Anceka, hoppas du hittar något lagom stimulerande att göra så att rastlösheten försvinner.
Gabi, så trist med matmötet. Och besvärligt när bara några få rätter funkar. Har ni fått någon hjälp med det? Vi har pratat med skolan, men de menar att de nu går i skolan och ska lära sig att ta själva. De har inte personal nog till att hjälpa till. Jättetråkigt De påminner inte heller/eller hjälper till med att kissa tex. Så när jag kommer håller han på att kissa på sig. Jag har glömt fråga honom några gånger när jag hämtar och då är han plötsligt på hemvägen så kiss- eller bajsnödig att han bara gråter (eller skriker). Han vågar inte riktigt gå själv där och fast jag sagt till många många gånger att de MÅSTE hjälpa honom gör de inte det Det är sån skillnad att gå i F-klass mot förskola. Hoppas att ni hittar någon strategi för ätandet!
Aigee, härligt att det går så bra med lilla K. Jag brukar göra den där skjuta tillbaka hakan rakt bak-övningen. Kan det funka?
När det gäller hans träning har det inte blivit så mycket och han har försökt hinna hem före läggning. Vi lägger ju tidigt då E är kvällstrött och även om jag borde så vill jag inte lägga mig så tidigt, så det har eg aldrig varit så att träningen går ut över min sömn. Och för mig har det varit bra när han kommit igång lite mer, (vilket träningen hjälpt till med). Han har ju, om ni minns, inte mått helt bra och för mig är det lättare när han är sitt vanliga stabila pigga sig. Sen är det ju svårt tycker jag för tiden måste ju tas någonstans ifrån, om man tränar på morgonen behöver ju arbetsdagen förlängas, så det hjälper ju eg inte. Eller hur gör ni som har partner som arbetar 100%? Behöver inte ni natta själva om de tränar eller gör annat då?
Elsis, ja jag tror vi är lika Det blir nog så när man är van att fixa själv att det går lika bra att göra det själv. Och när man är van att alltid ha med barnen tänker man inte på att man kan göra saker själv. I mitt fall är det som du säger nog mest att lillA är så svårsövd just nu. Och att jag blivit så trött. Det är lite lurigt när man är så här pass trött för en halvtimmes sömn på dagen eller en timme extra på kvällen känns inte som att det gör någon skillnad. Det är några timmar sammanhängande sömn, några nätter i rad, som skulle behövas. Men jag fattar ju förstås att det är bättre att skrapa ihop någon halvtimme extra, samtidigt som det är svårt att prioritera det när man vill ha en stund själv. Särskilt jobbigt de där dagarna när jag inte gör annat än försöker hitta de där halvtimmarna för att få sova men ändå inte lyckas för att det blir "på kommando" eller för att jag väcks av borrande granne eller vad det nu är. Då gillar jag bättre att bara köra på... Nåja, det blir bättre.