Inlägg från: Resande |Visa alla inlägg
  • Resande

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Pysslig skrev 2012-02-06 20:25:17 följande:
    Hej hopp! Har inte varit inne på en vecka så jag kommenterar lite snabbt. Kul med krypand G! Är avis på Sarahkkas 35 timmars förskola. Skulle gärna ha L 30 min längre varje dag så jag inte avbryter just som leken dragit igång igen efter mellis. Kul med en lille bror föresten!

Här har vi 15 timmar så jag är avis på er som kan välja att ha längre. Barba kul allt är bra.
  • Resande
    asap jag skulle inte heller ha N 35 h/v eftersom han inte skulle tycka om så långa veckor, men jag skulle tycka det var skönt att inte alltid behöva stressa dit precis före mellanmålet. 

Jag har provat alla krämer i världen för min hemska handeksem men har missat Ceridal, ska definitivt testa!

Billa kul att se hur olika barnen är. Lustigt att er plutt G inte visade sig vara så liten ändå.

Nu ska N bada i badkar igen. Blir lätt 4 ggr per dag så jag ser fram emot Thailand där han kan bada på riktigt.  
  • Resande
    Syster Norr fy vilken otur ni har. Jobbigt med allt strul. Undrar samma saker som Fisken. 

Glassgrisen till N behövde vi inte mycket men P har varit en kräk- och bajsbebis. Även med ständigt byte av haklapp (såna där rejäla med fleece på baksidan) så har vi behövt byta flera ggr per dag. Då har jag ändå tvättat ofta. Sen lyckas hans blöjor alltid läcka i ryggen också. Hans babysitter har tvättats minst 15 gånger trots att P bara är fem månader och jag ändå försökt ha handduk eller annat skydd bakom!! Nyfödda här (som inte är mini vid födseln) brukar ha 50 eller 56 den första tiden. Vi hade P mest i pyjamas hela tiden eftersom det är så mjukt och skönt och lätt att byta i. Hade så klart några bodies och byxor också. Oj, jag var verkligen inte till någon nytta alls eftersom jag inte har en aning om hur många klädesplagg som behövs! För oss var det nog en 5 pyjamas som gick varma och ungefär lika många klädesplagg, men då tvättade jag ofta.

Firren spännande med koll. Hoppas BT håller sig på bra nivå. Mitt var ju också högt med N (inte alls så som du hade med D) men höll sig betydligt lägre med P som tur var. 

Johanna P biter också och har gjort i någon månad nu. Jag skriker alltid till högt och säger "nej, inte bitas". Oftast skrattar han bara åt mig. Det går att se när han ska bita så jag får bara vara uppmärksam. Det händer när han är mätt och man kan se på hans min att han är på gång. 

Chiqita jag skulle prova att tvätta det igen och sätta galltvål eller tvättmedel på fläcken innan bara. När jag får bärfläckar, vin eller choklad så lägger jag alltid i iskallt vatten först ett bra tag. Gnuggar därefter in med flytande tvättmedel och tvättar i maskin så varmt det går. 

Här är det sjuka familjen. Blir så trött på allt för vi har ju vilat nu i en vecka och så blir man bara sämre. Jag har definitivt bihålsinflammation och öronen är så igenbommade att jag inte hör något. Alla ljud är jobbiga så det är ingen höjdare att lyssna på en överaktiv treåring. Vet ni om det finns någon nässpray eller hostmedicin man kan ta när man ammar?
  • Resande

Firren jag hade ju på gränsen till havandeskapsförgiftning med N och BT låg högt från början och steg sen hela slutet, medan det låg normalt med P även i slutet. Gick inte upp alls lika mycket i vikt heller så det kan ju ha påverkat, vad vet jag... Hoppas du också håller ett bra BT så du slipper allt för många extra kontroller etc. 

Tack, jag hoppas verkligen vi blir friska snart för det här suger. Men så är väl februari den värsta månaden vad gäller sjukdomar... 

• Resande

Cilla många mediciner får tas under graviditet men inte amning. Får nog ta en sväng till Apoteket och fråga.

• Resande

PW vad gulligt!

Ni som kan allt Finns det något receptfritt för ögoninfektion? (Eller heter det inflammation?

• Resande

Cilla toppen! Tack så mycket!!

Välkommen tillbaka Champagne!

PW hoppas det kanske kommit in igen.  

• Resande

N gick till dagis utan blöja idag för första gången! De tar alltid på blöjan vid utgång så här i början eftersom de har för många barn och inte vill riskera olyckor ute på vintern, men så fort de kom in åkte blöjan av igen. Det hade gått kanon!

Barba det borde väl inte vara problem att köra utan blöja på storbarnsavdelning tycker man. Hoppas det går smidigt med avdbytet och att ni föräldrar inte behöver vara med allt för länge.

Kasperina välkommen! Nu bestämmer vi att du flyttar in för gott, inga mer avstickare någon annanstans.  

• Resande

Barba på Ns avd är de 3 vuxna på 20 barn och ändå var det inga problem att lämna utan blöja idag. De frågade bara om vi är ok med ev olyckor och har extra kläder med. Sen var det inte mer med den saken. Hoppas de har bra rutiner med att låta barnen kissa med jämna mellanrum för då blir det ingen större grej av det. 

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8