Inlägg från: Resande |Visa alla inlägg
  • Resande

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Lycklig hur är det med dig nu? Hur går det för E på dagis, bättre? Jag har ju fått lämna urinprov varje gång, eller de kollar ju bara efter protein. Vet inte om det är standard där jag går eller om de gör det för att jag började få havandeskapsförgiftning förra gången. De kollar även blodtryck och blodsocker varje gång. Jag har även lämnat 3 eller 4 extra urinprov för att utesluta urinvägsinfektion då jag haft som värst med sammandragningarna. Jag ringde som sagt inte till förlossningen. Ska till bm nästa vecka.

Lena kul att se dig! Hoppas V mår bättre snart och att det går bra för I på fsk efter det lång uppehållet.

Eva efter några kissattacker lärde jag mig att sätta en tvättlapp för snoppen vid varje byte. De kissar nästan alltid när man öppnar eftersom det blir kallt. Några gånger lyckades N pricka sig själv i ansiktet.

Fio hoppas den där ryggsmärtan börjar gå över till riktiga värkar nu så du får träffa bebis snart. Låter inget kul att gå över tiden. Jag är redan less och är inte ens framme vid bf än.

Persefone vilken vecka är du i nu? Hur är det med illamåendet? Kan du jobba nu eller är det för jobbigt med lukterna?

Pucha hur gick det hos bm? 

Ego känns "menlöst" att vara sjukskriven för jag sliter ju hårdare nu än om jag vore på jobbet (problemet är bara att jag inte skulle kunna ta mig dit för jag klarar inte av att köra så länge). Där skulle jag säkert kunna gå ifrån ofta eftersom de andra vet hur man mår. Försökte förklara för maken att han borde vara hemma men det är så svårt med ekonomin... Om han vabbar så förlorar vi något fruktansvärt varje dag och han är ändå stressad för att hinna med allt viktigt innan bebis kommer. Hoppas verkligen bebis vill komma snart så kanke man kan läka från diverse krämpor och bli mer rörlig igen.
  • Resande

Knase min tvillingbrors yngste son fyller imorgon så då får väl vi också ett syskon. Vore coolt om det föddes minst tre bebisar på samma dag igen.

• Resande

Knase- vi är inte speciellt tajta fast har kommit varandra närmare de senaste åren. Vi lekte väl en hel del som barn men var mest som hund och katt tills vi var tjugo eller så. Coolt med din vän som satt på kalas och tuggade lugnt medans värkarna rev i kroppen! Sen bara åka in i snyggaste festfrisyr och mejk för att ploppa ut bebis.

Lena det låter ju som att du gjort grymt mycket även när du "inget gjort" och dessutom har sjukt barn hemma.  

• Resande
    Lycklig jösses vad du jobbar och står i, skulle inte du VILA? Även om du vet att jobbet är tufft och att det är svårt för din vikarie så måste du ju någon gång släppa jobbet. De klarar sig, annars borde det vara en wake up call för din chef eftersom det är farligt om ett jobb hänger på en person. Du skulle nog behöva en dag hemma men lite fotvård och klippning är ju inte så dumt det heller förståss. Risken är bara att du jobbar och står i så du inte blir helt frisk. Ta hand om dig vännen! Om blodtrycket är bra så behöver du inte kolla urinen. Skulle bt börja stiga kan man ju kolla urinen lite fort också för att se om man börjat läcka protein. Patienthotell verkar de ha på Danderyd också- då får man "klara sig själv" och har sina egna kläder osv. Det finns bm men det är inte sån koll som på BB om jag fattat det hela rätt. Mannen och även barn får vara på patienthotell för det är mer som ett vanligt hotellrum (eller har jag missuppfattat Persefone?).
  • Resande
    Lycklig då kan det ju vara värt att behålla båda tiderna. Med mig är det jämna plågor. Har mer och mer ont i fogarna men det är väl bara att bita ihop. Har inte haft så mycket molvärk men idag hade jag väldigt onda sammandragningar i magen istället. Tror inte det spelar någon roll utan kroppen bara luras.

Fio låter ju bra att O får vara på dagis några timmar och vänja sig. Får hoppas det går smidigt att börja igen sen. Du borde passat på att vila när du hade en stund själv. Mitt vatten gick två eller tre dagar efter fönstertvätt men vi får hoppas din förlossning startar snabbare än så. Ni verkar ju helt redo nu med nya möbler och dessutom rena fönster. Hade jag inte haft sån foglossning hade jag nog också gett mig på fönstrena.
  • Resande

Jag vill definitivt ha före lördag men misstänker det inte blir så! Hint, hint bebis! Min framfog blir bara värre och värre och den där bak är väl inte riktigt på topp heller så jag skulle vilja ha bebis medan jag fortfarande kan föda... Sen vill jag ju inte vara fräck och tränga mig före i kön så ni andra får ta och sätta fart nu.

• Resande

Lena- förra gången var jag ju fräck och hoppade före ett gäng. Tack för omtanken. Hoppas färgen är vattenlöslig.

• Resande
    Champagne77 skrev 2011-08-17 21:11:46 följande:
    Vad lugnt det är i tråden? Är alla inne och föder barn ??
    I wish!!
  • Resande
    Pucha grattis till Frej!! {#emotions_dlg.flower} Vad härligt att ännu en bebis har kommit. Ser fram emot att höra mer detaljer. 
  • Resande

Persefone njaaaa inte den här gången.

Juni de små liven gör ju som de vill men nog har jag försökt, hehe.  

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8