30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Billa skönt att höra.
Jossan hoppas ni mår bra.
Billa skönt att höra.
Jossan hoppas ni mår bra.
Grattis Jossan! Låter som mycket var mer positivt än någon vågat tro. Hoppas allt fortsätter gå positivt framåt. Kram till er!
Stramalj hur är det med dig nu?
Blä, måste upp om tre timmar för att göra mig redo för jobbet och så kan jag inte sova. Jag jobbar dessutom lång dag så lär inte vara hemma före 19.30-20 imorgon.
Mina fogar gör så fruktansvärt ont speciellt om jag suttit en stund så vi får se hur detta går. Nu lär jag visserligen inte kunna sitta många minuter med tanke på hur vi jobbar så största problemet blir nog värmen och att jag sväller. Har även hemska åderbråck i underlivet som förvärras av att jag står.. Det blir en intressant vecka men jag behöver i alla fall inte kämpa med lämning och hämtning på föris för barnen är hemma en vecka till med maken. Sen börjar båda på ny avdelning, hela deras grupp byter lokal.
Uppi hoppas ni kan få bra samtalskontakt snart.
Gabi mysigt att känna rörelse. Inte alls konstigt du inget känt än, det är ju gott om plats och moderkakan kanske är i vägen?
Stramalj jösses vad du har mycket med både gravkrämpor och vanliga fysiska åkommor som inte direkt underlättar din graviditet. Jag som tycker det är jobbigt med alla dessa sammandragningar och att fogarna gett upp.
Johlinn risken är väl att det blir sjukskrivning om det forts så här så jag går prova någon normal arbetsdag först..
Håller med övriga. Amma om du orkar vill, fyll på med ersättning om ni vill och ge dottern massa mammatid när tillfälle ges. Klart hon reagerar nu när ni varit borta. Gosa mycket, låt henne få vara liten och ha utbrott men så klart inte slåss. Ta med på egna saker och hon lugnar sig säkert om någon dag även om trotset säkert stannar längre än så. Kan pappa ta med ut på skoj när du behöver amma så ni kan få lite lugn och ro utan att storasyster känner sig bortvald?
Vi 5 jag har också lite brännande känsla i underlivet och väldigt ont i nedre delen av magen. Vet inte om det är pga fogar, sammandragningar, bebis som borrar ner sig, åderbråcken eller UVI. Ska lämna urinprov för säkerhets skull och du borde nog också kolla när tillfälle ges.
Hemulen grattis i efterskott!
Ego- var hos sjukgymnast idag och läkare, fick akuttid till båda idag. Hade låsning i höft och foglossning. Efter besöket har jag så ont att jag knappt kan stå. Läkaren sjukskrev mig 50% idag pga fogar men trodde inte det heller skulle funka. Ville dock inte sjukskriva mer pga FK och att det inte skulle godkännas. Jag gillar att jobba så tänkte åka in 3 dagar och vila två. Hoppas det ska fungera.
Tack alla! Ett av mina största problem är att ta mig till jobbet eftersom jag har över en timmas resväg. Det går inte att pendla 2+h för att jobba 4h. Mina fogar protesterar kraftigt. Första två veckorna är ju arb. givaren som bet och sen om detta funkar får jag väl ta en diskussion med Fk. Fick igenom det förra gången med 25% sjukskrivning men beror säkert på vem man får som handläggare.