Inlägg från: Resande |Visa alla inlägg
  • Resande

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Cissi vilken syn med flygplanslekande barn mellan hyllorna. Jag är livrädd att N ska springa ifrån mig men oftast håller han sig brevid vagnen hyfsat i alla fall eller står stilla och skriker efter mig. 

Sparken kul att "se" dig. Låter som ni har fullt upp. Hoppas du hinner kika in lite då och då nu när du börjar jobba.

Juni jag har faktiskt inte pratat så mycket med N om det än men sagt att han måste hålla sig nära oss. Får nog kanske ta ett snack med honom. Bra tips!

Lena jösses vilken turbulens det är på ditt jobb med alla omorganiseringar. Hoppas de är ok med att du inte åker till Arlanda stup i kvarten.

Vi hade hembesök av bm idag. P har gått upp bra i vikt och allt annat var också bra. Skönt att veta att han får i sig tillräcklig med mat för han kan sova väldigt många timmar i ett sträck (ibland och andra gånger ammar han stup i kvarten). Synd bara att N gärna vaknar de gånger på natten som P bestämt sig för att sova. Amningen fungerar och jag har inte ens haft ont i bröstvårtorna.
    Blir bara så trött på vissa bm. Var på återbesök på DS i förra veckan (när P var inne på fjärde dygnet) och då tjatade bm hela tiden om att tänk på att amma ofta, ha honom hud mot hud osv. Då visste hon att detta är andra barnet, såg att amningen funkade och att P redan hade gått upp i vikt från när vi blev utskrivna. Jag blev skitirriterad för det kändes som att hon inte alls lyssnade in oss och då kan jag bara tänka mig hur irriterad jag hade varit om vi haft problem med amningen. Fasen vad en del är rabiata och bara kör sitt race. Skrikandes
  • Resande

Lady grattis!! Så skönt att ännu ett ul är avklarat och såg strålande ut.

Assar jag vet inte heller hur deras overaller är men deras skidjacka för vuxna är bra. 

• Resande

Hormon vad skönt att det gick så bra och att du inte mår dåligt. Vila mesta möjligt ändå och ta hand om dig. Kram!

• Resande
    asap skrev 2011-09-20 10:44:07 följande:
    hormonstinn - Skönt att det är gjort, hoppas på snabbt och bra svar!

Jag håller på att fota mina gamla höst/vinter-gravidkläder för försäljning. Nu när kläderna ligger där i en hög blir det extremt tydligt att färgskalan inte är... hrm.... munter, eller vad jag ska säga. Vartenda plagg går i jeans, mörkblått, svart, grått eller en kombination av dessa färger. Nej, nu ljög jag visst. En tröja i off-white finns där också. Först blev jag lite full i skratt över hur murrig jag måste ha sett ut som gravid, sedan tittade jag ned och upptäckte vad jag hade på mig idag: blåjeans och en tröja som är randig i mörkblått och svart. Ajajaj, jag borde nog jobba lite på min färgskala. Jag är säker på att mina idoler Trinny och Susannah skulle ruska på huvudet åt mig och säga åt mig att göra om, göra rätt.
    Det är inte helt lätt att hitta färgglada gravidkläder. Jag har några ljusa klänningar, shorts i alla möjliga färger och en och annan ljus topp. Men när jag letat så har det mest varit murriga färger faktiskt.
  • Resande

Jag som trodde sovande bebisar var en myt utom när de är för sjuka för att hålla sig vakna. Hoppas vår tvåa hör från era att sova är sköööönt, speciellt på natten. Jag skulle tycka det var underbart med mer än 2 timmar per dygn. Å andra sidan är det inte Ps fel att jag inte kan sova på dagen när han sover...

• Resande

Lena det är inte öronen då? N brukar skrika på nätterna när han fått öroninflammation även om han inte verkat dålig tidigare på dagen. Hoppas alla i familjen kryar på sig!

Juni- hoppas N kryar på sig också.

Barba tråkigt att missa kul möte men skönt att J är bättre.

Milla Man får ju tycka att man haft en jobbig natt även om det finns de som har det värre. Jag skulle kunna ge rätt mycket för att få så många timmars sömn en endaste natt.

Milla C skrev 2011-09-29 08:24:40 följande:
    Tänkte komma in och beklaga mig för att jag kom i säng för sent igår (21.40), blev väckt av Lucas 04.40 i morse och precis hade somnat om (med Lucas i makens säng) när Gabriel vaknade 05.30 - och att maken inte kommer hem förrän imorgon kväll - men jag tror jag låter bli .
  • Resande

Lena stackars I. Men då har hon nog inte öronproblem i alla fall om de var magen som gjorde ont. Magont är väl inte helt ovanligt när man är förkyld med feber och allt. Hoppas båda barnen blir bättre fort.

• Resande

Milla när kom de första prickarna då? Det brukar väl komma nya under 6-7 dagar eller liknande...

Här är det sjukstuga. Jag har också blivit förkyld och misstänker bihålsinflammation. P är igenbommad i näsan och har rinniga ögon. Jag har dessutom asont på vänster sida i magen och fick en akuttid till gyn. Suck.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8