Resande, hoppas din plan kommer att fungera bra för er! Trist att den började med förkylning. Om du behöver mer tips så gillar jag boken "Somna utan gråt", som inte är en metod, utan en bok med olika tips och råd som man själv kan knåpa ihop en plan efter. Jag har för egen del mycket svårt för alla former av metoder där barnen behöver vara ledsna eller berövas närhet, trygghet eller andra av sina behov. Denna aversion verkar dessutom bli värre för varje barn :/ Jag tycker att den boken gav mig stöd i mitt förhållningssätt och några nya ideer och var till hjälp med E. Nu har jag precis köpt den igen för jag hade lånat ut min bok och minns inte till vem. Det där med att spädbarn ska klara sig helt utan mat hela natten är förresten tydligen, säger de barnläkare jag har arbetat med, en myt. En del klarar det tidigt, men det är individuellt och vissa barn kan behöva äta upp till 1,5-2-års åldern. Och "hela natten" på BVC-språk innebär ju iofs för ett spädbarn mellan ca kl 24-05, så det är ju inte en så lång natt. Men man kan ju prova sig fram och se hur pass mycket man kan få ner ätandet. Man ska ju inte behöva gå runt och vara ett vrak. Appropå det så _kan_ igår och idag vara några av de tröttaste dagarna i mitt liv så jag har stor medkänsla. Kram till dig!
Poison, hur går det med magnesiumet? Märker du någon skillnad?
Chiqita, här funderar vi också lite på pollenallergi, lillA kliar sig så mycket i ögonen, men jag har inte läst på om de kan få det så pass tidigt. Instämmer med de andra att det verkar vettigt att prata med läkare och få prova medicin.