Inlägg från: Resande |Visa alla inlägg
  • Resande

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Norrland ibland kan symptomen försvinna någon dag och sen slå till igen. Jag skulle boka en vul de närmaste veckorna för att inte gå runt och oroa mig. Kram! Sticka är ingen idé för även om det skulle skitit sig kan det visa pos ngn vecka till. Håller tummarna!

• Resande

Hormon ge inte blåbär om du inte vill ha förstörda kläder, möbler etc! Nypon möjligtvis men jag skulle vänta tills man märker hon kan behålla annat. Rån är ju bra och lättsmält. Hoppas hon kryar på sig fort.

• Resande

Moppen grattis till lyckat RUL och en lillasyster!

Mrs Fisk lycka till imorgon!

Anna tycker du ska UNDVIKA läsa runt för närvarande och göra dig själv orolig. Tycker det låter som ett klockrent gravtecken för dig. Hoppas allt ser bra ut nästa gång.

Assar många sjuklingar i tråden nu. Hoppas det blir en bättre natt så att ni föräldrar också kan vara lite pigga imorgon.

Hormon skönt att lillan mår bättre idag. Lät läskigt att ha en så sjuk liten där hemma. Hoppas hon tillfrisknar helt jätte snabbt.

Det var allt jag hann med för nu skriker min plutt som är superförkyld och inte får luft genom näsan.

Kram alla! 

• Resande
    Lena fast det där med 10 dar för bihålrinfl kan inte stämma för jag får det ibland utan att ens varit förkyld (kanske bara lite snorig men inget har kommit ut). Har man det så kan det göra ont som vid tandvärk eller så är man bara öm över kinder och ögon. Det gör mer ont när man böjer fram huvudet. Försök skölja med nässkölj om du kan och använd avsvällande spray. Krya på dig!

Assar läskigt med mardrömmar. Hoppas det gick bra på BVC.

Vi hade också BVC idag. P är 60,5 cm och väger nu 6580 g! Jag undrar när vikten ska plana ut för han är bara 7 veckor... Allt såg i alla fall bra ut, men tyvärr är han jätte snorig. Får se om mannen och jag kan gå ut på middag i stan som planerat (måste ta med P och N stannar m farmor). 
  • Resande

Grattis Fisken!! HjärtaSå underbart att allt såg bra ut och att ni även fått se hjärtat. HjärtaFantastiskt härligt att höra. Man är ju alltid lite nervös innan hur många kontroller som än görs så det är alltid en lättnad när man får se att allt är bra.  

• Resande
    Lena- hoppas vikten planar ut innan dess för N var ju inte rörlig förrän vid 10 mån ålder och så länge vill jag inte att P lägger på sig.  Då väger han nog 15 kg redan.

Det måste inte göra ont i kinderna utan kan bara kännas i pannan också. Det kan ju vara så att du bara har ett enormt tryck av allt snor så försök skölja med koksaltlösning (sån där ful nässkölj) och sen använda kortisonspray. Sov med väldigt hög kudde och undvik att snyta dig, dvs blåsa ut snor för det gör att du får ändå mer som sitter fast i bihålorna. Torka bort det som rinner ut men försök låta bli att dra in för mycket och att hålla på att blåsa ut hela tiden.
  • Resande
    asap skrev 2011-10-26 20:12:20 följande:
    Så härligt att få följa lite gravidisar här, jag har ju svårt att acceptera att det är slut på sådant för min del. Jag vill inte ha fler barn, men skulle inte ha något emot valda delar i repris. Tex mitten på graviditeten, efter illamående och före halsbränna, foglossning mm. Eller ögonblicket då det säger slurp och bebisen är ute och landar på ens bröst och man äntligen får kika på vem det är som varit därinne alla månader. Eller hur det känns att ha en liten liten nyfödd plutt som bara sover i ens famn. De bitarna skulle jag kunna ta 150 gånger till, fast så stor familj vill jag inte ha. Så istället hänger jag här och hejar på, och så har jag blivit helt fast i "drömmen om ett barn" och "barn till varje pris" på tv. På så vis får jag ju lite bebisdos iaf.
    Jag skrattade lite när du skrev "då det säger slurp och bebisen är ute och landar på ens bröst..." Mina har ju alltid fastnat, P satt ju fast med huvudet ute i fem minuter och N satt fast högre upp. Inga slurp och inga stunder med bebis på bröstet. Så olika det kan vara! Det enda jag saknar med graviditet är magen men alla andra smärtor kan jag gärna vara utan.
  • Resande

Här har vi en mycket sjuk liten kille. Den stora är också sjuk och bökar runt massor men honom kan man ju ge hostmedicin och nässpray. Minstingen får knappt luft och har nu börjat hosta rejält. Jag vågar inte gå och lägga mig i sängen eftersom jag är så rädd att han ska ligga brevid mig med andningsproblem.

• Resande

Tack alla för era kommentarer om våra sjuklingar.

Jag har inte varit hos läkaren med P för jag tycker inte han hostar så farligt än (kanske är för van med N som hostar hela tiden?). Nästäppan är hyfsat under kontroll med koksaltlösning, näsfrida och högläge. Jag vågar inte åka till VC för där drar han säkert på sig någon värre åkomma. Jag hoppas verkligen han blir bättre under helgen...

Älgen och Hormon- låter så mysigt med buffarna.  

• Resande
    Norrland vilken vecka är du i? Skickar massor med kramar i alla fall och hoppas bara det var för tidigt! Men vad f-n, fick du inte ett uppföljningsbesök?! Jag gick ju till gyn i v7 och fick höra att jag väntade mf (fanns ett embryo men utan hjärtslag). Men för att vara helt hundra (måste vara två läkare som bekräftar och det fanns bara en där den dagen) bokade de in mig några dagar senare och då slog ju hjärtat. Inte för att jag ville tillbaka till kärringen men inte ska man behöva boka in sig någon annanstans! Håller tummar och tår för att befruktningen skett något senare och att embryot bara behöver tid på sig. KRAM

Anna låter ju positivt med alla ökade besvär. Så hade jag också, att jag mådde mer och mer illa, efter det första vul jag gjorde (som jag skrev om ovan) och det fick mig att hoppas lite. Håller tummarna!

Lena grattis till Ville på födelsedagen! Helt ofattbart att han blir ett redan.  
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8