Inlägg från: Resande |Visa alla inlägg
  • Resande

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Elsis hade mkt sammandragningar med P och han föddes ju först några dagar efter bf. Jag kommer nog inte tränga mig före.

• Resande

Rödhaken hoppas det gått bra!

Vi5 vad irriterande när de inte hör av sig som lovat så man måste gå massa extra dagar i onödan. Morr!! Bra att du fått Kåvepenin, hoppas du inte får någon reation av det och att UVI:n försvinner helt nu.

Ni som fått för tidigt- har ni haft onda sammandragningar innan då? Jag har ju mkt sammandragningar (sedan någon vecka) som tidigare inte gjorde ont utan bara var irriterande. Nu de senaste dagarna gör det mer ont, kommer ofta och mycket och dessutom har jag tryck nedåt. Ringde förlossningen igår men de sa så klart att jag skulle ta alvedon och vila. Jag låg i badet i 40 min och fick 4 jätte starka och rätt onda sammandragningar där. Lyckades somna sen (i säng, inte badkar hehe) och det kändes ju inte som förlossningsvärkar. Jag är bara lite orolig eftersom ev slemproppen börjat ge sig (kan ju vara vanliga flytningar också ursäkta detaljer). Vet att den kan återbildas men med kombon av allt annat blir jag lite nervös, vill inte föda i v.34...

• Resande

Rödhaken vad härligt att allt lät bra! Bebis har ju rätt gott om plats där inne så det är inte ovanligt att man inte känner något alls. Du ska se att när du väl varit på Rul och sett bebis röra sig så kommer du även börja känna rörelserna. Kram!!

Vi 5 det var igår som det gjorde så himla ont, och dagarna innan, idag är det ev lite lugnare. Jag vågar knappt känna efter eftersom jag inte vill ringa in igen. Ska ju till Danderyd på samtal imorgon så får väl höra då om jag inte kan få en koll. Ringer så klart om det fortsätter att komma lika ofta som igår kväll. Fattar inte varför det ska vara så jobbigt att ringa till förlossningen, men jag känner mig bara fånig. Skäms

• Resande

Vi 5 sa just det till mannen att det är löjligt att jag inte vill ringa till fl för skulle det dra igång nu så ångrar man det uteblivna samtalet..

Jobbigt med kli, hoppas det släpper snart.

Kate tack för du delar med dig. Jag har sjukdag imorgon. Vad skönt med en bra dag utan så mycket sånt där vi inte behöver nämna. Hoppas det fortsätter så resten av vägen och utan vadkramper. Kul du spammar!

Johlinn Ska höra med bm imorgon.

• Resande

Blev sjukskriven 100% för mitt blodtryck har börjat stiga och tydligen hade jag lite protein i mitt urin. Inget de oroade sig över men måste ha koll. Tappen stängd och lång så ingen fara, allt såg bra ut med ul också. Skönt! Bra samtal med Aurora så jag känner mig trygg inför fl.

Återkommer med kommentarer men nu måste jag vila en stund.

• Resande
    Vi5 tack för intressant läsning. Det är bra att vi föräldrar vet att för tidig födsel alt. låg födselvikt kan inverka på olika saker hos barnet längre fram. Om vi känner att något kanske inte är "som det ska" så får vi inte ge oss utan kräva hjälp. Jag blir inte orolig för egen del gällande för tidig förlossning. Bebis kommer när den kommer och så får man handskas med det då.

Helt galet att du jobbar så sjukt mycket och inte ens har inplanerat att gå ner betydligt. Du har haft så himla strulig graviditet så du om någon borde väl vila?! Förstår att du känner ansvar för dina studenter men ditt första fokus måste ju vara din hälsa och bebis. Tänk vad lätt det är att säga till någon annan och sen har man svårt att ta till sig det själv. Jag grät igår när jag blev sjukskriven trots att jag vet att det är bäst så och min chef har t.o.m sagt att de räknar bort mig nu och om jag jobbar så är det bara bonus. Ändå känner jag mig dum som inte jobbar...

Uppi massor med kramar till dig! Vad bra att du fått så bra psykologkontakt och att du får ösa ur dig. Jädrigt jobbigt att vara mitt uppe i allt men så himla bra att ha kommit dit i ditt arbete. Sorgen måste ju få ta plats och det är så himla sunt att du orkar låta tankar och känslor flöda. Mina varmaste kramar till dig.

Tack för allt pepp tjejer! Jag hinner vila för pojkarna är på föris hela dagarna. Jag hämtar dem inte ens tidigare än vanligt eftersom jag inte orkar. Min energi är nere på noll så idag ska jag inte göra många knop. Det svåra är alla dessa "borden" som man måste släppa på, jag är inte van vid att vara "lat" och inte göra något "vettigt".

Kasper vi hade sovpåse till våra pojkar men det har aldrig hindrat dem från att röra sig massor. Gällande sömn så har vi lagt dem i helt mörkt rum efter kvällsritual med godnatt saga och allt vad vi nu gjort, och sen lägger vi ner dem i sängen och gått ut. När barnet ställt sig upp och börjat skrika så har vi gått in igen, sagt god natt på nytt och lagt ner. Om och om igen...  Sen har vi kört olika varianter över åren. Nu för tiden så läser vi gemensam saga, säger god natt och går ut och sätter oss utanför rummet med dörren på glänt.
  • Resande
    Stramalj vad bra att du också är sjukskriven. Låter som ett riktigt bra upplägg med lite jobb och mycket hemifrån. Hoppas det funkar men annars får du sjukskriva dig mer. Hur har det gått med alla undersökningar och prover? 

Gabi låter som ischias. Jag har haft så en period i graviditeten men sen blev det mer fogbesvär. Det kan ju hända att du har en låsning någonstans också som gör att det smärtar ner i benet. Jag hade det när jag gick till sjukgymnast och det hjälpte mycket mot smärtan att ta bort låsningen. 

Kate hur är det med dig? 

Elsis hur mår du nu? 

Kasperina igen- det brukar väl vara krångel med läggningar just när de lär sig nya färdigheter? Har för mig att det bara är att hålla fast vid någon slags rutin och när de bemästrar det nya så brukar sovandet fungera bättre. Tills nästa nya grej och runt 5-18 mån är det väl ständigt något?
  • Resande

Kate det var på tiden! Hoppas du får njuta många veckor nu innan de sista jobbiga veckorna (som det kanske går att njuta sig igenom också och slippa krämpor?). Härligt att du hittat en bra baddräkt också.

• Resande

Hej Hemulen!

I många länder avråder de från att ha något alls i sängen och därför använder man sovpåse istället för täcke. Bebis sparkar inte heller av sig det .

Stramalj vad härligt allt såg så bra ut. Tråkigt att höra om mage och ljumske, stackarn. Hoppas du mår bättre snart.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8