Inlägg från: Resande |Visa alla inlägg
  • Resande

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Asap jag tycker plankan är så tråkig så jag följer rådet att undvika det. Tror det borde vara ok eftersom man bara spänner åt hela paketet.

• Resande

Galia- om jag hade pallrat mig till gymmet igen så kunde jag ju frågat... Jag misstänker det var specifikt för mig med diverse besvär jag haft. Tusen tack för blogg-tipset! Ska kolla och få lite tips och kanske bli lite motiverad att börja träna igen när tillfälle ges. Jag betalar ju trots allt för gymmet varje månad...

• Resande
    Glassgrisen vi tog ju precis bort Ns nappar. Han hade inte ens trappat ner utan vi körde bara cold turkey. Har förberett honom genom att säga att det är dags att ta bort napparna snart eftersom tänderna inte får plats att växa. Tandläkaren sa så och han hörde det så jag har påminnt honom om detta i några månader. En morgon för ett par veckor sedan hängde vi ut alla nappar i ett träd i skogen och åkte med en gång iväg för att köpa en leksak att ersätta dem med. Under tiden vi var iväg plockade pappa bort och slängde alla. Sen lovade jag tårta efter första natten och det har gått kanon. Han har nämnt napp ett par gånger de första dygnen men inte efter det.

Barba och Galia vad jobbigt med så lågt blodvärde. Hoppas ni får upp det snart. Antar att blutsaft och diverse järnrika maträtter inte hjälper er om det redan är så lågt. 

Zenobia vad tråkigt att ni inte får någon hjälp och att läkaren dessutom förvränger verkligheten.

Firren hoppas du fick vila och är lite mer utvilad.

M73 jobbigt med halsbränna.

Är helt slut efter allt för många uppvak de senaste nätterna (veckorna) och tidiga mornar. Alltid är det en av grabbarna som tycker det är morgon vid 5 om inte innan. Hade väl varit ok om man kunnat få några timmars sammanhängade sömn innan dess. Gäsp! Jaja, det kommer ju inte vara för evigt så det är bara att bita ihop och försöka orka slänga på lite mer smink så man döljer de svarta cirklarna runt ögonen.

• Resande

Gaaah att jag aldrig lär mig, man ska inte outa sina barn. SkrikandesIgår kväll vaknade P fyra gånger redan innan midnatt och sen har det hållit på i samma tempo fram till strax före 5 då han vägrade somna om. Mannen som var iväg på AW och inte var hemma förrän efter midnatt fick sova fler timmar än jag, trots att han går upp 5.30... Nu kan nog inte ens smink rädda mig. Drömmer

PW eller hur? Så fiiint.

Barba hoppas du inte blev för dålig i magen.

Asap jag hatar att tvätta bort sminket och brukar därför inte orka ta på något.

Dags att klä sig och göra sig redo för föris och BVC. 

• Resande
    Glassgrisen- det är mer tufft vissa dagar. Har ni badkar eller badbalja som E kan leka i? Det har varit vår räddning vissa dagar när det varit mycket tjafs och vi inte kunnat gå ut och härja. I med lite vatten, massa skum och leksaker han inte brukar ha i badkaret. Minns att det var som tuffast med båda just när P var 1-2 mån för han fick också mycket gaser och var rätt skrikig (för att vara han). När han blev något äldre så blev det lite lättare med allt upplevde jag även om det är tufft ibland. Nu är det lite jobbigare igen för P äter vanlig mat och ofta ska N på toa precis när jag matar P och man kan ju inte lämna en 8-månaders ensam i köket medan man torkar storebror. Lika lite som man kan säga åt storebror att sitta kvar där tills lillebror ätit färdigt.... Tungan ute

Syster Norr låter som ni boar för fullt. Hoppas det hinner bli klart i tid så ni inte behöver känna stress med det. Har inga bra tips direkt, vi har inte riktigt fått iordning Ns rum än. Han har Expedit hylla och ett stort vanligt bord där inne.

Barba när vi skulle till föris igår sa N att fröknarna säkert skulle säga "har du Blixten på din tröja". Han lät väldigt stolt och glad för han hade själv valt ut vad han skulle ha på sig. När vi sen kommer in så är det precis vad hans fröken säger till honom. "Så du har blixten på din tröja idag". (Hade det varit barbapappa, pippi eller en katt så hade de nog bara sagt just det). En morgon kom en flicka som troligtvis hade ny klänning på sig (tror hon sa något om det till sin fröken). Då kommenterade fröken bara färgen- typ "har du också brunt och vitt på dig idag". Det tycker jag är helt ok men det är ju galet om man bara kommenterar kläder jämt. Kan du inte säga att du upplever att J är för fixerad vid kläder redan i den här åldern så det vore bra om de kunde fokusera på annat när ni kommer, typ fråga om hon haft en bra helg, vad hon hittat på osv.
  • Resande

Kikar bara in en snabbis...

Firren hoppas allt är bra och att du får åka hem lugnad.

Pupetta välkommen! Jag har två söner, födda 2008 och 2011.

Snuppis det är som att köra bil- har man en gång lärt sig så finns kunskapen där och ploppar fram när man behöver det. Sen är ju alla barn ändå olika så man måste lära känna varandra i vilket fall. Kommer man inte på vad bebis behöver eller behöver stöd så vänder man sig hit och rådfrågar alla 30+ vänner. Det finns alltid någon som kan ge en kloka svar.

Pysslig kul med tand.

Sarahkka det är nog bara att fortsätta säga till A att man inte får sparka/slå etc och göra det med bestämd röst. Sen skulle jag nog gå ifrån om hon inte slutar och säga att gör du så vill jag inte vara med dig. Det gäller nog att fånga precis innan hon gör det och försöka stoppa.

Barba vilken knäpp chef du har som inte respekterar att du ska vara ledig. (Läste kanske någon annanstans Drömmer)

Jahapp det var allt jag hann med. Återkommer.

• Resande

Barba vad typiskt! Det är ju mycket möjligt att det är pga pollen. Hoppas allt löser sig nu i veckan och lycka till på onsdag. Kram!!

• Resande

Barba lycka till idag!! Hoppas det löst sig med J så att ni båda kan vara med, det är väl maken som får chansen att bonda med liten innan du får vara med dem. Ser fram emot att höra om din dag. Kram!

Chiqita står det inte i förpackningen så skulle jag nog slå en signal till läkaren.  

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8