Inlägg från: Resande |Visa alla inlägg
  • Resande

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Vi4 jag har ingen molvärk direkt men jävligt ont i magen, riktigt krampar ibland. Antar det växer så det knakar och får ont av svullna tarmar och ev förstoppning. Klarar inget tryck på magen alls så det är jobbigt när man försöker dölja mage på jobbet.

Jossan vad skönt att du känner dig trygg m personalen och lugn. Kram

• Resande

Vi4 kram!

Jossan hoppas du får besked idag och att ni får en härlig resa.

Stramalj lycka till idag!

• Resande

Vi4 om du redan har så mkt kramper tycker jag du absolut ska vila. Stress gjorde mina sammandragningar i förra graviditeten värre så till slut tvingades jag sjukskriva mig på heltid. Ge dig själv minst en vecka då du bara är och se om det blir bättre. Jag kollades för uvimen hade inget trots konstanta sammandragningar. Dina är lite väl många för tidigt så ta hand om fig.

Vad härligt med Thailand Jossan!

Vet inte hur man höjer blodtryck, mer än salt, lakrits och stress. Hoppas du får upp det Stramalj.

Tack för grattis.

• Resande

Vad underbart Jossan!! Måste gråta en skvätt av glädje. Ha en fortsatt fantastisk semester!

P har vaknat vid 4.30-5 varje morgon nu i fler dagar och idag har han gråtit hysteriskt i timmar och därmed väckt hela familjen. Han var förbannad för att han inte fick kolla på "skyline" på youtube... Vi tycker inte man ska glo på tv 5 am. Mitt mantra idag har varit "spa", maken och jag ska nämligen åka till en herrgård för afternoon tea, helkroppsmassage en timma, tre rätters, spa-besök och övernattning. Farmor och farfar passar barnen. Ska bli härligt att få prata men problemet är att vi är så trötta så vi knappt orkar.

• Resande

Ela så sant, bara det att kunna vara tillsammans och få prata färdigt om man får för sig att säga något är rätt fantastiskt. Det ska bli skönt. Tack

N har slutat med blöja på natten vilket är toppen, men ett par nätter den här veckan har han tyvärr glömt bort det och vaknat av att sängen varit blöt. Så när man duschat av honom och bytt i sängen så är man klarvaken och ligger vaken i timmar. När man äntligen lyckats somna så vaknar då P. Vi lär somna 19 ikväll efter massage och mat.  

• Resande

Grattis Elsis!! Vilken jobbig resa när ni äntligen lyckats själva. Skönt att allt såg bra ut till slut. När i sept är bf?

Tack för alla grattis!

Helgen var toppen. Så underbart att få vara själva och bara tala i fred, vara tysta ihop och uppleva massa annat kul som massage, god mat mm. Vaknade allt för tidigt tyvärr men det var ändå skönt att få ligga kvar och lösa lite bok.

Hemulen krya på er!

• Resande

Tack Pysslig!

Vi4 grattis till bra Kub resultat! Det är inte konstigt du blöder om de varit där och rotat, speciellt med tanke på att du tidigare haft blödningar också och uppenbarligen har ömtåliga slemhinnor. Hoppas det slutar helt nu.

Elsis jag är så trög, fattade inte att den där extra kromosomen betyder något. Hoppas det aldrig kommer märkas av.

Hemulen jag gick på aurora samtal på Danderyd förra gången pga oro för bebis och att den skulle fastna precis som ettan gjorde. Det var toppen och de var väldigt lyhörda och uppmärksamma sen på förlossningen. Nu hände ju precis det jag fruktat och tvåan fastnade värre än ettan (när huvudet väl var ute så kom inte resten av kroppen, slutade med tio pers på rummet som drog och klämde och vred på både mig och bebis). Men jag kände mig ändå lugn hela vägen även när de drog iväg med bebis för de visste vad jag saknat från första förlossningen och var supernoga med att informera hela tiden vad som hände med bebis, var den var osv. Detta trots att det var fullbelagt och vi sen när allt var över inte såg personal på timmar. Nu ska jag gå på nya samtal inför tredje förlossningen. Förstår din vilja att föda vaginalt. Tror de gärna vill att man försöker (om man inte vägrar förståss eller det finns orsaker till att det inte går eller är för riskabelt) och kan se till att undvika urakut snitt genom att vara extra uppmärksamma under förlossningen. Du får bolla alla dina tankar och så får ni komma fram till det som känns tryggast för er. Ni får säkert remiss till att prata med läkare också om barnmorskan inte vet tillräckligt om risker.

Det börjar bli extremt svårt att mörka på jobbet, speciellt eftermiddag och kväll. Vi hade AW igår och satt på jobbet med massa god mat och dryck. Efter maten såg jag ut att vara i 7e mån och det var banne mig inte lätt att mörka, hoppas verkligen ingen såg. Tack och lov är de väluppfostrade och frågar inte rakt ut som de verkar göra på andra ställen. Vill bara få mitt kontrakt och sen kan jag berätta för chefen först innan resten får veta. Illamåendet har i alla fall släppt med sig nu vilket känns skönt. Mår bara smådåligt lite då och då men det är inte alls lika farligt som de första 15 veckorna.  

• Resande

Glömde ju skriva att jag kände bebis för första gången igår och då var det både inifrån och när jag höll handen på magen! Superhäftigt!

• Resande

Asap ibland kan det vara fördel med bara manliga kollegor. En kollega är i v30, en har försökt flera år och haft mf, Ma, utomkveds och andra problem så alla är väldigt uppmärksamma.. De har inte frågat än som tur är.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8