30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Elsis hade mkt sammandragningar med P och han föddes ju först några dagar efter bf. Jag kommer nog inte tränga mig före.
Elsis hade mkt sammandragningar med P och han föddes ju först några dagar efter bf. Jag kommer nog inte tränga mig före.
Rödhaken hoppas det gått bra!
Vi5 vad irriterande när de inte hör av sig som lovat så man måste gå massa extra dagar i onödan. Morr!! Bra att du fått Kåvepenin, hoppas du inte får någon reation av det och att UVI:n försvinner helt nu.
Ni som fått för tidigt- har ni haft onda sammandragningar innan då? Jag har ju mkt sammandragningar (sedan någon vecka) som tidigare inte gjorde ont utan bara var irriterande. Nu de senaste dagarna gör det mer ont, kommer ofta och mycket och dessutom har jag tryck nedåt. Ringde förlossningen igår men de sa så klart att jag skulle ta alvedon och vila. Jag låg i badet i 40 min och fick 4 jätte starka och rätt onda sammandragningar där. Lyckades somna sen (i säng, inte badkar hehe) och det kändes ju inte som förlossningsvärkar. Jag är bara lite orolig eftersom ev slemproppen börjat ge sig (kan ju vara vanliga flytningar också ursäkta detaljer). Vet att den kan återbildas men med kombon av allt annat blir jag lite nervös, vill inte föda i v.34...
Rödhaken vad härligt att allt lät bra! Bebis har ju rätt gott om plats där inne så det är inte ovanligt att man inte känner något alls. Du ska se att när du väl varit på Rul och sett bebis röra sig så kommer du även börja känna rörelserna. Kram!!
Vi 5 det var igår som det gjorde så himla ont, och dagarna innan, idag är det ev lite lugnare. Jag vågar knappt känna efter eftersom jag inte vill ringa in igen. Ska ju till Danderyd på samtal imorgon så får väl höra då om jag inte kan få en koll. Ringer så klart om det fortsätter att komma lika ofta som igår kväll. Fattar inte varför det ska vara så jobbigt att ringa till förlossningen, men jag känner mig bara fånig.
Vi 5 sa just det till mannen att det är löjligt att jag inte vill ringa till fl för skulle det dra igång nu så ångrar man det uteblivna samtalet..
Jobbigt med kli, hoppas det släpper snart.
Kate tack för du delar med dig. Jag har sjukdag imorgon. Vad skönt med en bra dag utan så mycket sånt där vi inte behöver nämna. Hoppas det fortsätter så resten av vägen och utan vadkramper. Kul du spammar!
Johlinn Ska höra med bm imorgon.
Blev sjukskriven 100% för mitt blodtryck har börjat stiga och tydligen hade jag lite protein i mitt urin. Inget de oroade sig över men måste ha koll. Tappen stängd och lång så ingen fara, allt såg bra ut med ul också. Skönt! Bra samtal med Aurora så jag känner mig trygg inför fl.
Återkommer med kommentarer men nu måste jag vila en stund.
Kate det var på tiden! Hoppas du får njuta många veckor nu innan de sista jobbiga veckorna (som det kanske går att njuta sig igenom också och slippa krämpor?). Härligt att du hittat en bra baddräkt också.
Kate det var på tiden att du mår bättre och ser en ljusning menar jag.
Hej Hemulen!
I många länder avråder de från att ha något alls i sängen och därför använder man sovpåse istället för täcke. Bebis sparkar inte heller av sig det .
Stramalj vad härligt allt såg så bra ut. Tråkigt att höra om mage och ljumske, stackarn. Hoppas du mår bättre snart.