• Vi 5

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Mrsfirren, jag skriver så mkt så det är inte lätt för er att hänga med! Jo, det är planerat att sätta igång från första början nu på måndag. Vi har alltså tid på förlossningen att göra igångsättning, och eftersom jag är så pass mogen nu är planen att göra det genom att ta hål på hinnorna.
    Jag tror inte att det är helt lätt att flytta fram tiden och vi vill ju inte att jag går över tiden heller. Så om jag ska hinna göra svepning innan så är det imorgon som gäller. Om jag väljer bort det imorgon hos bm så är det alltså igångsättning på mån som gäller....

• Vi 5

Kate, ja det verkar rätt obehagligt :/ det verkar Dick som att folk tycker väldigt olika om det...Usch jag tycker att det låter som att du har för mycket runt dig! Skulle önska dig mer lugn och ro!

Uppi, tack, precis sådan info är toppen att få Hur länge gick du hemma med värkar då?

• Vi 5

Ikväll och i natt har jag haft jättemycket rejäla förvärkar, men om jag ska föda nu får jag åka in själv. Edvin blev jättesjuk nu inatt och har hög feber, jätteont i huvudet och har kräkts Vi har ringt sjukvårdsupplysningen, men avvaktar lite eftersom han nu ändå verkade lugna sig. Nu har han tom somnat. Håll tummarna att bebis väntar lite.

• Vi 5

Tack för omtanken. E sov iaf men vaknade och skrek och grät av huvudvärk På dagis sa de att några föräldrar har haft någon influensa med jätteont i huvudet. Vi tror inte det är maginfluensa (för att det nästan inte kom något och var när han hade som ondast) men om det är det kan man ju inte lämna honom till någon känns det som. Plus att det känns så hemskt att lämna honom när han är så här ynklig.
    Jag har inte heller sovit och funderar dessutom över att bebis verkar varit vaken nästan hela tiden sedan kl 17 igår. Det beror kanske på förvärkarna?! jag får tvångstankar om att bebisen kämpar mot navelsträng runt halsen eller liknande, men det är väl för att jag inte sovit och att allt nu känns väldigt osäkert och oroligt. Tiden hos bm är kl 14 så om jag inte oroar ihjäl mig innan väntar jag nog till dess.

• Vi 5

Tack kära ni för att ni finns här när jag inte klarar att hålla ihop mig. Det hjälper att få sortera tankarna och att få lite input!

Resande, det skulle absolut kunna vara samma förkylning! Det är ju eg likt det jag har haft sedan förra veckan, med huvudvärk i mitt fall med igentäppta bihålor, men jag har inte feber. Låter jobbigt om det sitter i länge. Men lättare att lämna bort honom en stund om det inte är maginfluensa. Jag tror som du att förvärkarna retar bebis, och kanske även att jag varit vaken och stressad själv. Jag får ringa om jag inte kan släppa det.

GHP, ja så verkar det kunna vara även för E, nu har han ätit två smörgåsar och det verkar funka än så länge iaf. Han brukar alltid få ont i magen när han blir sjuk men har eg bara kräkts en gång tidigare i livet och det var i våras, också då i samband med att vi hade någon förkylningsinfluensa.

• Vi 5

Tack alla, E är lite piggare men har ont i huvudet trots Alvedon. Han är inte dålig i magen och har inte kräkts något så det verkar inte vara maginfluensa tack och lov. Fast han har inte ätit mycket heller. Bebisen verkar må bra! Fina hjärtljud och magen växt. Bm sa att hennes erfarenhet fr fl var att en del tyckte att bebis hållit igång ovanligt mycket ett par dagar innan fl. Bebis skulle ju också kunna känna sv min stress. Vi beslutade att låta bli us och hinnsvepning. Hon tyckte vi skulle ha kvar tiden på förlossningen på mån vare sig vi vill sätta igång el inte. Vill vi inte kan vi få svepning där och ny tid för igångsättning några dagar senare. Känns bra, men jag har ju lite svårt att ställa om och det blir nytt velande om mån. Maken tycker att om E mår ok och bästis med föräldrar mår bra så kör vi på mån.
    Jag har vilat lite idag men knäppt nog fick jag för mig att ta en tur på stan efter bm så nu är jag urtrött. Hade sådana sd att jag närmast vaggade som en fällkniv, Men jag är nöjd ändå att ha fått fixa några saker jag ville, bl.a. ytterkläder t E och storebrorspresenten plus presenter t bästisen.

