Inlägg från: Resande |Visa alla inlägg
  • Resande

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Vi 5 usch för illamående och RL. Jag blir jätte dålig av antibiotika så kan ana hur du mår. Lova att ringa vid minsta oro eller fundering.

Uppi jobbigt med sömnlös natt för dig med. Blä för mens. Kram

• Resande

Vi5 fy stackarn! Hoppas illamåendet ger med sig. Kan du undvika alla tabletter utom penicillin några dagar för att lugna magen? Ät massa mat som lindrar i tarmen när du tar tabletterna. Krya på dig!

• Resande

Vi 5 jag tänkte precis som Elsis att du bör ringa fl pga dina kräkningar eftersom de kan reta så du får värre sd igen. Stackars dig. Kram

• Resande

Vi 5 du kanske kan få ner en tabl ikväll om du lyckats äta bra och undviker alla andra piller? Om de menar att du bör avsluta kuren.. Strunta i att ta något kräkframkallande under dagen och ge dina tarmar en chans att återhämta sig. Typiskt att sonen blivit dålig nu också. Hoppas han krya på sig fort.

• Resande

Uppi skönt att du känner att du har bra stöd omkring dig.

Här är det frustrerat värre. Har trott att bebis är på gång under ett par dagar men så slutar allt. Kommer nog stanna hemma för länge eftersom jag inte tror fl börjat när det väl gör det. Mannen tjatar bara om hus- ge bud eller ej, för- och nackdelar osv. Jag orkar inte bry mig och la mig 21.30 för att slippa prata mer. Har hittat ett ok hus i området men det är absolut ingen dröm. Tyvärr verkar det inte gå att hitta ett sånt hus som vi vill ha, till ett hyfsat pris och i ett område som intresserar oss...

• Resande

PW vi har till nyår. Jag letar också hus och går på visningar men när man kämpar med förvärkar så orkar jag inte precis prata husköp. Vi tar i små doser så båda kan bli hyfsat nöjda.

Firren P kom ju också Bf+4 när N kom redan 37+1 (eller 37+0) så den här gången försöker jag att inte hänga upp mig på något datum. Men jag har haft så mycket regelbundna värkar och proppen har nu släppt (senaste dygnet) så jag trodde det skulle komma igång. Har sovit hur mycket som helst sen igår så jag är redo. Börjar bara bli så sjukt less på att vara hemma sjukskriven. Kan ju inte göra något och är trött på filmer och läsning. Nåja, max 3-4v kvar så det är bara att försöka gilla läget.

• Resande

PW: s lista är toppen och jag ska visa maken. Vi har gjort listor innan men behöver nog tänka om. Jag vet att proppen kan återbildas så får försöka tänka att bebis kommer när han är redo och förvärkarna måste ju göra förloppet lätt som en plätt.

Mosing visst är det. Något positivt att vara sjukskriven och orörlig så länge.

Bm ringde precis. Läkaren tyckte jag ska göra bäckenmätning så imorgon åker jag och gör röntgen. Lika bra att få det gjort så vet man om bebis stannar till efter bf.

• Resande

Asap det kan säkert vara både ålder och syskon.

Bäckenmätning eftersom båda fastnat på vägen ut. Den här bebisen verkar bli ändå större så för att vi ska veta att min kropp pallar.

• Resande

Firren glömde skriva att det var fantastiskt fint av din mamma.

Vi 5 gulle E.

Elsis spännande. Lycka till om det drar igång. Häftigt om det blir på bf.

• Resande

Vad härligt Elsis, på självaste bf, imponerande!! Grattis!! Nu kan jag äntligen låta värkarna komma.

Jag har försökt få Skyline förstå att han måste visa att han vill ut väldigt snart för annars åker han på röntgen. Helst skulle jag vilja undvika att utsätta honom för den strålningen.

Kate jobbigt att inte få sova. Synd att M skulle sova ostört. Typiskt att andra inte levererar i tid men förväntar sig resultat inom samma tidsram. Man kan bli galen för mindre. Hoppas du inte behöver stressa och må allt för dåligt idag.
    Här var det bara lite gammal hederlig sömnbrist som höll mig uppe (hungrig, kissnödig, magont, ont i fogar osv).

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8