Inlägg från: Resande |Visa alla inlägg
  • Resande

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Pucha nu blir man ju om möjligt ändå mer sugen på att få känna smärtor. Hoppas alla prover är bra imorgon så att ni kan få åka hem. Kram!

Fio du får gärna klämma ut din nu så slipper jag tränga mig före. Har du några känningar?

Knase jobbigt att du mår illa igen och att du har så ont. Hoppas bebis vill komma snart. 

Lena stackars I.  
  • Resande
    Lycklig verkar bli en stor dag på lördag. Inga direkta förvärkar längre. Kommer nog inte föda förrän mitten av september för att försäkra att N hinner bli inskolad. Drömmer Hur är det med dig?

Fio låter ju lovande om du inte haft något innan. Blir du kollad hos din bm? Kommer de göra någon hinnsvepning eller liknande? 
  • Resande
    Hormonstinn hoppas ni får en bra helg trots lång bilresa och illamående. Försök småäta så magen aldrig är tom för det kan ev hjälpa liiiite. Annars vet du säkert att man kan prova med postafen, ingefära och lite annat smått och gott som inte hjälpte mig.

Lycklig är du bättre? Har du varit hos frissan och fotvård? Några känningar hos dig?  

Pucha jag förtår inte vad de där trombycyterna är för något... Hur påverkar de bebis, eller bristen på dem kanske det är i det här fallet? Vad härligt med storebror på besök och att han vill hålla. Får en tår i ögat när jag ser det framför mig.

Knase vad jobbigt att inte vara öppen alls, å andra sidan kan det ju gå i rasande tempo när man väl börjar öppna sig så det betyder ju inte så mycket. Det verkar ju som att kroppen din förebereder sig i bra tempo ändå ju så hang in there. 

Lena mysigt med tjejmiddag, hoppas du får ny energi av det.  

Eva jag skulle inte ens hitta livmodertappen. Innan graviditet vet jag jur hur den känns men nu är allt så konstigt där nere så tror jag inte skulle fatta/hitta ens om jag försökte.
  • Resande
    Hormonstinn det är verkligen inte lätt när man mår så sjukt dåligt. Värsta är när inget hjälper och man mår peck hur mycket man än försöker med allt... Jag tyckte det var liiiite lättare när man var ute bland folk (förutom att alla lukter fick en att spy) just för att man kunde fokusera lite på annat. Lider med dig men samtidigt hoppas vi att det är ett mycket got tecken och att du snart ska få må bättre igen. Det är ju tur att det är av en underbar anledning du mår som du gör.  

Pysslig vad jobbigt med feber. Hoppas det ger med sig fort. Låter som ni sliter och kämpar där hemma men det blir nog helt fantastiskt fint.

Vi var ju ett gäng som skulle föda idag men ni andra kan ta det. Jag har knappt sovit i natt. N har vaknat flera gånger och det är bara mamma som duger. Då ska han ligga på mig så gott som så mina fogar skriker i protest idag. T.o.m bebis har protesterat hej vilt inatt av den allt för närhetstörstande storebrodern. Så mysigt när han hostar och nyser en rätt i ansiktet ca 3 cm från en. Vad gör man inte för de små liven, hehe. Jag ska faktiskt våga mig ut på bio idag! Filmen är två timmar lång och jag har problem att sitta ens i fem minuter men hoppas kunna smyga upp emellanåt för att vila fogarna... Jag har längtat efter att gå på bio i månader och vet att när bebis väl är ute kommer jag inte kunna gå på länge så det är nu eller aldrig. 
  • Resande
    Ela lider med dig! Jag tycker det är vansinnigt jobbigt att ha haft en unge fastklistrad på mig hela natten (han har dessutom hostat som en tok så tillslut fick jag ha honom sittande på mig för att få tyst på hostan) och som gick upp 6. Hoppas detta bara var en engångsföreteelse och att alla barnen sover fiiiiiint, helst utan ett enda uppvak inatt. Drömma går ju. Du är verkligen tapper som stannar själv med barnen. Hoppas du hinner få lite vila också så du inte är helt slut på fredag. Stor kram till dig!

Fio vad härligt det låter att liten sov när O kom hem så ni kunde ägna er åt honom. Känner igen den där hormonrusningen och alla känslorna från när jag fått N. Kan tänka mig att det känns ändå mer när tvåan kommer så då vet jag vad jag har att se fram emot.

Eva vad jobbigt att amningen ska krångla, hoppas det ger med sig snart och bara flyter på. Annars är ju inte ersättning fy skam det heller. Kram! 

Johanna vad jobbigt att det ska göra så ont. Var jätte noga med att ha bebis rätt på bröstet, minsta lilla snedvridning eller att bebis är för långt ifrån ger smärta. Hoppas det ger med sig snart. Kram! 
  • Resande

Grattis O och Hormonstinn!

Jag har vilat!! Så underbart härligt att bara få ligga ner och blunda. Tvingade mig själv att äta lite lunch, annars hade jag nog lätt kunnat sova några timmar till. Nu ska jag strax hämta N och få höra hur första dagen med sovpass gått. Fsk har ju inte ringt i alla fall så det är ett positivt tecken.  

• Resande

Knase stackarn med så seg förlossning! Jobbigt att aldrig veta om det kommer igång med dunder och brak. Hoppas verkligen er väntan är över snart, stor kram!

• Resande

Knase vad tråkigt att åka hem utan bebis. Envis liten rackare ni har där i magen. Men snart, snart! Det är ju uppenbarligen nära nu även om man så klart önskade att det redan var överstökat förståss. Passa på att njut av dina två som redan är på utsidan och så får vi hoppas förlossningen kommer igång på riktigt i eftermiddag, precis när ni känner att ni är redo efter gos med de större.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8