Inlägg från: Resande |Visa alla inlägg
  • Resande

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Tack alla söta för era svar! Jag ska verkligen försöka göra vad jag kan här hemma med mer frisk luft och motion samt tänka på maten. ÄppleBehöver nog mer socialt också, har ju ingen att umgås med här så det blir alltför ensamt också vilket inte direkt gör saken bättre. Det är nog som ni säger att man dippar när det börjar bli bättre eftersom man annars har fullt sjå med att näsan över ytan. Skulle nog behöva gå i samtal i vilket fall så blir inte livet ljusare snart ska jag be maken ringa och boka tid åt mig. Tack för stöd och pepp!

Firren vill inte hamna i den där negativa spiralen som din vän gjorde och ska söka hjälp innan jag är allt för neggig (eller jag kanske redan är utan att själva märka )...

Älgen & Ela träffas gärna. Kanske kan få till någon date när vädret blir bättre så vi kan vara ute och härja?  

• Resande

Stramalj- tack! Gulle dig!

Sorry för totalego idag. Skäms Maken har förresten varit toppen och verkligen försökt ge mig stöd och chans att återhämta mig. Jag fick t.o.m frukost på sängen idag trots att vi inte ens ger det på födelsedagar (svårt att få äta i lugn och ro med två små ). N kom in och sjöng ja må hon leva, haha, sen gick de ner och jag fick äta i lugn och ro. De lekte att jag fyller år. Efter att ha fått skriva av mig här och få massa pepp av er och kommit ut på promenad med svägerskan så mår jag bättre än på länge. Ett steg i rätt riktning. Tack alla!

• Resande

PW, Galia och Chiqita
    Kram till alla!

Idag känns det bättre även om jag är aptrött. Får be maken pusha ut mig för att röra på mig så jag fortsätter må bättre. Tack igen alla för ert stöd och alla bra tips och tankar. Hjärta 

Ela låter som du också har det jobbigt just nu. Det är ju så typiskt att man mår sämre när livet är bättre. Knäppt men det är väl så att man inte hinner känna efter när livet rullar på för snabbt. Trivs du med jobbet?

PW jag tycker livet är jobbigt nu men du har ju skolan och djur att lägga till ytterligare på vardagen!

• Resande

Det är verkligen tufft den sista tiden i graviditeten! På så sätt är det väl bra att vi inte har extremt varmt i alla fall. Hoppas ni alla får träffa era småttingar snart (om ni alla känner er redo förståss). Förstår att ni blir avundsjuka på folk som är på g eller som får försöka föda på ett sätt som man själv kanske inte får. För att ingen ska bli extra avis så kan ni alla tre få samma dag- det har ju inträffat förr så varför inte. Komsi, komsi bebisar.

Galia tänkte på det du sa om kost när jag mumsade i mig onyttiga nachos efter kvällsmaten. Det var gott för själen.  

• Resande

Galia vi vill gärna att bebisarna är färdigbakade så tycker du gör klokt i att avstå från att dela bf med de andra två. Vore elakt att låta dem vänta på bebisarna allt för många veckor. ;)

• Resande
    Firren vi hade lite krisigt där i början när båda led av svår sömnbrist. Det blev mycket tjafs och gnäll. Till slut sa jag åt maken att flytta in i gästrummet för han blev odräglig och hade svårt att fungera när han behövde vakna för ofta. Han fungerar inte med sömnbrist. Eftersom jag ammar så har det bara varit att gilla läget med alla uppvak. Mannen fick någon liten kris där och lite panik över att vi nu var "fastlåsta" hemma och inte fick sova, men jag påminde honom hur j-a fort det går och hur kort tid som minstingen skulle vara liten. Det blev bättre efter några veckor och när vi började prata med varandra lite mer om saker och ting. Vi tog ju även hjälp med städning för jag höll på att gå under av alla måsten här hemma. Nu känner jag att hemmet är ok att vara i även om jag inte hunnit städa ordentligt på länge. Jag vet att det blir dammtorkat och skurat varannan vecka åtminstone om ifall att jag inte orkar eller hinner. Vi valde att ha matkasse varannan vecka också för att få lite nya rätter att laga. På så sätt fick vi i oss hälsosam mat, nya rätter och i början kunde mannen förbereda saker kvällen innan för nästa middag. 

