Inlägg från: Resande |Visa alla inlägg
  • Resande

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

chiqita skrev 2012-02-19 12:22:57 följande:
    Hehe, vilka fina planer du har Glassgrisen

Jag har en känsla av att här kommer plötsligt vattnet gå och därefter kommer värkarna i ett huj så det gäller att skynda sig till sjukhuset.. Bara en känsla jag har men noll pejling på datum  
    Här startade det ju med vattenavgång vid 19. Åkte till sjukhuset vid 21 och hade då någon enstaka värk på vägen in och medan vi väntade på att de skulle kolla kurva. Sen vid 23 satte det rejäl fart och bebis var ute strax före 3. Det var bra upplägg för maken kunde lägga N som vanligt. Prata om att om bebis kommer på natten så att mamma och papps måste till sjukhus så kommer farmor vara här. Eftersom vi inte var säkra på att stanna kvar på sjukhuset sa vi inte så mycket mer till N. N hade vaknat på natten, varit lite förvånad att farmor var där men somnat brevid henne i vår säng. Sen sov han ovanligt bra till 7, åt frukost med farmor och hon lämnade på dagis. Innan dess hade vi ringt och berättat att han fått en lillebror. Pappa hämtade på dagis vid 14 som vanligt och kom till sjukhuset för att hälsa på mamma och lillebror.
  • Resande

Galia vad underbart att allt såg bra ut!

Billa när man minst anar det.. Tycker en av våra kämpare ska få en smidig och bra tvilling-graviditet som fortlöper utan minsta lilla komplikation.  

• Resande

Glassgrisen de flesta nyare bilar har isofixfästen. Vi har en Passat från 2007 som har det på några platser i bilen men de av våra bekanta som köpt senaste två åren har alla det på fler ställen i sina bilar. 

• Resande
    Kasperina det är ju inte konstigt du drömmer om blödning och annat läskigt med din historia. Det är ju i drömmarna vi bearbetar det vi varit med om. Håller tummarna stenhårt för dig! Låter ändå bra att boka ett vul så du kan göra en första koll. Kram!
  • Resande

Chiqita- precis så kände jag också. Hann inte öva på att djupandas och det funkade inte alls lika bra på fl heller. Å andra sidan låg P så väldans långt ner och vägde 800 g mer och var 4 cm längre så det tryckte på mycket värre. Det gick ju bra ändå som tur var.

• Resande
    chiqita skrev 2012-02-23 11:31:33 följande:
    Resande: Mmm det är lite det jag är rädd för också, att han ska vara en stor bebis. Det var ju lite problem med att få ut Agnes så att de fick ta sugklocka.. Men samtidigt tänker jag att det i princip är omöjligt att förbereda sig helt för vad som komma skal i a fall. Fl kan ju ta helt andra vändningar än man tänkt sig/hoppats på så eg är det väl ingen idé att försöka förbereda sig heller typ.. med risk för att låta pesimistisk.. Det gick ju bra sist trots komplikationer så varför skulle det inte göra det nu. Jag menar, det är klart att det ska gå bra nu också! Är väl bara "go with the flow" och lyssna på kroppen. Skönt att höra att jag inte är helt ensam om mina tankar i a fall. Och ju närmre bf vi kommer desto mer tänker jag på vad som väntar..
    N fastnade ju och roterade inte som han skulle. Jag krystade i tre timmar med honom. Han vägde bara 3505 g (om man jämför med P). P kom ju ut, snabbt trots att han var så himla mycket större. Tror jag krystade max 1 h den här gången. Det kunde nog gått mycket snabbare men jag inte tryckte på hela tiden utan andades bara tills jag absolut inte kunde stå emot, då krystade jag. Bm sa åt mig att göra så och jag antar det var för att jag inte skulle spricka eller nåt. Vet inte. I vilket fall så tror jag säkert att det går bra för dig även om bror skulle vara lite större, kroppen har ju varit med förr och det relativt nyligen. 
  • Resande

Chiqita jag upplevde inte krystandet som långt eftersom jag ville börja lååååångt innan eftersom det tryckte på något fruktansvärt. Det var sån lättnad att inte behöva stå emot. Tiden gick rasande fort och det hade nog som sagt gått ändå snabbare om jag tagit i lika starkt vid varje krystvärk.  

Billab jag gick på aurorasamtal och sa till att jag inte ville krysta lika länge. Tror de inte ens låter en göra det i Sv.

IdaVi kram! Du behöver ju inte bestämma något definitivt just nu utan tillåt dig att känna suget efter bebis.  

• Resande
    Mosing jag hade ju också krystvärkar i tre timmar med första barnet och extremt mycket kortare den andra gången. Bebis kommer säkert på måndag för det är så himla bra datum. Hoppas allt går snabbt och smidigt och inte är alls lika jobbigt som sist.

Kasperina jobbigt med spottings. Himla vanligt men ändå inget man vill se, speciellt efter mf/ma. Hoppas det slutar omedelbums.

Ida vad jobbigt att mamma är så dålig igen. Hoppas hon kryar på sig fort. 

Cilla hoppas G kryar på sig fort. 

Firren jag kände likadant som gravid och nyförlöst, jösses vad puckad mannen var! Han var nog bara som vanligt men höll på att driva mig till vansinne bara genom sin existens.. Klaga av dig på annat håll när det är som värst och trösta dig med att det (förhoppningsvis ) går över.
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8