Inlägg från: Resande |Visa alla inlägg
  • Resande

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Stramalj jag hade bara sagt att du har en hel del besvär varav propparna bara är en del. Eller säg bara det är "jämna plågor" om någon frågar hur det är. Du måste ju inte gå in på detaljer, man berättar ju bara så pass man känner för. Stackarn som har så mycket att kämpa med. Bara en av åkommorna hade ju varit jobbigt nog men den kombon måste ju vara asjobbig! Imponerad att du klarar jobba alls.

• Resande

Galia fogarna är värre än någonsin. Därför jag ringt till sjukgymnast, hon får kolla om jag även har låsning i höfterna. Hur är allt med dig?

• Resande

Oj vilken tuff start för er Galia. Hoppas inskolningen går bra och att båda barnen snabbt kommer in i sina nya rutiner samt att maken kryar på sig.

Mina fogar brukar krångla några månader efter så jag kan inte gå raskt eller mycket. Jag har aldrig haft så här ont förut så vet inte hur snabbt det försvinner den här gången. Lär väl slita på dem mer med två små under 2 år men sånt är livet.

• Resande

Stramalj vilken tur! Jag tyckte det lät riktigt läskigt som höggravid (eller allmänt men speciellt nu).

• Resande

Elsis du får testa älgkommentaren på svärmor. synd att hon inte kan ha lite mer tålamod med barnen när du är höggravid och behöver någon annan som orkar. Skönt att det blir byte imorgon.

Jag har fått hyra Tens och provar för fullt. Fick även låna kryckor så jag kan få lite avlastning när jag går. Tjohoo vad jag känner mig i topp form.

• Resande

Hemulen vad kul att "se" dig. Typiskt ni blivit sjuka, här kom förkylningen efter första förisveckan och grannarna hade det likadant. Hur kan man boka stuga utan vatten till en småbarnsfamilj?! Låter som ni haft det hektiskt, hoppas ni kan varva ner nu och återhämta er. Kram

Svärmor har varit snäll och hämtat barnen ett par ggr nu när jag frågat. Tyvärr så är det exakt vad hon gör, alltså hämtar dem, sen lämnar hon mig här oavsett hur sent maken kommer hem. Det ironiska är att hon säger åt mig att ta det lugnt, vila osv men hur gör man det med två små hemma som dessutom är övertrötta efter att ha gått upp 5? De är pensionärer nu men eftersom de ska iväg och spela golf hela oktober (utomlands) så måste de spela 4-5 dagar i veckan nu och orkar inte umgås med barnen. Jag tycker inte det är jobbigt att hämta barnen, det är alla timmar fram till läggning som tär på kroppen.

• Resande

Stramalj neeej inte diskbråck också!! Du har inte funderat på att ge bort lite krämpor till någon annan. Usch, hoppas du inte behöver bli allt för hemskt. Kram

• Resande

Mosing det är verkligen olika, 6.45 hade varit världens sovmorgon här. Våra går upp runt 5 den senaste tiden och vi hoppas de ska börja sova till åtminstone 6.

Vid inskolning är det ju naturligt att ha helt olika tider men sen får vi i vår kommun ha Max 15 h (eller 20 har de nog höjt till men har man barn över 3 år så betalar man fullt pris för de extra 5 h. Sniken kommun )

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8