Inlägg från: Resande |Visa alla inlägg
  • Resande

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Kasperina tack för omtanke. Lille K. Jag har inte högt blodtryck längre (undertrycket är under 85) men behöver hjälp pga fogar och sammandragningar. Maken brukar vara hemma i hyfsad tid men idag och imorgon får man väl vara glad om han inte är extremt sen.

Svårt med svärisarna för de var ju här i fredags när båda barnen var hemma (passade medan jag var hos bm). Sen var jag tvungen att stressa hem för de skulle spela golf. Då vet de ändå hur allt är med min hälsa och att jag inte ens kan gå längre, att jag måste vila så BT inte stiger osv. De sa bara åt mig att ta det lugnt och vila, haha vilket skämt. Tack och lov tog grannen hand om N hela dagen, maken kom hem tidigt och P fick sova extra länge. Tror svärmor hade lite dåligt samvete men hörde svärfar säga till henne att P ska ju ändå sova middag om ett tag.. Precis som det löste hela dagen med båda barnen hemma. Vet inte hur man ska få dem att fatta och offra några timmar med sina barnbarn..

• Resande

Uppi tänker ofta på er och alla andra kämpare när man klagar. Hur många som gärna hade varit i våra skor... Sjukskrivningen är ju inte skriven i sten och orkar du inte gå tillbaka deltid så får man ta nytt beslut. Kram

• Resande

Vi 5 mina varmaste kramar till dig! Jag reagerade precis som du och då visste jag ändå att jag inte hade några "nödvändiga" uppgifter kvar. Vet hur gärna du vill fixa massa innan bebis kommer. Dessutom är det skrämmande att höra att bebis riskerar komma för tidigt och att man har bakterier. Gråt, klaga av dig här inne så mycket du behöver men gör det från viloläge hemma. Ta hand om dig!!

• Resande

Upp i massor med kramar till dig.

Vi 5 hoppas du vilar.

Stramalj har det gått bra idag?

• Resande

Galia jag skrev till mannen att han måste skynda hem för att jag mår skräp så han kom ovanligt tidigt. Det var t.o.m så att N sa " vad tidigt du är hemma, vi har ju inte ens ätit kvällsmat.." En av fröknarna på föris ser till att jag bara kommer innanför grindarna, sen springer hon och hämtar/lämnar saker på barnens avdelningar. Gullig som hon är.

Jag vilar verkligen, sover flera timmar varje dag och gör inte många knop. Har ändå fått huvudvärk och högre tryck så antingen är bebis på gång eller så börjar jag bli sämre. Ska till bm imorgon som tur är.

Söta ni är som "skäller" på mig, svårt att be om hjälp och sluta klara sig själv så jag behöver någon som pushar.

• Resande

Stramalj vad skönt att ni kunde ta samtal per tel. Hoppas nu magen håller sig hyfsat så du slipper ändra meds.

• Resande
    Elsis spännande! Om du orkar vänta till helgen så kanske vi kunde ta och föda samma dag? Jag vill helst inte föda imorgon eftersom det är Ps födelsedag men vilken annan dag som helst fungerar. 

Jag har bara mer och mer ont i fogarna och vill bara ligga hemma och gråta, men det gör ju ingen nytta så det är bara att bita ihop och försöka hitta vilolägen som inte slår ut fogarna helt. Jösses. 
  • Resande

Vi5 det där låter som förvärkar! Jag har ju haft mycket sammandragningar men då blir magen bara hård. Sen i lördags har jag också smärtsamma förvärkar som inget hjälper mot (dels blir magen stenhård men det gör också ont långt ner i magen, ofta på ryggen och kan ibland också stråla ner i benen). Om det inte ger med sig så ring fl för jösse namn eftersom din tapp redan var påverkad. Risken är väl att du har massa nu eftersom läkaren var där och rotade igår. Men ger det inte med sig när du tar alvedon och ligger och vilar så ring in för du kanske behöver få något som lugnar och stoppar ev förlossning. Vänta inte så länge som jag gjorde eftersom du inte är så himla långt gången och din tapp redan är rejält påverkad och irriterad av bakterierna. Även om det skulle vara sammandragningar så är nog dina förvärkar eftersom du är så lättretad just nu och därmed ökar risken för att bebis ska komma för tidigt. Jag vill inte skrämma upp dig men misstänker du är precis lika dålig som jag på att lyssna på kroppen så ring förlossningen om det börjar igen!

Sorry jag missade ditt inlägg eftersom vi postade samtidigt. KRAM 

• Resande

Vi 5 om det fortsätter att mola och du behöver tömma tarmen stup i ett så ring ändå. De måste ju inte pilla mer utan kan säkert övervaka dig och bebis för att försäkra sig om att bebis inte ska ut än. Hoppas det lugnar dig med Alvedon och massa vila. Kram

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8