Inlägg från: Resande |Visa alla inlägg
  • Resande

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Firren jobbigt med sjuk bebis. Hoppas hon kryar på sig fort.

Cilla vår son kommer ju inte tassande utan skriker efter mamma istället. Det verkar gå i perioder, ibland är det flera uppvak per natt och sen kan det gå någon natt när han sover rätt igenom. Tror ofta han vaknar av att han är för kall. Nu är det kyligt i hans rum och så länge han har kvar täcket är det inga problem men oftast sparkar han av den. Sen vaknar han när han är sjuk, det är för mycket som händer på dagarna osv.  
  • Resande
    Ellan jag tyckte inte det blev någon tvåbarnschock. Visst har det varit tufft när båda är sjuka samtidigt och man inte räcker till men annars tycker jag det flyter på. Visst är det tuffare än att bara ha en och jag tänker ibland varför man  inte passade på att göra dittan eller dattan när man bara hade en. Det kunde vara tufft i början när båda ville ha mamma på natten men efter att ha "tvingat" stora killen att säga till pappa på natten istället för mamma så löste det sig.
    Jag upplevde inte direkt någon svår omställning att få ett barn heller men det kan vara för att jag är så van vid småttingar plus att vi flyttade hem från utlandet när vår förstfödde var 3 mån. Det var en svårighet att sälja allt vi ägde, packa, flyttstäda, säga hej då till alla vänner och sen flyga över Atlandetn med en nyfödd. Eftersom vi gjorde allt det när första föddes så tyckte jag det var rena semestern att få tvåan i Sverige där vi redan hade bostad och allt bara flöt på.
  • Resande

Jösses vad svårt att träffa sina barn när man jobbar! Jag kommer hem runt 18.30 tre dagar i veckan och 19.30-20 två kvällar. Eftersom våra lägger sig mellan 19 och 20 så hinner jag ju inte umgås alls! I morse fick jag väcka N för att säga hej då, P hann jag gosa med en liten stund. Kul att jobba men hemskt att inte få vara med sina barn. Mannen är ju hemma nu tack och lov men fattar inte hur vi ska lösa allt när han jobbar heltid.. Kan ju inte gärna ha barnen på dagis 7-18 varje dag. Jaja det är väl bara att kämpa på så länge jag har jobb så får vi ta problemen när vi kommer dit. Jobbet är ju normala tider men sen har jag över 1 h pendling varje dag och inga direktbussar eller tåg så jag måste försöka pricka in resor hela vägen. Anyway...

Chiqita vad skönt men kanske lite ledsamt att slutat amma. När jag slutat så har jag bara slutat rakt av. Då hade vi redan minskat ner rejält på amningen och pojkarna verkade inte sakna det. Jag var noga med att ge extra närhet under dagen för att kompensera.

Zenobia jösses vad allergier och överkänslighet. Hel vetenskap att få i barnet rätt mat.      

• Resande
    Firren kan det inte vara så att hon börjat äta mycket snabbare? Då får hon ju i sig mycket mer mat på kortare tid och det kanske blir lite väl mycket ibland så det svämmer över. Eller kan det vara så att hon börjat sitta uppe mer eller vara mer upprätt så att magsäcken trycker på mer så att hon kräks lättare. Det blev så med P i alla fall att när han gjorde annat än bara låg ner så kräktes han betydligt oftare. Märks nu också när han svept en flaska välling och håller på att böja sig fram för att plocka upp något, då kommer det kräks både här och där.

Ida usch vilken skitdag! Hoppas det inte är magsjuka utan bara att ni ätit något som satte fart på magen. Kanske ovanligt många plommon eller nåt? Tråkigt att köra på en annan bil, typiskt att man ska göra sånt när det är mycket ändå.

PW vi har samma problem. N somnar inte förrän tidigast 20.15 så det hinner bli 20.30 innan man har "egentid" och kan plocka med saker. När man jobbat hela dagen, sovit dåligt och stressat fram och tillbaka till jobbet så kraschar man bara.  

Cilla hatar också den där jäkla brud- och ul-bilden! Den rör sig där i blickfånget hela tiden. 

Asap fattar inte heller hur man får ihop det men då kanske man har väldigt flexibel arbetstid? 
  • Resande

Grattis Tessan! Skönt att hon är hos er nu och att det verkar gått snabbt och "smidigt".

Grattis här inne också Kasperina!  

Chiqita vad gulligt.

• Resande

Håller ned om att försäkra barnen fort. Vi fick ju avslag på vår ansökan till P eftersom han blev inlagd på sjukhus innan han var två veckor pga hjärnhinneinflammation. Tror vi fick rätt vid överklagan sen eftersom det bara var ett virus men är ej hundra på det. Bra ni påminde ska höra m maken.

• Resande

Vi har också TH till båda barnen. P fick tydligen igenom sitt efter vår överklagan. Gjorde en hel del jämförelser när vi skulle välja till N och TH var de som vi tyckte verkade bäst.

• Resande

Cilla vår minsting kastar också allt när han känner för det. N gör det när han blir arg. Vi säger också att det inte är ok och hoppas det är en snabbt övergående fas. ;)

• Resande

Galia låter som magsjuka. Så hade N det vid 8 mån ålder när vi alla var dåliga. Så fort han åt kom maten ut med bajs som rann utmed benen och var över hela ryggen. Det höll i sig i två veckor men det var inget fel på aptiten under tiden. Han ammade mest men fick lite burkmat ibland. Hoppas hon kryar på sig fort.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8