Inlägg från: Resande |Visa alla inlägg
  • Resande

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Älgen- det är bättre äntligen, tack. Bihålorna är mindre ömma och magen känns bara ibland. Barnen var båda så övertrötta och gnälliga så det var underbart att bara säga hej då och lämna över allt åt maken. N hade i och för sig kanske varit mindre gnällig om jag ägnat mer tid åt honom och mindre åt att fixa här hemma men jag var för irriterad på honom för att kunna vara snäll lekmamma. Skäms Jaja, nya tag imorgon! Är allt bra med er?

• Resande

Älgen vad skönt att ni fick så bra minisemester. Ofta behöver man bara komma ifrån vardagen lite för att hela familjen ska få ladda batterierna lite.

Grattis till toalettbesökande son!! Min N går också alltid nu och klarar även av att resa iväg, vara ute och leka etc och ändå säga till när han behöver gå. Men han vägrar åka till dagis utan blöja...One of these days. 

• Resande

Älgen vad kul att våra tvåor följer varandra rätt bra. P var 8020 g och 65.5 cm vid tre mån. Vid 6 mån 9300g och 71.2 cm. :) P är någon cm längre men lite lättare än N.

• Resande

Pysslig vad jobbigt med uppvak varje gång man lägger ner. Vi har det så emellanåt men oftast kan vi lägga P så kommer han till ro själv. Just nu är det fas eller magen för han ska sova med bröstet i munnen... Ingen sömn för mamma med andra ord.

• Resande

Maken och jag gör aldrig något tillsammans, bara vi två, så nu har jag bokat biljetter till Lady Gaga i augusti. Det är väl inte vår största idol men det blir nog kul show och dejt.

• Resande

Mums att äta papper! Det gillar P också.  

Pratade med N igår om att han måste sluta med napp snart eftersom hans tänder inte får plats att växa i munnen. Han ska få hänga dem ute till djuren och sen ska han få leksak istället. Igår kväll sa han att han skulle lägga undan napparna nu på morgonen och det var det första han gjorde imorse när han gick upp! Han fick en hink och gick runt i huset och letade nappar. Sen gick vi ut i skogen och hängde dem i ett träd. Medans vi var iväg för att köpa leksak (och fota barnen där den käre treåringen absolut strejkade och vägrade vara med på kort) var det något "djur" som tog alla nappar. N har inte frågat efter dem än men misstänker att han kanske vill gå ut och titta innan läggdags... Han valde polislego.

Asap svägerskan såg den förra veckan och tyckte den var toppen. Det verkar vara två läger- antingen hatar man den eller så tycker man den är kanon. Beror nog på hur mycket man dyrkade filmen.  

• Resande

IdaVi ni får skicka napparna till tomten så kanske tomten skriver ett tackbrev sen och t.o.m skickar en present? Drömmer N blev trött för en stund sen och har då tjatat om napp. Det gäller att ha is i magen och bita ihop själv också, för jösses vad ungen kan tjata. Jag säger att jag förstår att han känner sig ledsen, saknar napp osv men nu är napparna borta. Kom på att han kanske ha blodsockerfall och nu efter lite mellanmål är han mindre nappsugen.

Zenobia jösses vad ni reser. Det är ju bara såååå tråkigt att packa, avundas dig inte alls.

Asap låter enformigt men så länge hon äter något så får man väl bara vara glad och servera. Jag har inte fått i P någon burkmat än men däremot äter han gärna kokta grönsaker, bröd, frukt, ägg och annat som han själv får pilla med. Kanske skulle testa Es favoriter.

Firren det börjar närma sig!  

• Resande

Barba bästa är nog att ringa förskolan och höra! Det kan ju hända att just den förskolan har andra regler. Vi var tvungna att ha N hemma så fort P var född, men min kompis som fick barn ett par veckor efter oss har en annan förskola där de låter barnen gå som vanligt hela första månaden.

• Resande

När jag var på gymmet och pratade med en PT så sa de åt mig att inte träna magen, utan bara köra bäckenstabiliserande övningar. Vet däremot inte hur länge man skulle låta bli men antar att man inte bör köra mage så länge magmusklerna är delade. Jag blev tillsagd att inte ens köra plankan heller, men det kanske finns lika många åsikter om det som det finns tränare?

Galia bra att du fick en ny tid för injektionen!

Barba vad tråkigt att din bm inte lyssnade. Jag hade nog ringt och pratat med henne och förklarat läget. Hon kanske missförstod dig? Spännande med ett datum!

Ida ha det så underbart!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8