Inlägg från: Resande |Visa alla inlägg
  • Resande

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Pandora vilken mardrömsstart! Förstår att det var hemskt att inte träffa sitt barn på tre veckor. Hoppas du fått prata av dig hos någon och att ni njuter av tiden tillsammans nu.

M73 svårt med väntan, men snart är bebis hos er. Förstår att det inte är något du orkar höra för du vill att bebis ska vara här nuuuuu. Kram!

Galia det är ju nära för dig med så lycka till med allt!

Barba jobbigt om man inte själv får bestämma men det är ju bra om du kan fokusera på dina fina barn nu och njuta av dem du har. Det är så jobbigt om man fastnar i syskonförsökstankar och inte hinner njuta av nuet (tycker åtminstone jag det var när vi försökte). Förhoppningsvis är kvoten av barn inte uppfylld när ni väl är redo att ge er på försöken igen.

Vinkar till alla och be om ursäkt att jag missat kommentera massor. Är så trött att ögonen går i kors nu. 

• Resande

M73 det är ju som gjort för att bebis ska anlända nu då!

Barba vad kul! Hoppas ni tagit bild.

Chiqita ahaa den berömda 12-veckorsfasen.  

• Resande

Elsis vilken tur att du fick något att göra efter läggning.

Glassgrisen den fasen har infunnit sig här också och varat rätt länge. Vissa dagar är mer krävande än andra men det är hemskt mycket mamma titta, mamma göra, mamma, mamma, mamma... SE MIG helt enkelt... 

• Resande
    M73 det måste gått rätt fort när det väl satte fart? Hoppas ni mår bra allesammans. {#emotions_dlg.flower}Grattis till flickan!! Nalle
  • Resande
    Barba räcker det inte med att mannen följer med J1 och lägger sig brevid henne tills hon somnat och sen går tillbaka till sin säng? Så fick vi börja göra med N när lillebror kom för han ville ha mamma och jag blev galen efter att försöka ta båda i två veckor. Han var van vid mamma, gnällde ett par nätter men sen accepterade han läget. Bebis sov också i spjälsäng men kom ju över till vår säng vid amning och somnade där en hel del (eftersom jag slocknade och var för trött för att lyfta över). Annars är ju Billas förslag bra om det kan fungera för er?

Pysslig hoppas lite olja i maten gör susen så ni får ta bort babyskyddet. Kan ju inte vara så kul att sitta i det när man är så rörlig (å andra sidan är väl ingen bilstol kul att låsas fast i). Tänk vad olika alla barn är, även om de äter hyfsat lika så skiljer sig alla kurvor åt. Hon kommer ha stor glädje av sin höga förbränning som vuxen.  

Elsis du får ge extra glass i sommar så vågen tippar över 9 kg.  
  • Resande

Måste bara berätta att femtielva negativa gravtest senare har mensen äntligen kommit igång. Jösses visste inte att man kunde bli illamående, få mensvärk i veckor, äl-stegring femtielva gånger, halsbränna, ömma bröst, yrsel, luktkänslighet, pms i månader osv innan mens!! Jag hade värk förr i tiden och även ont i bröst men såna gravsymptom som nu har jag aldrig varit med om. Nu var det ju så klart inte några symtpom men ändå. Jag hoppas jag bara får pms som vanligt i några dagar innan mens nu och inte i månader i sträck. Blev ju sjukt låg också och det var knappt choklad och träning hjälpte, så jag hoppas kroppen blir lite mer balanserad i fortsättningen. Kan ju vara bra att veta om någon annan drabbas av samma sak innan era kroppar kommer igång efter bebisfödande.

• Resande
    Barba blä för kattkiss i skyddet. N kom in till oss och ville också ha mamma på natten men det tog bara några nätter att bryta mönster. Första natten skrek han som besatt och ville absolut inte ha pappa istället för mamma. Pappa satt lugnt kvar, sa att han förstod att N ville ha mamma men det inte gick, han fick bära tillbaka N till sängen några gånger. Andra natten accepterade han att komma in och pussa på mamma och sen lägga sig i sin säng med pappa. Efter det började han hämta pappa istället för mamma. Vi pratade med honom om sovsituationen på dagen och förklarade att bebis får mat av mamma på natten och därför kan inte mamma komma (och därför kan vi inte alla ligga i samma säng). Hoppas ni hittar någon lösning som fungerar för er.

Galia hoppas verkligen det bara blir vanlig pms i fortsättningen.

Glassgrisen och Chiqita härligt med barn som sover många timmar i ett sträck.  
  • Resande
    Firren vi hade också någon vecka med extremt mycket knorr och magstrul, men det gick tack och lov över relativt fort. Jag tog bara bort lök och vitlök vilket hjälpte här. När magen var lite mer stabil kunde jag lägga till vanlig lök men vitlök undvek jag ytterligare en stund. All gasbildande mat är väl bra att undvika när hon har som mest ont. Sen är det ju bra med magmassage och att cykla med benen (springa och röra sig när man är äldre).

Pysslig wow att hon kunde krypa ner för trappan själv!! Stort och skönt att hon gjorde det på rätt sätt.

Galia underbar konversation!

Jag sitter och tittar på pojkarna som leker ihop i vår extra soffa. De (N) har dragit ur alla kuddar och sen klättrar de upp för dem, klättrar i soffan, hoppar ner i havet (kuddarna) osv. Kul att se! Det är perfekt med en leksoffa i vardagsrummet. Igår användes den för att bygga hinderbana.
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8