Inlägg från: Resande |Visa alla inlägg
  • Resande

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Elsis grattis till 4-åringen! Hoppas natten gick bra.

Jag har sovit några få minuter sen igår. Så fort jag blundar kommer tårarna. Är helt slut både mentalt och fysiskt just nu och vet inte hur jag ska våga eller kunna föda, även om jag på något sätt skulle komma så långt.

• Resande

Kate vad läskigt med pappas stroke. Så lurigt när man knappt märker det utan det är en smygande sak. Hoppas blodförtunnande gör susen och att det inte blir fler anfall någonsin. Kram!

Tack för alla tips och råd! Jag visste verkligen inte hur vi kunde ta oss vidare från detta (om de nekar hjälp idag).

Maken ringde in till fl som sa åt oss att äta frukost och komma in. Vi får hoppas dagpersonalen är bättre.. Oavsett så åker jag inte hem igen. Kan inte de hjälpa oss så får de fixa plats på ställe där de kan. The saga continues...

• Resande

Vi 5 försök använda stödstrumpor för då kan man få ned svullnaden. Jag har likadant och det ihop med hemorrojder gör att man känner dig som en babian.

Uppdatering; läkaren kom vid 11. Jag slapp tabletter för han kunde ta hinnorna med en gång. Nu ligger jag och väntar på att värkarna ska trycka ner bebis så jag kan få vara uppe. Fick en mysig bm som jag träffat innan vid en koll. Mycket bättre bemötande idag så jag är glad och positiv inför den kommande smärtan. Fast lite nervös också.

• Resande

Johlinn jag ligger men det blir inte så mycket vila. Eller vilar gör jag men ingen sömn. Får hoppas det räcker att bara slöa. Kram.

• Resande

Har inte läst men ville bara berätta att jag ammar liten kille. Han föddes 15.27 efter rekordsnabb förlossning. Var öppen 4 cm men med ett par cm tapp kvar vid 14.30 snåret. Så det gick undan när jag väl gick ordentliga värkar.

• Resande

Tack alla! Vi har alltid otur med patient-hotellet och måste vänta till efter 22 för rum. Men det är ok.

De tog vattnet och sen skötte sig allting själv. Kan inte fatta jag gick från att ha varit 4 cm öppen till att ha bebis på en timma. Galet! Bestämde mig i duschen (runt 15) att jag ville prova något annat så testade lustgas några minuter. Det hjälpte mig genom det värsta och helt plötsligt kände jag krystvärkar. Sköterskan frågade om det tryckte på och jag sa att lite det sista. Då larmade hon bm och tur var väl det för helt plötsligt var det dags. Bm var noga med att vägleda mig och fick lirka en hel del med liten innan han slutligen var ute. Ingen dramatik och jag kände mig hela tiden trygg och "med". Fokuserade på bm och kroppen. Maken var tydligen jätte orolig och nervös men visade inget för mig. skyline är 4400 g tung och 53 cm lång. Han hade gjort knut på navelsträngen, en riktigt hård en. Det verkar inte ha påverkat näringen till honom i alla fall.. Jag fick sy ett par små stygn. Jättebra förlossning trots igångsättning!!

• Resande

Vi 5 hur är det?

Stramalj hur mår du?

Lia har du fått liten än?

Jag tog väl inte kål på alla med mitt drama sista veckorna?

Här har jag kastats in i bebislivet. Han äter och bajsar och spyr i ett. Det har varit lite läskigt med allt fostervatten han svalt, för det har varit många kräkattacker. Jag har sovit med lampan tänd för att kunna se honom när han låter underligt. Inte för att det blir så mycket sömn för han har varit matglad sen första stund. Jag bor själv med honom så passar på att vila när jag kan. Bröderna var här igår och P sa bebis hela tiden och ville klappa och gosa. N var mer försiktig men höll faktiskt bebis innan de åkte. När vi ringde för att berätta att bebis hade fötts så sa han åt oss att inte glömma ta med bebis hem. Sötnosen!

• Resande

Uppi vad skönt att du kommit in i ett vardagslunk och att det fungerar jobba halvtid. Bra också med parsamtal för ni har ju verkligen haft det tufft. Måste underlätta med en tredje part som hjälper en att bena i allt. Massor med kramar till dig!

• Resande

Kate låter klokt att bara vila upp sig. Dumma chefer som inte fattar att du inte kan ta helger och kvällar. Visst är det synd att kollegor får ta mer men nästa gång är det de som behöver hjälp och du som jobbar mer. Det är bara jobb, du och bebis är viktigast! Lillebror är lite blå och ihopklämd eftersom han satt fast en stund innan han kom ut helt.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8