30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Tack alla! Jag är så nervös nu men det är väl bara att bege sig och så blir det som det blir. See you later!
Tack alla! Jag är så nervös nu men det är väl bara att bege sig och så blir det som det blir. See you later!
Planeringen har skitit sig, stopp i avloppet i ett rum så nu måste vi invänta ett annat ledigt. Hinner nog bli en och annan uppdatering innan det blir bebis här.
Propplösare hade jag glömt från väskan, hoppades de skulle ha det här.
Sitter i dagrummet med en pappa och en nyföding. Så liten och näpen bebis, under 3300 g, såna små har jag aldrig fått. Vill träffa min bebis nuuuu.
Jippiiee nu har jag rum och ligger med kurva. Steg 1 avklarad. To be continued...
Jag är hungrig, trött och rastlös. Har inte ens fått träffa läkare än. Inte konstigt de säger igångsättning kan ta några dygn.... Det tar någon timma att köra en kurva, sen får man vänta X antal timmar för att träffa läkare för en koll, sen kan det säkert ta någon timma innan de sätter igång en med det läkaren bestämt... Suck. Det är då den riktiga väntan börjar. Jösses. Ni kommer få stå ut med mig många timmar till tror jag.
Snart skiter jag i allt. Bebis får klämma ut sig själv. Läkare kollat mig men jag hade lång tapp fortfarande och varianter öppen mer än någon cm. Eftersom jag behöver medicin så vill de kunna ha koll på mig, men det är så fullt så jag får kanske åka hem igen. Komma tillbaka en annan dag... Vilja jävla dag har de inte fullt eller andra fall med högre prioritet?!? Skiter i allt snart (hur nu det ska gå till).
Då var jag på väg hem igen.
Jag är så jävla förbannad! Vad fan är det för stil att ge mig en tid för igångsättning, sen blir det inget? Fine att de var tvungna att skjuta på det till eftermiddagen men be mig inte komma in 14 och sen får jag sitta timma ut och timma in utan att något händer. Man bör väl bli inskriven och få träffa läkare rätt omgående, inte sitta i fyra timmar och bara stirra? Jag var inte för för bedömning, det har redan gjorts, jag var där för själva handlingen! Så arg!!!
Jag är så rasande så jag bara gråter. Idioti! Blir extra förbannad när jag tänker på att läkaren som kom in nu på kvällen bara gick över alla andras beslut. Visst jag vet inte vad hon har att väga mot för andra fall men på henne lät det mer som att de behövde rummet (vi snackar inte igångsättningar eller komplicerade fall utan bara folk som skulle föda och det satt folk och väntade i hallen när jag kom ut ur rummet...). De bad mig ringa in imorgon bitti för att se om det fanns möjlighet att bli hjälpta då men hur troligt är det? Nu har de ju äntligen blivit av med mig så inte fasen kommer de försöka fixa fram ett rum till morgonen? De kanske har dåligt samvete för att de redan två ggr skickat iväg mig från igångsättning så de lovar att försöka ordna fram något till eftermiddagen men det kommer inte göra någon skillnad. Jag skojade med dem redan i eftermiddags om att de drar ut på tiden för att de vill att min förlossning ska komma igång av sig självt, men tyvärr verkar det inte bättre. Frågan är ju bara hur länge de tänker låta mig gå. Idag kollade de inte ens om jag hade protein i urinet trots att mitt BT låg högt... De VET att mitt bäcken är trångt, att bebis ligger en bra bit över medel, att mina två tidigare förlossningar varit tuffa och att bebis därför inte bör bli för stor samt att jag har fått högt bt (flimmer, huvudvärk, svullnad) och ändå skiter de i att det finns läkare som bedömt att jag bör sättas igång. Fy bubblan.
Förlåt jag tar upp hela tråden i dagar...
Maken försökte argumentera för att vi skulle stanna kvar men jag hade ingen lust. Om de inte brytt sig om oss alls på hela tiden vi varit där, sen kikar till oss snabbt och i samtalet lägger upp det snyggt med att vi kanske inte får stanns så har de ju redan bestämt sig. Jag ville inte heller ta magsårstabletter för igångsättning, speciellt inte när de inte verkar ha vettig vård att erbjuda om något går fel.
Maken får ringa dem (fl) imorgon bitti och ta ett snack. Ger de inga klara besked så får vi väl tvinga till oss en tid för kejsarnsitt då för jag tänker inte gå över med två veckor.
Tack för att ni finns!!