Inlägg från: Resande |Visa alla inlägg
  • Resande

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Eshack skrev 2011-12-13 08:15:10 följande:
    Hej! Har inte hunnit vara inne. Sjuka barn och nattjobb var en sådär kombo. Kan man förresten ha vattkoppor med bara ett par värskeblåsor på fingrarna+några små prickar på händer och fötter?? Undrar om det var det, bästa kompisen hade+ att det går på fsk. Luciatåg igår med M som pepparkaka, stora ögon och mun som en holk
    Det är mer troligt att det är höstblåsor. Noah hade det för ett par år sedan och då var det fullt med blåsor på fötter, händer och i munnen. Det kliar inte heller som vattkoppor gör. 

Såg nu att Gbg svarat samma sak.
  • Resande

Vi hade lussefirande på eftermiddagen på Ns förskola. N hade pratat om att han ville vara lucia så vi skickade med lucialinne och krona, tomtekläder och pepparkakskläder. Han valde att klä sig till lucia och var bara såå söt där han gick och höll sin bästis i handen (vännen var pepparkaka och ändå vågade han välja lucialinne ). 

• Resande

Pysslig Stackars mamma som bara får pussa minstingen och har sjukt äldre syskon.

Hormon vad bra att hon kände att hon behövde kissa även i sömnen. Gott med nybakt. 

Assar det är väl inte så mycket att göra åt om de växer. Ska man sätta barnen på diet då eller?

Persefone min tvillingbror och tjejen vände sin yngste son vid 3 av bekvämlighet. Det är ju bättre än när de låtit honom åka utan stol. I en av bilarna sitter han nog fortfarande bakåt men de verkar ha honom lite hur som helst. Går det inte att prova en annan stol för att se om remmarna går att göra större? Inte kul om han blir klämd dock så jag förstår om ni funderar på att vända honom i förtid. Det är väl pga nackmusklerna man helst inte bör göra det för tidigt? Hoppas ni hittar en bra lösning.

Ego är så himla irriterad och besviken. Har anmält mig till föräldragrupp eftersom jag inte har några vänner här omkring och tyckte det kunde vara ett sätt att få någon att umgås med. De hade några styckna där alla andra redan börjat för länge sen. Den här skulle börja i november men jag hörde inget under hela månaden. Sen visste de inte om det skulle bli av alls men plötsligt fick vi en tid för idag (nästa i mitten på jan så det är inga täta träffar precis). Jag åkte ner till 11 och då är det ingen som dyker upp. En annan tjej letade också efter gruppen så då var vi i alla fall två som inte fått meddelande om att det blivit inställt. Vi kanske var på fel ställe? Vi försökte ringa till BVC men de har ju bara tel tid 8-8.30! Jag har lämnat meddelande hos både vår BVC sköterska och den som håller i gruppen men än har ingen hört av sig. Så himla störigt när man är inställd på att gå och fått skippa massa annat som skulle göras idag. Det är svårt att få tiden att räcka till när N är på förskola som det är så jag avskyr att åka iväg i onödan. Tänkte inte på att byta nummer med tjejen jag träffade heller. Hon verkade hemskt trevlig så nästa gång jag springer på henne får jag väl fråga...

• Resande

De ringde från BVC. Det visade sig att träffen var hos dem istället för Öppna Förskolan som de sagt. Skrikandes De hade skrivit det på lappen vi fick så jag kollade på den igen. Då står det "Välkomna till föräldragrupp..." med tid och plats och brevid det står det BVC med blyertspenna. Då skulle man alltså förstå att det var hos dem det hölls så här första gången... Det hänger inte ihop med övrig text och det står bara BVC, inte välkomna dit eller något så att man ska förstå att platsen är annorlunda än det de sagt från början. Suck. Det var tydligen bara ett par som hade hittat dit (eller fått höra var de skulle vara) sa sköterskan till mig som tröst. Wohooo vad mycket gladare jag kände mig- Not! Desto lättare att lära känna folk ju. men men jag får väl gå nästa gång.

Hormon låter definitivt som kroppen säger åt dig att lugna ner tempot. Bäst att lyssna så du inte får bebis allt för tidigt.

Intressant det där med bilbarnstol och skillnaderna i de olika nordiska länderna... 

• Resande

Norrland jag hade extremt svårt att ta till mig och glädjas över förra graviditeten. Var så rädd för att något skulle gå fel. Tror det är rätt vanligt om man har lite i bagaget. Barnet är lika älskat ändå och så småningom börjar man hoppas, längta och tro på det hela.. Grattis till bra siffror! Kul att läsa om era magar. Barba: jag kan inget om fp och sånt.

• Resande

Barba jag kände senare andra gången så det är nog inte helt ovanligt. Beror ju helt på hur bebis ligger, hur man har moderkakan mm.

Persefone har inte hört någon statistik men N kom ju 3 veckor tidigt och P på Bf+4. Båda förlossningarna började likadant med vattenavgång. Träffade 3 mammor på ÖF i torsdags där 2 av dem fått ettan före bf och tvåan efter precis som jag. Hoppas du får lite tidigare så din väntan inte blir så lång.

• Resande

Persefone vad gulliga de är! Så himla omtänksamt att se till så ni har någon som rycker in om det behövs.

• Resande

Lady vad kul att du redan är i vecka 24 (23 fulla veckor var det väl?). Tiden går så fort när det gäller andras graviditeter.

• Resande

Barba spökveckorna är jätte jobbiga! Det enda sättet jag märkte att jag var gravid när illamåendet släppt var att jag fick ha större storlek på byxorna... Har din BM ingen kollega som kan ta emot om ifall man är orolig? Det tar ju inte många sekunder att lyssna efter hjärtljuden så är du väldigt orolig tycker jag att du ska ringa bm ändå. Ibland räcker det att bara få höra någora kloka ord så lugnar man sig någon dag igen. Kram!!

• Resande

Barba- drick iskallt vatten och lägg dig raklång på sängen så kanske du kan ana rörelser. Eller se till att få orgasm så kanske du känner livmodern mer tydligt.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8