Inlägg från: Resande |Visa alla inlägg
  • Resande

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Tack Moppen Cissi och Ela! Det är så svårt att inse sina begränsningar och att inte tänka på andra i första hand (borde vara självklart att sätta bebis först men neeeej då Obestämd).

Ela  

• Resande
    Eva blä för att gå hos olika bm hela tiden! Jag har gått hos två och gillar inte vikarien som är ett riktigt mähä och totalt oempatisk och puckad. Tur att min bm är tillbaka nästa gång. Tror också det är klokt om ni skriver ett förlossningsbrev som ni pratar igenom så ni båda vet vad ni är rädda för och vilka tankar ni har kring förlossningen. Vi gick på aurora-samtal för att bearbeta den förra förlossningen och tiden efter och det upplever jag har hjälpt både mig och maken. Jag vet ju att allt kan hända men nu vet maken i alla fall vad jag vill undvika och hur en "dröm-förlossning" ser ut. Sen är vi självklart öppna för förändringar.

Persefone grattis till er perfekta bebis! Skönt att allt ser bra ut. Jobbigt att må illa, mitt släppte någon gång runt 4:e mån så förhoppningsvis mår du något bättre snart. Tillräckligt för att kunna jobba utan att kräkas i ett... Fy, kan bara tänka mig hur vidrigt du måste ha det på jobbet, jag höll ju på att kräkas jag också men då kunde jag ändå hitta på ursäkter för att lämna de mest stinkande kunderna en stund. Klantiga kommentarer av maken, suck säger jag bara.

Fio skönt att ha slutat jobba!

Ela tråkigt med näsblod men tur det slutade fort. Tråkigt att sömnen förvärrats igen. Hoppas det vänder fort så att ni föräldrar kan gå ut utan barn inom en mycket snar framtid.

Assar vad skönt att få sova så pass mycket i ett sträck. Då sover ni bättre än vi gör här hemma.  

Jag har blivit sjuk på "riktigt" (hade jag inte redan varit sjukskriven så hade jag nog fått vara hemma från jobbet). Förkylning som bara satt sig på stämbanden och i luftrören på något sätt. När jag väl hostar(inte så ofta) så känns det rejält men jag är inte snorig alls. Liiiite ont i halsen bara så hemskt konstigt förkylning det här. Fogarna gör ont som bara den så det är mycket vila som gäller här, så gott det nu går med en överaktiv 2,5 åring som dessutom är mammig till tusen. Idag sov han inte middag heller och jag som hade behövt sova lite... Tur att maken är ledig nästa vecka så han kan underhålla N.
  • Resande

Kikar in en snabbis bara. Är vrålsjuk så jag ska lägga mig och hoppas på några timmars sömn inatt. Fick hostmedicin idag så jag hoppas det plus nässpray ska få mig piggare inom kort. Kul sommar det här när ena sjukdomen avlöser den andra. Jaja, tur att det är jag och inte N som drabbats i alla fall.

Måste bara skriva och önska Lycklig lycka till imorgon. Hoppas ni får ett lugnande besked. Har inte hört om någon som drabbats men det verkar ju inte helt ovanligt låter det som. Tråkigt och jobbigt med ena orosmolnet efter det andra för er. N hade ju blåsljud första tiden vilket jag tyckte var jobbigt nog. Tänker på er, kram!

Återkommer med mer kommentarer när jag har lite mer ork. Sorry för kort och egoistiskt inlägg.  

• Resande
    Juni MKP är nog moderkaksprov skulle jag gissa på.

Eva jösses 5 timmars svamptur!! Skulle jag inte orka ens som ogravid!

Lycklig det känns som att din bm inte är allt för orolig så vi får hoppas att allt hinner bli bra til förlossningen. Angående kläder så har jag bara köpt någon byxa och body i strl 50 eftersom jag fått för mig att denna bebis är mindre än N var. Han hade nog bara i 56 och de var extremt stora på honom första veckan eller så. 

Fio vad lustigt det här med maten under graviditet och hur det kan vända. När jag väntade N kunde jag inte äta fisk, kyckling eller kött förrän mot slutet.

Hormonstinn vad kul med ul och se hur långt gången man är. Men förstår att det känns pest med proverna, får hoppas allt kommer tillbaka med lysande resultat den här gången.

Johanna grattis till E på födelsedagen! Känner igen det där med att bli något mer känslig nu. Klart man måste gråta en skvätt när ens förstfödda fyller år och ska firas med kaka av din fsk grupp.

