Poison, det brukar inte kunna sina om man kommit igång med amning och ammar regelbundet om man inte är sjuk. Det vanligaste när de blir så missnöjda är att de är i en tillväxtperiod och behöver öka produktionen, då kan de ofta vara missnöjda och vilja snutta hela tiden. Jag vet att du skojade lite om att det är tillväxtperioder hela tiden, men det är enligt några forskare ca 7 st det första året och de är ganska bekräftade i olika studier. En av dem är just vid 11-12 veckors ålder. Väldigt intressant (tycker jag) är att det har rapporterats att väldigt många just vid 11-12 veckors ålder slutar amma för att det tror att mjölken sinat för att bebisen verkar så missnöjd. Amningshjälpen brukar därför rekommendera att göra precis så som du gör, fortsätta att erbjuda bröstet och låta honom öka produktionen.
En annan tanke är om du ätit något du inte brukar äta som han inte tål, eller får ont i magen av, eller om du har någon ny kräm/deo eller liknande som han är ovan vid?
Jag hoppas att han snart är mer nöjd och att du inte får mjölkstockning.
Anceka, ja sjal brukar vara det enda i den där åldern. Annars värma med vetekudde så det är varmt där de ska ligga, gosa in dem så att de ligger ombonat, typ babynest eller filtar (fast med koll då med tanke på PSD). Annars är väl det enda raka att lägga ner alla ambitioner och sitta med dem på magen i soffan/ligga i sängen största delen av dygnet
Man får påminna sig om hur kort tiden är. Apropå sova 8 h, så var nog E 3 år innan han gjorde det första gången.
N2, hur har du det?