkar som att det är fler i denna ålder som gör på liknande sätt. LillA är inte heller förtjust i burkarna, jag har tänkt att det är för att jag mest gör eget, men det kan nog vara konsistensen som du säger. Det är ju lite speciell konsistens i dem och både jag och E är lite känsliga för olika konsistens (hu för puddingar, panna cottor och sånt ). Jag ska observera om det är det hon inte gillar.

• Vi 5

Mosing, nja riktigt så fantastiskt är inte mitt luktsinne, men jag kan nog urskilja lite nyanser. Och viktiga gäster lät skojigt ser jag nu, så klart att alla våra gäster alltid är viktiga för oss. Och du gissade rätt, jobbrelaterat. Blir en hel del sånt. Synd att vi sällan har representabelt hemma från början och får slita ihjäl oss varje gång. Och då blir det en del nödlösningar av sorten stuva in stora högar där det får plats men inte syns. Så bara de är framme igen är vi tillbaka på ruta 2 igen.

Poison, hoppas det gick bra när du kom hem.

Anceka, ja visst är det ofta så att det klumpar ihop sig. För oss är det tack och lov bara vardagsbekymmer.

• Vi 5

Mosing och Anceka, härligt att de kan sova långa pass ibland hoppas att det håller i sig.

Poison, ler åt att du sov igenom en explosion men vaknar av varje barnknyst Verkligen typiskt småbarnsförälder.

LillA är fortfarande dålig. Jag funderar på om det kan vara biverkan från vaccinet? Är ju nästan en vecka sedan nu. Imorgon blir det nog besök på VC iaf. Jag tycker det är obehagligt att hon gräver så bak i munnen även om det är betydligt mindre av det nu och hon har ätit lite bättre. Men otroligt ledsen och gnällig och liksom klättrar på mig hela tiden och lite febrig. Eller tycker ni att man ska avvakta lite till?

• Vi 5

Chiqita, ja vi har kört glasskiosk istf tårta. E var ju allergisk mot mjölk och gillar inte heller tårta. Och vi snor idén med dansstopp-tidning (visst ska paret stå på samma tidning?). Lät jättekul och passar när vi snart har 6-årskalas. Hur blev han så stor så snabbt?!

Elsis, lät inte som någon vidare förkylning för V Så sjuk är verkligen inte LillA tack och lov.

• Vi 5

Chiqita, här finns både havreglass och sojaglass. Båda i flera olika smaker och riktigt goda, särskilt Tofulines sojaglass. den har jag sett i Norge också. Här finns det tom på pinne och i strut. Sedan finns ju även sorbet.

Vi fick läkartid imorgon.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8