Inlägg från: Resande |Visa alla inlägg
  • Resande

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

asap vad stort! Då var lugnet slut.

Cilla vad mycket trappklättring det blir hos er nu kan jag tänka.

Zenobia jag skulle strunta i den läkarens råd och inte introducera mjölk än. Det kan ju bli riktigt kraftig reaktion som du säger och dessutom vet ni ju inte vad det är han inte tål. Hoppas ni kan få kontakt med en mer engagerad och bättre läkare. Dumt att utsätta en så liten människa för så mycket i onödan tänker jag.

Chiqita tur att det finns sjukhus i Göteborg också. Hoppas bebis håller sig inne tills ni är tillbaka hemma igen och att hallbygget blir klart snabbt. 

• Resande
    Mosing vi hade ju bestämt att idag var bra dag att födas på, så komsi komsi bebis.

Kasperina underbart att höra!  
  • Resande
    Kasperina skrev 2012-03-20 17:39:13 följande:
    Ny blödning Fortfarande inte färskt blod, men rött denna gång, och flera droppar Vill inte!
    Vad jobbigt. Men du gjorde väl vul igår och det retar ju en hel del, speciellt om man redan har sköra slemhinnor. Hoppas det slutar omedelbums och inte kommer tillbaka. Kram!
  • Resande
    Firren och Chiqita- den där tekniken förespråkade de på Ö-land också där jag gick en yoga-förlossningsförberedande. De säger att man ska krama ut bebis, inte krysta och menar att man aldrig ska hålla andan och ta i utan andas hela tiden. För mig fungerade andningen toppen fram till just krystandet. Där fick jag ta i så det stod härliga till, fast jag var jätte noga med att andas så mycket jag bara kunde så ofta jag kunde och att försöka slappna av i munnen. Det sägs att håller man mun och käkar avslappnade så är det mer troligt att underlivet är öppet också. Jag provade olika ställningar för krystandet (hann ju med en och annan på tre timmar ) men det var bara vid det rejäla pressandet som något hände över huvudtaget.

Chiqita det är verkligen tufft sista tiden med diverse krämpor och knappt något tålamod. Klaga på hur mycket du vill. Snart har du lillebror på utsidan!

Mosing tycker också du är så sjukt cool! En annan var ju ett vrak någon vecka INNAN BF och när man gått förbi med några dagar var man ju inte precis bättre. Tycker du är så fantastiskt lugn, jag är väldigt imponerad.  

Galia vad härligt det lät med vattengympa.  

IdaV hoppas både mamma och barnen är bättre idag. Kram! 

Jag är helt slut. Det har varit lite mycket sjukdom det senaste plus att N tycker det är morgon vid 5 och då har han varit uppe några gånger under natten och P ammar stup i kvarten. Tänkte försöka få P att äta mat så vi kan dra ner på amningen men han gillar verkligen inget alls. Han var så bra och åt fint när vi provade gröt för någon månad sen men nu får man vara glad om man kan få i honom en tesked! Inget funkar. Provade välling också ett par dagar sen men han fattar inte hur man suger utan tuggar på nappen (fick i sig några klunkar på det sättet visserligen). Samma med vanlig napp, han tuggar på den vilket i och för sig får honom lugn ibland så han kan somna själv i sängen. Några tips på hur jag ska få i P mat? Har testat potatis, sötpotatis och några frukter men inget verkar duga än. Ska introducera lite andra grönsaker också och sen prova att krydda lite om det kan locka.
  • Resande

Mosing neeej usch vad hemskt. Det var min värsta mardröm och något jag var tvungen att ta upp i aurorasamtal. Stackars grannarna. Modig du är som tar upp det med dem. Kram!

Tack för mat-tips. Jag har försökt ge extremt löst och tjockare varianter av diverse smaker men det är väl bara att fortsätta prova så gapar han väl så småningom. Hade inte matningsproblem med N så detta är något helt nytt.  

• Resande

Tack för alla råd! ÄppleJag läste på om mat till de små liven och ser att P är helt "normal". Det är bara jag som jämför med "alla" som verkar ha ett välfungerande schema där barnen (också runt halvåret) äter både frukost, lunch och kvällsgröt. Tydligen kan det vara så att de bara får i sig en sked, om ens det den första tiden. Vi fortsätter erbjuda diverse frukter och grönsaker så vänjer han sig säkert vid smak och konsistens så småningom. Han är ju bara drygt 6 månader så det är nog ingen panik. Jag får skynda långsamt. N åt ju hela grötportioner vid det här laget och självklart jämför man. Vi har redan gjort lite som de nya rönen säger och erbjudit den mat vi äter. Men det handlar ju bara om en smakbit så inget man blir mätt på. 

Mosing tycker ändå det är imponerande att du lyckas hålla den tanken och känslan (softa alltså). Jag var deppig och inte förrän sista dagarna bestämde jag mig för att njuta av lugnet och egentiden. Det är sant att man inte får en lugn stund sen på år och dar...

• Resande

Zenobia hoppas allt går bra idag.

Idag är det 4 år sedan äggplock då N blev till.  

• Resande

Måste klaga av mig lite. Hoppa över om ni inte orkar gnäll. Oskyldig
    Det är så himla mycket konflikter med N just nu. Så fort saker inte blir som han vill får han hysteriska skrikattacker, slår en och håller på. Det värsta är att han inte säger vad han vill eller hur det ska vara utan bara skriker vilket driver mig till vansinne. Skrikandes Är på uruselt humör nu också för vi bråkade som sjutton innan dagis. Han skulle absolut ha blöja på sig. Ungen är ju torr nu och klarar att flyga, åka bil och vara iväg på allt utan blöja, men dagis då var det tvärstopp. Det är säkert jobbigt att gå på toa med 20 ungar som kan rycka i dörren när som helst men fy vad jag irriterar mig ändå. Borde väl vara mer förstående men mitt tålamod tog slut efter femtielva konflikter idag så jag blev sur på honom angående blöja. Hann inte prata med hans ansvarande fröken heller utan nämnde bara lite snabbt till en av de andra att han slutat med blöja men absolut tvunget skulle ha det till föris idag. Hatar såna här mornar när allt är skrik och gap och man tappar tålamodet och blir otrevlig mot barnet...

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8