Inlägg från: Resande |Visa alla inlägg
  • Resande

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Jossan känner igen trots men även reaktion på höggravid mamma. Det är nog en del test på båda fronter nu för er del.

• Resande

Galia grattis till ettåring! Otroligt vad fort det går.

Kate hoppas illamåendet släpper snart. Skönt att bebis verkar ha det bra. Er minitonåring kommer nog acceptera och glädjas över syskon så småningom.

Stramalj svårt val.. Jag hade nog valt igångsättning ändå eftersom man kan förbereda sig på ett annat sätt när man vet senaste datum för fl. Blev ju igångsatt med första eftersom värkarna inte kommit igång 24 h efter vattenavgång. Fick dropp och då var jag bara öppen 2 cm. Upplevde andra förlossningen som svårare att stå ut med även om det bara tog 8h från vattenavgång. Hade svårare att fokusera på andningen. Ska på Aurora samtal för att prata om min förlossningsrädsla och skräck för att trean också ska fastna på vägen. Finns det möjlighet gör er att prata för- och nackdelar med läkare?

• Resande

Vi 5 vad bra att de hittade orsaken till problemen. Förstår att du blir rädd och orolig men det är ju jättebra att du vet att du har GBS för du kan få antibiotika nu och vid förlossning och de kan ha extra koll på bebis samt ge antibiotika. I andra länder kollar de om man har detta runt v.28 ( har jag för mig det var) så att man vet inför fl. I Sv gör man ju tyvärr inte det och råkar man ha det utan att veta så kan det ev bli farligt för bebis. Ta nu hand om dig så mycket du bara kan. Kram!

• Resande

Kate det är bra tack. Bara lite smärtor och krämpor som man får så här sista månaderna. Vi har semester just nu så då kan man vila något mer. ;)

Snow vad värdelöst att du inte fick byta provet eller göra båda.

• Resande

Asap låter så komiskt när du säger att det var lugnt och kontrollerat med trean och att du hann läsa. Det låter så overkligt när jag tänker på hur mina egna förlossningar varit.

Elsis låter bra att mannen väljer att jobba hemifrån. Förstår om ni vill att han ska kunna vara med på nästa förlossning (och med barnen sen så klart).

Vi5 söta E! Stackars liten som inte vågar säga till om den glass han faktiskt tycker om. Hur mår du nu? Har smärtan börjat ge med sig? Hoppas det så du slipper byta till Kåvepenin. 

• Resande

Asap snacka om värktålig . Jag måste alltid stå igenom mina så efter 8 h brukar jag vara rätt mör i benen.

Elsis jag har 24/9 och sen har väl Stramalj ett par v efter mig där tror jag.

• Resande

Vi 5 fy vad hemskt för din kollega. Usch.

Uppi förstår du är arg och ledsen. Det är verkligen för j-t. Kram!

• Resande

Uppi kan ni höra om ni kan få vänta utanför så nu slipper vänta med andra? Hoppas ni får gå rätt in och slipper höra och se massa andra där. Massor med kramar!

• Resande

Jossan vad spännande nu! Ser fram emot att höra mer från dig när du orkar och kan skriva. Lycka till med allt imorgon.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8