Inlägg från: Resande |Visa alla inlägg
  • Resande

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

P kom bf+4 tror jag det blev tillslut. Då var jag sjukskriven för alla sammandragningar i förtid. Tror inte heller du går ända till bf.

• Resande
    Elsis för vår del är ju bara ettan IVF eftersom P kom till mellan 5:e och 6:e IVF-försöket. Fast vi är ju rätt säkra på när han blev till ändå om man säger så.  Skäms 
  • Resande

Elsis haha det är ju jätte troligt man räknat fel när man gjort ivf. De kunde ju låta bli att befrukta äggen någon vecka eller så.

• Resande
    Rödhaken tjohoo vad kul med lillasyster!

Kate blä för illamående, hoppas det var en tillfällig svacka och att det håller sig borta nu. Jag undrar om bt kanske hänger ihop med hjärtat snarare än havandeskapsförgiftning. Jag har legt och vilat hela dagen och då har det varit lite lägre så det blir intressant att se imorgon vad bm säger.

Kasperina skräm inte upp mig, vill inte gå och vänta på bebis till oktober Då har svärisarna åkt utomlands en månad också så vi har ingen barnvakt.

Asap verkligen chockstart.

• Resande
    Jossan vad jobbigt du har det. Hoppas det onda ger med sig snart och att du slipper fler infektioner och besvär. Skönt att amningsstoppet varit positivt och att det värsta kaoset lagt sig. KRAM

Billa tack.  

Tyvärr så är det inte bättre. Jag är helt slut, sover ok på natten (för det mesta i alla fall ) men behöver ändå sova någon timma på dagen. Jag är flåsig hela tiden och har lite svårt att andas, trots att magen sjunkit rejält senaste veckorna. Jag var hos bm nu och mitt blodtryck har gått upp sen förra veckan. Nu vill hon jag träffar läkare redan idag och inte väntar till nästa vecka... Det blir knäppa läkaren som jag inte alls tycker om men jag får väl ge henne ytterligare en chans då. Hon säger säkert att det är luuuuuugnt med högt BT eftersom hon själv minsann har högre eller nåt. Jag har inga andra tecken på havandeskapsförgiftning och det är ju bra, men jag vet att det kan gå väldans fort när/om de väl dyker upp. 

Svärisarna var toppen och tog pojkarna igår så jag fick vila. Jag hade aldrig klarat av att ha dem själv hela dagen. Mitt blodtryck ligger runt 150/80 vid vila så då kan jag bara tänka mig hur det skulle ligga när jag behöver springa efter barnen och stressa upp mig, själv hemma med båda en hel dag...
  • Resande
    Mosing skrev 2013-08-20 10:40:14 följande:
    Resande, oj oj oj vad tufft det låter Vilken vecka är du i? *guldfiskminne* Himla bra att du iaf är sjukskriven 100% nu!

Asap, jag är också åter på jobbet denna vecka. Tyckte det hade känts lagom att gå hem när jag tränat klart på gymmet på jobbet i morse... Oskyldig
    Klart det var lagom arbetsdag efter gympass.

Jag är i v.34+6. Bebis får gärna hålla sig inne till början av sept åtminstone.  
  • Resande
    Kasperina det gick väl så där.. Hon var lika hmmmm sympatisk Skrikandes som alltid. Jag blev åtminstone sjukskriven fram till bf vilket är något bra. Jag lämnade ju toxprover redan i fredags och allt ser bra ut, läcker inte äggvita heller tydligen. Men hos läkaren så hade jag "normalt" blodtryck. Jag berättade att jag alltid har högre på höger sida och att jag de senaste veckorna aldrig kommit på normala nivåer när jag än mätt på dygnet. Ändå kollade hon bara en gång och då bara på vänster arm. Jag fick så klart ingen medicin mot högt BT. Jag ska ju träffa bm två ggr i veckan nu så får väl tro att vi snappar upp ev problem som dyker upp längs vägen.
  • Resande
    Gabi skönt att allt såg bra ut. Ditt blodtryck är ju rätt högt redan så ha koll på det framöver. Även om bara över- eller undertryck är högt så anses det vara högt har jag fått lära mig så ha ett öga på det framöver sen bara.

Vi5 härligt att allt var bra med din bebis. Håller med gänget om att du bör försöka varva ner och samla dina krafter men vet att det är lättare sagt än gjort. Det går inte när man jobbar märkte jag som bara skulle lämna in papper häromdagen och fastnade eftersom kollegorna ställde en miljon jobbrelaterade frågor... Insåg att jag inte skulle klara att jobba ens 25% för jag dras in i ena saken efter den andra och det går inte att vila eller slappna av. Hoppas du också kan släppa taget om jobbet snart och att det inte påverkar din framtida arbetssituation allt för mycket. Låter väldigt plågsamt med den där smärtan i underlivet, du borde gå till sjukgymnast för att kolla så du inte fått någon låsning i högt eller rygg eller liknande. Får du det så kan du få megaont på andra ställen. Kram!

Stramalj snäll du är som googlar åt mig. Jag visste inte heller att man kunde ha olika tryck i armarna innan den här omgången då det är så himla uppenbart stor skillnad. Förstår inte varför men men. Jag ger gärna lite av mitt höga tryck till dig så vi båda kommer på lagom nivåer.

PW jag har inte varit sjuk eller äter något annorlunda heller så vem vet vad kroppen pysslar med. Kanske har något med hjärthoppen att göra eller så är det bara nära till förlossning nu så därför ökar trycker något.
  • Resande
    Upp i klart det är jobbigt att gå framåt. Kram till dig!

Kaz klart du ska söka!

Cilla visst är det lustigt vad olika man reagerar. Jag åt ju hela påsar efter att ha druckit katrinplommonjuice och kaffe och ändå hände det absolut ingenting med magen. För mig blev niferex lösningen på problemet.  

Kate vore ju häfitgt om man lyckades få ner bt i båda armarna genom vila.  

Elsis håll oss gärna uppdaterade om hur allt går om du hinner förståss. Jag vill gärna veta när det är lugnt att föda så jag inte klämmer mig före. Skönt att mannen är hemma nu så ni inte behöver oroa er för att han ska vara iväg när det sätter igång. 
  • Resande

Elsis låter inget bra med möte, måste han vara fysiskt på plats? Byta make mot svärmor så nära bf låter allt annat än kul.

Jag skulle vara duktig och gå på promenad igår. Det var skrattretande och pinsamt för jag lyckades gå ca 400 m (om det ens var så långt) i myrfart med en miljard sammandragningar under tiden. Idag har bebis lagt sig på någon nerv så jag kan knappt gå alls. Ska bli intressant att se om han sjunkit ytterligare.

Hjälp! Vad tar man mot halsbränna? Har aldrig haft så mycket som nu..

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8