Vi hade ju inte de här problemen med första barnet eftersom vi istället hade jobbigt med sälja allt vi ägde, förbereda lägenhet för nya hyresgäster, packa ihop det lilla vi skulle få ta med på flyg, flytt till Sverige, jakt efter bostad och bil och jobb här... Det var en baggis att få andra barnet och vara hemma med två som vaknade massa gånger per natt, i jämförelse med allt det andra.

Skönt att du inte har fått högt bt den här gången.

M73 leta tecken ja. Det minns jag som igår (förr letade jag gravtecken, sen när man väl var gravid så var det tecken på mf, sen när man gått tiden ut så var det tecken på fl och nu är det tecken på mens)... Även om man ser något, som t.ex slempropp som lossnar eller svullna bröst så kan det ju lika gärna vara två timmar kvar till fl som en vecka. Suck. Hoppas värkarna sätter fart snart så du VET.

• Resande

Snuppis de flesta bebisar är färdiga 20 dagar innan men det är väl fortf lite större risk för att drabbas av t.ex gulsot efteråt. Ju längre de är inne destor bättre är det väl för lungor och allt antar jag. Andra barnet behöver inte fixera sig innan, det kan ske precis innan fl så det är inget tecken. Eller så kan de vara fixerade jätte långt innan.

• Resande
    Zazz välkommen! Jag har två söner 3,5 år och 9 mån. Själv är jag 35+ Jag kan känna igen det där du skriver om att väldigt unga som får barn kan vara väldigt naiva och fokuserade på lite andra saker än vad man kanske är som äldre, men samtidigt handlar det ju om personlighet. Vissa är helt enkelt härligt naiva och tror att allt bara är en räkmacka och andra har lite tuffare resa. Ibland går det precis så där bra som man önskar och man har inte ett bekymmer i världen. Andra gånger får man tyvärr inte vad man önskar hur gärna man än vill och försöker. Vi är en väldigt blandad grupp här som försöker peppa varandra så gott det går. 

Firren det är väl lika bra att förvänta sig att andra barnet är betydligt "jobbigare" än första, speciellt om D var så "lätt", men samtidigt så finns det ju de familjer som faktiskt bara får "lätta" barn. Har flera vänner som har barn som sover hela nätter från väldigt tidig ålder och där barnen fortfarande vid 4-5 års ålder lägger sig vid 19 och sover till 7! Här har det aldrig hänt och N är ju 3,5.

Måste bara berätta något äckligt. Sitter du och äter så sluta läs nu!
    P var så röd om rumpan så jag tänkte låta honom lufta lite. Då passar han på att både kissa och bajsa på golvet i vardagsrummet. Kräks Han har ätit majs ett par dagar nu... Fy vad äckligt! Jag höll på att kräkas när jag skulle städa upp. Tur att mannen jobbar hemifrån så han kunde ta P medan jag sanerade.

• Resande
    Zazz jag tänkte att man borde prova pottan och se om P gillar annat än äta på den, men hann aldrig så långt. Han är precis 9 mån. Det är flera andra i tråden som också fått mf och det är skitjobbigt, även med väldigt tidiga sådana. Vi får hoppas att detta lilla pyre vill stanna hos er nu. 
  • Resande
    Chiqita imponerande! Jag har precis börjat på gymmet igen och kan ju lova att min mage inte är så där fast efter 9 mån. Den var på god väg men jag gav upp efter vår utlandssemester och då blev det degigare igen och jag gick upp några kilo. Jag körde plankan de två gånger (japp måste skryta lite för att jag fick tummen ur och gick) jag var på gymmet den här veckan så resten av veckan har jag haft svårt att röra mig.

Barba du får ha en fin bebis på armen på beachen, då är det ingen som kollar på något annat om du nu inte känner dig fin menar jag.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8