30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Cissi vilken syn med flygplanslekande barn mellan hyllorna. Jag är livrädd att N ska springa ifrån mig men oftast håller han sig brevid vagnen hyfsat i alla fall eller står stilla och skriker efter mig.Sparken kul att "se" dig. Låter som ni har fullt upp. Hoppas du hinner kika in lite då och då nu när du börjar jobba.
Juni jag har faktiskt inte pratat så mycket med N om det än men sagt att han måste hålla sig nära oss. Får nog kanske ta ett snack med honom. Bra tips!
Lena jösses vilken turbulens det är på ditt jobb med alla omorganiseringar. Hoppas de är ok med att du inte åker till Arlanda stup i kvarten.
Vi hade hembesök av bm idag. P har gått upp bra i vikt och allt annat var också bra. Skönt att veta att han får i sig tillräcklig med mat för han kan sova väldigt många timmar i ett sträck (ibland och andra gånger ammar han stup i kvarten). Synd bara att N gärna vaknar de gånger på natten som P bestämt sig för att sova. Amningen fungerar och jag har inte ens haft ont i bröstvårtorna.
Blir bara så trött på vissa bm. Var på återbesök på DS i förra veckan (när P var inne på fjärde dygnet) och då tjatade bm hela tiden om att tänk på att amma ofta, ha honom hud mot hud osv. Då visste hon att detta är andra barnet, såg att amningen funkade och att P redan hade gått upp i vikt från när vi blev utskrivna. Jag blev skitirriterad för det kändes som att hon inte alls lyssnade in oss och då kan jag bara tänka mig hur irriterad jag hade varit om vi haft problem med amningen. Fasen vad en del är rabiata och bara kör sitt race.