Inlägg från: Resande |Visa alla inlägg
  • Resande

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Ela stackars liten och stackars er. Hoppas han tillfrisknar fort och att hemresan inte blir allt för tuff. Kram!

• Resande

Lycklig förstår att du känner dig stressad och att allt är jobbigt. När ska du till bm nästa gång? Kan du be om hinnsvepning och beklaga dig ordentligt och säg att du inte klarar två veckor till med all oro. Hoppas fl kommer igång redan ikväll! 

Ang det där med att komma in på någons sida när man har restriktioner tycker jag verkar konstigt. Meddelande brukar man ju kunna skicka via inbox men inte via gb. Jag ska prova hos någon nu och se hur det går... 

• Resande

Lycklig: Jag visste att jag inte kunde komma in hos Sara eftersom jag försökt se hennes fina tvillinggravmage, och jag kunde inte skriva något i gb till henne. (Hoppas det var ok att använda mig av dig Sara? ) Måste vara något fel att personen lyckats skriva till dig.

• Resande

Sara haha det är helt ok! Jag bad nog aldrig om att få kika för jag vet att jag redan varit inne och kollat förut. Fast om jag har tillträde igen så kollar jag gärna förståss.  

• Resande

Sara jag kommer inte in nu heller men det är helt ok om du inte vill ha fler besökare. Tänkte bara att det kan vara något med fl om du lagt till mig men jag inte ser. Kanske är något strul som gör att en "obehörig" kan komma in till Lycklig?

• Resande

Hormonstinn- va tycker du inte det låter jätte mumsigt med bananer.

Sara- tack för insläpp. Håller med de andra om att din mage verkligen var fantastisk.

Lena- fy vad läskigt med grannen! Hoppas det inte blir allt för stora men...

Jag var hos bm och klagade massor samt grät en skvätt. Är så rädd att det ska hända bebis något så här i slutet och sen är jag även orolig för att den ska bli för stor om jag för gå för länge så att den fastnar. N fastnade förmodligen inte pga sin storlek utan för att han inte roterade men det gör ju inte mig mindre orolig för det. Eftersom vi är lite "gränsfall" med alla våra ivf-försök så ska hon försöka tjata till sig ett tul åt mig. Får väl se om jag kan få göra en koll innan v.42...

• Resande

Ela Ns första tredagars varade i fyra dagar. Hoppas det är över imorgon och att han bara får några få virusprickar som inte kliar så ni vet att det är vad han haft. Kram!

• Resande
    Hormonstinn jag kunde inte heller dricka pucko eller ens tänka tanken när jag mådde illa. Allt sött går ju fetbort (precis som allt superfett). Skönt när man hittar något som fungerar ibland i alla fall för det är baske mig inte lätt. Fattar inte hur du får i dig buljong, det kan få mig att kräkas även som icke-gravid. Hoppas du mår bättre snart. Lycka till imorgon!

Pysslig vad gott det lät med plommonpaj!

Elsis Skönt att stora tjejen kan underhålla sig själv så du kan få lite tid då du inte vet vad du ska göra.

Persefone- skönt att allt är bra och att du fått känna liten sparka. Jag kände inte speciellt mycket alls i början (när jag väl börjat känna menar jag) men vet så snart man vant sig vid daglig aktivitet så blir man stressad om det uteblir. Jag grät också när jag pratade om fl med min bm så därför gick jag på aurora-samtal på Danderyd. Det var guld värt och så skönt att de sammanfattade allt så bra inför kommande fl. För oss räckte det med ett besök.

Knase vad härligt att vara så rörlig! Tycker det låter klokt att låta storebror vara med minstingen mesta möjligt för det lär mista sin glans snart (eller det kommer ju inte vara lika galet spännande). Säger man nej så blir det ju bara mer spännande och utmanande att hitta trick för att nå dit. Skönt att det flyter på med au pair, det måste ju vara guld värt när mannen börjar jobba också. Härligt att storasyrran är så kär i familjens minsting. Aurora som alkohol har jag aldrig hört.

Ela stackars E! Jag skulle boka en tid för att kolla öronen om han verkar så ledsen och sover så dåligt. Tar ju inte många sekunder och då kan ni utesluta det. Fast förstår om ni drar er om du är själv hemma med alla tre. Hoppas verkligen E vaknar feberfri, pigg och kry imorgon (efter att ha sovit jätte gott hela natten så klart). 

Ego grät hos bm igår över oro för att behöva gå 2 v över tiden och att något ska hända bebis där inne. Hon pratade med läkaren som skrev remiss till både Tul och spec.mvc. Jag ska få göra en koll för att se så att bebis inte blir extremt stor (eller liten pga att något är fel) och att allt annat fungerar som det ska. Tiden till specmvc är för att få göra en koll redan när jag blivit fullgången nu, istället för att vänta tills man gått över 2 veckor. Det vore ju fantastiskt om jag fick göra det för då kunde jag slappna av och faktiskt våga vara gravid några veckor till, så länge jag vet att de kollar mig och att bebis hela tiden mår bra där inne! Kändes som en stor sten lyftes från mina axlar. Nu väntar jag bara på att få tiderna.  
  • Resande
    chiqita skrev 2011-08-30 12:41:30 följande:
    Fiji: tja fattar eg inte heller hur jag får i mig buljong men med små pasta/nudelbitar i blir det som lätt soppa.
    Ryser!! Kräks 

Jag har gått på akupunktur och får väl ringa om det drar ut på tiden. Tack för tips! 
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8