Tack Pysslig!
Vi4 grattis till bra Kub resultat! Det är inte konstigt du blöder om de varit där och rotat, speciellt med tanke på att du tidigare haft blödningar också och uppenbarligen har ömtåliga slemhinnor. Hoppas det slutar helt nu.
Elsis jag är så trög, fattade inte att den där extra kromosomen betyder något. Hoppas det aldrig kommer märkas av.
Hemulen jag gick på aurora samtal på Danderyd förra gången pga oro för bebis och att den skulle fastna precis som ettan gjorde. Det var toppen och de var väldigt lyhörda och uppmärksamma sen på förlossningen. Nu hände ju precis det jag fruktat och tvåan fastnade värre än ettan (när huvudet väl var ute så kom inte resten av kroppen, slutade med tio pers på rummet som drog och klämde och vred på både mig och bebis). Men jag kände mig ändå lugn hela vägen även när de drog iväg med bebis för de visste vad jag saknat från första förlossningen och var supernoga med att informera hela tiden vad som hände med bebis, var den var osv. Detta trots att det var fullbelagt och vi sen när allt var över inte såg personal på timmar. Nu ska jag gå på nya samtal inför tredje förlossningen. Förstår din vilja att föda vaginalt. Tror de gärna vill att man försöker (om man inte vägrar förståss eller det finns orsaker till att det inte går eller är för riskabelt) och kan se till att undvika urakut snitt genom att vara extra uppmärksamma under förlossningen. Du får bolla alla dina tankar och så får ni komma fram till det som känns tryggast för er. Ni får säkert remiss till att prata med läkare också om barnmorskan inte vet tillräckligt om risker.
Det börjar bli extremt svårt att mörka på jobbet, speciellt eftermiddag och kväll. Vi hade AW igår och satt på jobbet med massa god mat och dryck. Efter maten såg jag ut att vara i 7e mån och det var banne mig inte lätt att mörka, hoppas verkligen ingen såg. Tack och lov är de väluppfostrade och frågar inte rakt ut som de verkar göra på andra ställen. Vill bara få mitt kontrakt och sen kan jag berätta för chefen först innan resten får veta. Illamåendet har i alla fall släppt med sig nu vilket känns skönt. Mår bara smådåligt lite då och då men det är inte alls lika farligt som de första 15 veckorna.