Ego igen: hostar som en tok och är helt svullen i halsen. Kan knappt svälja. Det står som en biverkning av Cocillana så nu vet jag inte om jag ska våga ta en dos till för att få bort hostan. Samtidigt är det inte konstigt om man får ont i halsen när man hostar så extremt hårt som jag gör... Vägrade ta högsta dosen eftersom jag blir darrig och känner mig alltmänt drogad men tydligen hjälpte inte en lägre dos för att jag skulle få sova mer än ett par timmar. Det är som att välja på pest eller kolera det här! 
  • Resande
    Oyra klok storebror som inser att bebis inte kan handla från magen. Underbart minne med storebrors ögon vid första anblicken av lillebror.

Många som är nära bf nu. Jag har fått för mig att denna bebis också kikar ut tidigt så bara för det går jag säkert över tiden med en vecka eller nåt. Känner mig redan enorm och har så svårt att röra mig så jag vet inte hur man ska orka med en hel månad till (eller mer).

Tack för era "krya på" hälsningar. Jag hoppas också på att bli frisk snart för det sliter att hosta så mycket, ha helt igenbommat huvud och ont i öronen. De kommande tre veckorna ska jag dessutom orka ha N själv hela dagarna så då gäller det att jag hunnit vila upp mig lite. (Mannen är hemma runt 19 så han hinner vara med N sista timmen innan läggning så helt ensam är jag inte). Är så impad av alla som orkar ha sina aktiva barn hela veckorna själva. N vill bara springa, hoppa, klättra och göra andra väldigt aktiva saker hela sin vakentid och mina fogar klarar tyvärr inte det just nu. 
  • Resande
    Eva heja heja!! Hoppas du åkt in till sjukhuset nu, precis i rätt tid och att barnvakten hann in. Håller tummarna för att det ska vara på riktigt nu och att du kanske t.o.m sniffar bebis. Hoppas verkligen du får en riktigt bra förlossning.

Fio heja dig med! Tycker Ela hade bra förslag där- säg till om vi ska dricka kaffe och bulle allesammans en viss tid. Komsi, komsi bebis!

Knase hoppas bebis väntar en vecka till så att ni hinner få ordning på allt och att begravningen ska vara över. Beklagar sorgen och att du missar mormors begravning.

Johanna svårt det där med vilket man ska gå på. Det är ju bara du som kan bestämma vad som är rätt för dig. Svårt om man ställt in sig på vaginal och så säger de att det bästa vore kejsarsnitt igen. Vet att de i utlandet är hemskt mycket mer för kejsarsnitt men tycker ändå din läkare verkar lyhörd och stöttande vad gäller dina önskemål. Det blir säkert kanon vad du än väljer bara man gör ett val och stäler in sig på det. Stor kram! 

Hormonstinn vi fick göra tillväxtultraljud i vecka 32 eftersom de anser att vi försökt länge (tror man måste försökt minst 1,5 år eller gjort ivf eller misstanke om något "fel" för att erbjudas tul). Då sas det att om bebis fortsätter att växa i samma takt så är den 3600 g vid bf, men man vet ju aldrig hur de lägger på sig efter det.

Här är det ju inte riktigt dags än men mådde peck hela dagen igår. Asont i magen och ryggen men inte som förvärkar tror jag eftersom det höll i sig hela tiden istället för att komma i vågor (sammandragningar har jag ju massa hela tiden ändå så det var inte likadant). Blev ändå lite nervös för att bebis kanske bestämmer sig för att titta ut alldeles för tidigt men den bör nog i alla fall vänta till helgen så jag hinner gå in i vecka 37+0. Tänker inte göra massa omkörningar den här vevan. Vore lite kul att gå några veckor längre även om det är tufft nu i slutet, men har ju aldrig upplevt de sista veckorna fram till bf. Jag var hos bm och bebis är inte fixerad än så det kan nog ta ett tag det här, kanske.
  • Resande

Eva vilken tur att du har ballerina med dig! Bra med EDA så du kan uppdatera oss. Hoppas grabben sjunker ner snart och att resten av processen ska gå smidigt också. Kram!

• Resande
    Eva grattis!! Vad härligt att allt verkar gått så bra. Ni har valt ett av de få namn vi har på vår lista och dessutom med samma stavning.

Ela jag har inte heller några bra tips för såret mer än att lufta och inte amma på den sidan så ofta. Lättare sagt än gjort kanske... Hoppas det vill läka snabbt. 
  • Resande

Johanna förstår att det inte känns lockande med snitt igen men det måste vara en himla skillnad med ett planerat sådant än ett akut. Ni kan ju förbereda er på ett helt annat sätt och prata igenom hur det blir minst traumatiskt för dig. Kram!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8