• Vi 5

Och gissa vem som vaknade med Es huvudvärk!? Förstår att han kräktes av smärta. Men jag har iaf sovit bättre än på länge och efter några Alvedon imorse har jag lyckats sova vidare t kl 9. E sa iaf att han bara har lite ont nu och han verkar knappt ha feber så vi hoppas på snabbt övergående!
    Jag sa till E att jag hade fått hans huvudvärk och stackars honom som haft så ont. Då sa han mamma det är nog för att vi har myst så mycket som du blev smittad.. Jag sa att det ju är så det är, mammor vill ju vara nära sina barn när de är sjuka. Ja, sa E, och pappor med Gulligt!

• Vi 5

Elsis, åh stackars er, läskigt med smittsam lunginflammation när man har nyföding hemma. Hur länge är det smittsamt? Fick han antibiotika då? Hoppas fö att det går bra med svärmors hjälp!

Mosing, vad skoj det lät med fingrarna som körde runt några sekunder Skönt att höra att du inte tyckte det var så värst besvärligt!

Resande och Kaz, det verkar som att vi kan ha tur att E fått en snabb variant. Han är väldigt blek och lite hängig, men har inte behövt Alvedon idag. Nu är han tom med maken och handlar så jag får vila lite till.

GHP, inte så konstigt med den drömmen med tanke på allt graviditetsprat

Stramalj, jag tänker på dig och hoppas att allt går bra!? Saknar min gamle vapendragare här känns konstigt att du nu ligger så mycket "före" mig...

Kate, hoppas på vilsam helg!

• Vi 5

Kate, toppen med vilohelg för dig! Hoppas det blev så med. Det låter så långt till januari, men det är det ju inte Och man kan nog inte påminna mig nog ofta om det. Imorgon!? Hur är det möjligt!? Fast jättekonstigt att det känns konstigt för magen är som en pilatesboll som håller på att tränga ut både här och var. Naveln spricker nog snart, fy vad ont den gör och jag slår i den hela tiden...

Elsis, fy, minns min lungsäcksinflammation i januari, ni vet när jag blev hämtad av ambulans. Hoppas att medicinen hjälper. Och så irriterande med svärmor! Varför kan man inte få ta lypsyl själv när man är så stor?! Är ju jättebra om de kan vara lite självständiga. Förstår om du irriterar dig, men bra gjort av dig att du kan svälja en del!

Kaz, åh vad roligt att ni fick komma iväg och klättra tillsammans! Jag tror vi kommer behöva jobba på vår relation efter den här tiden, men förmodligen blir det väl inte förrän efter spädistiden...

Stramalj, underbart att höra om din fantastiska familj Det glädjer mig! Skönt också med bra BVC! Fast synd om inte maken gillar vederbörande. Vi ska byta bvc för bebisen, till hit där vi bor nu, men vi andra står kvar på gamla stället med hopp om att vår favvoläkare kommer tillbaka. Blir spännande att se hur det är här. För oss blir det ju annorlunda, vi har ju redan haft andra barnet, men utan storasyskon, så nu när det ju blir tredje barnet så blir det ändå risk för "tvåbarnschock". Det måste ju ändå vara skillnad att ha ett barn i taget...

Snow, jag har fått något skumt att jag somnar vid 23-23.30 men vaknar igen efter typ 30-45 minuter och är då klarvaken. Helt hopplöst. Men jag bara kikade in snabbt. Läser flykten från läger 14 och den är så gripande att jag kan glömma alla krämpor för ett tag. Vad duktigt med matplanering! Vi har också torka nu...

Och lite ego så här dagen före. Edvin verkar frisk, och vi hade bästisen här i em. Skönt att se henne! Mamman var här och sa att Es huvudvärk lät precis som hennes och nu hade även mamman fått det så hon skulle ta upp det med barnkliniken. Det kan ju helt enkelt vara så att det är virus som utlöst det men att just bästisen blev jättedålig, eller att hon haft flera saker.

I dag vaknade även maken med samma huvudvärk och sjukdomskänsla, så nu vet vi inte hur vi gör imorgon ändå. Jag vill ju också allra helst att det ska börja av sig självt, men vill inte gå över tiden heller. Vi ska ju in imorgon oavsett, men jag funderar på att be om ny tid på onsdag, men kan inte bestämma mig. Det beror lite på hur maken (och jag) mår imorgon. Helst skulle det få börja av sig självt imorgon bitti så jag slipper bestämma

• Vi 5

Mosing, ja det är precis det jag är mest inne på be om en svepning imorgon. Stackare med trilskande treåring och huvudvärk. Hoppas du får en lugn kväll och att huvudvärken går över!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8