30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Persefone vad roligt med en lillebror! Lättare att prata när man vet, nu är det bara bebis vi pratar om hela tiden.
Persefone vad roligt med en lillebror! Lättare att prata när man vet, nu är det bara bebis vi pratar om hela tiden.
Måste bara klaga av mig lite. Har så j-t ont i mina fogar igen. Åkte till stan för att möta upp med maken och fick gå med myrsteg och kunde knappt gå till t-banan eller tåget för det gjorde så ont. När jag sitter märker jag inte av så mycket men kommer sen inte upp i stående. Ser ut som en gammal tant när jag börjar röra mig tills jag värmt upp kroppen lite. Skitjobbigt att ha en extremt trotsig son hemma själv hela dagarna. Han får 3-4 STORA utbrott varje dag då inget är bra. Han bara skriker och är allmänt hysterisk. Är så enormt imponerad av er som alltid har era barn själva hela veckor!!
Ni som börjar närma er bf- går ni också runt och letar tecken på om fl kan tänkas vara nära? Blir så trött på mig själv. Vet ju att det kan ta en MÅNAD till innan liten kommer och ändå går jag här och funderar om det kanske är dags snart. Känner att bebis borrar sig neråt och har fått lite förvärkar men det kan man ju ha i många veckor.
Ela- Mannen är ju faktiskt hemma på kvällarna, men tyvärr aldrig före 19. Det blir ingen avlastning eftersom N lägger sig senast 20. (N är extremt mammig och vägrar låta pappa göra något alls). Vi ska börja inskolning på dagis nästa vecka så förhoppningsvis kan han gå 15 h om tre veckor så han får leka lite med jämnåriga och inte bara med tråkiga orörliga mamma.
Hormonstinn fy vilka chock att höra om sin syster. Speciellt efter att ha förlorat mamma allt för tidigt. Hoppas verkligen hon får hjälp och att det bara var idiotiskt impulsanfall som aldrig upprepas. Kram!
Johanna grattis till flickan!! Vad härligt att allt är bra. Njut av att ha er lilla tjej hos er, kram!
Jag har så mycket förvärkar så det kändes lika bra att gå upp en stund, kanske lägger det av då. Inget regelbundet utan mer som mensvärk som stör...
Juni- njaaa idag är det exakt samma dag som mitt vatten gick med Noah. Är på 37+0. Skulle ju kunna få bebis idag eller så kommer hon/han om en månad... Mina förvärkar fortsätter eller jag antar det är det jag har eftersom det känns som världens mensvärk i ryggen och lite längst ner under magen...
Persefone har inte ringt. Träffade läkare igår för att få fortsatt sjukskrivning och hon tyckte jag skulle ringa när jag har etablerade värkar eller om vattnet går...fy vad jobbigt med tabu kring självmord och inte få prata om pappa med hans familj. Kram!