Inlägg från: Resande |Visa alla inlägg
  • Resande

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Persefone vad roligt med en lillebror! Lättare att prata när man vet, nu är det bara bebis vi pratar om hela tiden.

• Resande

Måste bara klaga av mig lite. Har så j-t ont i mina fogar igen. Åkte till stan för att möta upp med maken och fick gå med myrsteg och kunde knappt gå till t-banan eller tåget för det gjorde så ont. När jag sitter märker jag inte av så mycket men kommer sen inte upp i stående. Ser ut som en gammal tant när jag börjar röra mig tills jag värmt upp kroppen lite. Skitjobbigt att ha en extremt trotsig son hemma själv hela dagarna. Han får 3-4 STORA utbrott varje dag då inget är bra. Han bara skriker och är allmänt hysterisk. Skrikandes Är så enormt imponerad av er som alltid har era barn själva hela veckor!!

Ni som börjar närma er bf- går ni också runt och letar tecken på om fl kan tänkas vara nära? Blir så trött på mig själv. Vet ju att det kan ta en MÅNAD till innan liten kommer och ändå går jag här och funderar om det kanske är dags snart. Känner att bebis borrar sig neråt och har fått lite förvärkar men det kan man ju ha i många veckor.

• Resande

Ela- Mannen är ju faktiskt hemma på kvällarna, men tyvärr aldrig före 19. Det blir ingen avlastning eftersom N lägger sig senast 20. (N är extremt mammig och vägrar låta pappa göra något alls). Vi ska börja inskolning på dagis nästa vecka så förhoppningsvis kan han gå 15 h om tre veckor så han får leka lite med jämnåriga och inte bara med tråkiga orörliga mamma.

• Resande
    Johanna stort lycka till idag!! Tänker på er! Tänk att ni får möta ert barn idag. Jag hoppades också på att få mindre ont i fogarna mot slutet men det blir bara värre och värre.

Sara fy vad jobbigt att inte ens kunna vända sig själv! Jag har lärt mig att ha på mig kläder som jag kan dra i för att få över benen när jag ligger ner, men så är min mage inte extremt tung heller. Stillsamma aktiviteter är inte speciellt roliga enligt N och då hinner vi ändå med mycket av den sorten också. Tyvärr har vi fortfarande inga vänner i närheten, definitivt inga med barn. Det finns några med barn hyfsat nära men deras barn går på dagis på dagarna. Tack för alla tips dock! Vi byter fsk så därför är det ny inskolning. Han går bara 1,5 h per dag första veckan och sen är det meningen att de anpassar efter varje barn. Räknar med att det tar några veckor igen. Förra gången tog det flera månader innan han tyckte det var någorlunda ok (eller snarare tvingades han acceptera situationen eftersom vi jobbade, fast då hade de ju värdelös inskolning där den enda fröken han kände igen blev sjuk när han var tvungen att stanna själv). Håller tummarna för att er inskolning går snabbt. Det gör det nog för de flesta.

• Resande

Hormonstinn fy vilka chock att höra om sin syster. Speciellt efter att ha förlorat mamma allt för tidigt. Hoppas verkligen hon får hjälp och att det bara var idiotiskt impulsanfall som aldrig upprepas. Kram!

• Resande

Johanna grattis till flickan!! Baby Vad härligt att allt är bra. Njut av att ha er lilla tjej hos er, kram!

Jag har så mycket förvärkar så det kändes lika bra att gå upp en stund, kanske lägger det av då. Inget regelbundet utan mer som mensvärk som stör... 

• Resande

Juni- njaaa idag är det exakt samma dag som mitt vatten gick med Noah. Är på 37+0. Skulle ju kunna få bebis idag eller så kommer hon/han om en månad... Mina förvärkar fortsätter eller jag antar det är det jag har eftersom det känns som världens mensvärk i ryggen och lite längst ner under magen...

• Resande
    Persefone usch det låter verkligen hemskt med katastrofsnitt! Kommer du gå på aurorasamtal eller liknande inför nästa förlossning? Det tyckte jag var toppen för att bearbeta det som hände med första förlossningen och just den där maktlösheten när de drog iväg med sonen och man inte visste om han levde eller ej och inte heller fick se honom på ett bra tag. Jag hoppas på att föda på Danderyd för det är där jag varit på samtal. Jag har inte ringt, tänkte göra det innan när jag misstänkte att jag läkte vatten men tror inte det var det. Får kanske ringa om det fortsätter lika intensivt resten av kvällen som det gjort under dagen.

Syskonböcker- vi har Vilda Bebben som jag inte kommer ihåg exakt vad den heter. Men man lyfter på flikar och kan se syskonet i magen. Sen gillar N Emma och lillebror väldigt mycket. Vi har några andra också men de är han inte så förtjust i. 

Lycklig krya på dig! Så himla typiskt man blir sjuk när man äntligen ska vila upp sig. Försök sova med huvudet högt så borde det hjälpa liiiiite. Får du mindre vätska i benen av att röra på dig? För mig är det nämligen tvärtom. Jag sväller när jag rör på mig. 

Eva kommer ihåg det där eviga ammandet. Hoppas brösten håller så du slipper sår. Inte lätt att lufta emellan men försök om du får möjlighet. Liten får säkert i sig men kan ju gå ner ytterligare lite innan det vänder. I början kommer det väl inte så där jätte mycket i blöjan har jag för mig men man bytte ofta ändå, eller minns jag helt tokigt? Hoppas han börjar lägga på sig snabbt så ni vet att det funkar med amningen. 

Hormonstinn, Fio och Cissi- visst är det kanske lite tidigt för bebis att anlända redan men förhoppningsvis är den färdigbakad! Det kan ju dock dröja veckor innan vi får träffa filuren så jag ser inte fram emot såna här värkar varje dag tills dess... 

Juni visst är det lite lustigt att det känns som alla andra plussade precis? Själv känner jag mig som jag varit gravid i en evighet och lite till.

Fio vad skönt om det inte märks allt för mycket än, ingen höjdare med alla dessa förvärkar. Vore ju skönt om det började med lite värkar som i lagom tempo blev regelbundna så ni åker in och pluppar ut bebis. Så blir det säkert för dig. *nickar övertygande*
  • Resande
    Lycklig man måste fetmarkera nerifrån för att det ska funka med fler än ett namn. Lyckos kompisen som kände av mensvärk och sen födde sonen så fort. En annan har haft mensvärk sen i fredags och senaste natten har magen varit stenhård (men ingen mensvärk). Har varit uppe varje timma för att kissa. Hoppas dagis går bra idag!

Kusin Knase kan inte heller förklara mensvärken. Det har säkert med hormoner att göra men orkar inte ta reda på varför. Jag har ont på samma ställe som vid mens- långt ner i ryggen och sen långt ner i magen. Som ett bälte runt liksom. Sen trycker det även ner i ändtarmen och ibland gör det vansinnigt ont där också. Myyyyysigt.

Pucha hoppas du sov gott och att bebis känner sig redo idag. Du ska väl också får en sån där enkel och snabb förlossning som Fio.

Eva hoppas amningen stabiliserats lite så du fått sova och vila upp dig lite. 
  • Resande

Persefone har inte ringt. Träffade läkare igår för att få fortsatt sjukskrivning och hon tyckte jag skulle ringa när jag har etablerade värkar eller om vattnet går...fy vad jobbigt med tabu kring självmord och inte få prata om pappa med hans familj. Kram!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8