Inlägg från: Resande |Visa alla inlägg
  • Resande

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Vi 5 det är ju inte i onödan när man kör en kurva, kollar bebis är ok och diskuterar med bm och läkare om du ev. behöver Bricanyl.

(Det är så härligt lätt att tycka så vad gäller andra. ).

Mosing har ju inte gjort annat de senaste veckorna. Kram

• Resande

Gulliga ni är som tänker på mig. Jag har haft väldigt mycket sammandragningar hela dagen men inga riktiga värkar, än. Vi firade P själva med bara grannpojken här (och hans mamma kom och åt efterrätt med oss). Imorgon är det kalas med farmor, farfar, farbror+fru. Farmor har bakat allt och maken får duka, jag vilar mig igenom allt.

Elsis vilket härligt firande! Hoppas E kryar på sig fort så ni slipper riskera smitta dig och bebis.

Gabi ha en underbar minisemester!

• Resande

Jag har haft (för)värkar sen i eftermiddags. (Kom med ett par min mellanrum, höll i sig 1,5 min men blev aldrig riktigt onda). Ringde fl som skulle hålla rum åt mig och jag behövde bara ringa när jag var på väg. Jag har inte fått megaont men tillräckligt för att inte kunna sova. Vid midnatt bestämde jag mig för att åka in för att kolla så allt är ok med bebis. Tack och lov fanns det ett rum kvar så jag fick komma. Ligger nu med CTG och allt låter fint med bebis. Hoppas på att bli kollad och sen få sova. Har varit uppe med P sen 4.45, är trött..

• Resande

Då var jag hemma igen. Bara öppen 2 cm, tapp fortf bakåtlutad och ca 1 cm, högt BT men eftersom blodproverna var ok fick jag åka hem men måste ringa imorgon bitti igen. Först sa de jag måste sova där så jag är glad vi fick åka hem. Nu gäller det att få lite sömn mellan förvärkar. Jösses. Natti alla!

• Resande

Elsis så lustigt, precis som ni inte skulle meddela folk när bebis anlänt- Konstigt att folk håller på att fråga hela tiden. Hoppas den vill komma snart.

Jag fick sovit i ett par timmar inatt/imorse. Så hoppas bebis håller sig inne några dagar till så jag och maken hinner få ikapp lite sömn. Jag är i 37+4 idag. 

• Resande

Elsis jag har varit på fl två ggr med bara förvärkar så skulle bli sjukt många samtal om man ringde alla varje gång något sker med kroppen. Bebis kanske kommer i slutet av sept.

• Resande

Vi 5, håller med Älgen. Var noga med att verkligen vila den närmaste veckan och det betyder ligga still i säng och soffa. Ingen matlagning, ingen tvätt och absolut inget mer ansträngande som handla eller liknande. Jag har inte lyft ett finger och det är jobbigt men hellre det än få bebis för många veckor innan. Kram fina du!

• Resande

Cilla vad synd på sovpåsen. Kan man ha med dubbelnamn- typ sovpåse/sovsäck för att få fler att hitta rätt? Älskar sådana men det kanske inte är så poppis i Sv än?

Borde sova men kan verkligen inte. P vaknar stup i ett, maken blir frustrerad för han måste in och natta (jag har svårt att vara där inne och P är extremt mammig som det är så måste vänja sig vid pappa). Jag är varm medan mannen stänger fönster för att han fryser. Trött så ögonen svider men det går absolut inte att somna. Man kunde tro det var fullmåne eller nåt.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8