• Vi 5

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Blir utsläppt, hurra! Lite höga infektionsvärden men inte så pass att man tror att set gått upp i njurarna! Jätteskönt! Fick pc på plats och tablett till imorgon. Fick noggranna direktiv att komma in igen om febern går upp eller värken blir värre, det kan ju ibland vara så att värdena kan skjuta i höjden snabbt.

• Vi 5

Tack allihop! Har sovit lite bättre och undersökningen verkar inte ha retat upp värre förvärkar.

Mosing, Den här gången var det ju mvc som ringde läkaren på förlossningen när de fick höra att jag hade lite feber och ont, läkaren sa till bm att jag måste komma in på en gång och att det inte skulle bli något fredagsmys för mig denna fredag iaf. Så det var lite skönt att jag inte behövde ringa själv tycker jag. Mycket lättare att åka dit och även att vara där när andra bestämt att man ska åka.

Stramalj, hoppas du börjar landa lite och mår bättre!

• Vi 5

Och anledningen att mvc ringde mig sen fredageftermiddag var alltså att provsvaren från sista odlingen visade mycket bakterier och att eftersom det inte stod något om symptom ville hon kolla hur jag mådde...

• Vi 5

Uppi, låter smaskigt!

Vi tog en tur till stan hela familjen idag. Åt lunch ute och hyrde film plus handlade på apoteket, bla näringsdryck. Länge sedan jag var ute på vift. Förstås massa foglossning och rejäla sd men det var det värt.
    Nu när jag kom hem hade jag fått en brun flytning, bara lite så jag gissar att det kom från undersökningen igår, men får hålla lite koll på om det blir mer.

• Vi 5

Zenobia, bra att ni försöker få koll på vikt! Är ju inte jättebra om han påverkas av gluten.

Uppi, nej fast det visste jag ju eg. Är bara att räkna med att allt jag gör kostar på lite, men det är ju inte långt kvar. Ska kolla in dina drinkar sedan

Resande, hur går det med förkylning, nackspärr, liten S och de andra små? Jag har igår och idag fått känna på lite lite hur det var för dig med alla dina förvärkar. Har haft en del sådana som kramat musten ur mig.

Hemulen, åh, maken hyr alltid film i filmbutiken. han har rätt stort filmintresse så det blir ofta 3 st som vi har en vecka Ja, det är ju fullgånget nu så det kan ju bli snart men får gärna dröja iaf en v till Det låter tufft för dig! Och vilken rivstart med 5v nattjourer, oturlig ordning på det hela. Hade väl varit bättre med mer skonsam start...

• Vi 5

Echar ovanligt krånglig och "bråkig" och sagt dumskalle och sånt han aldrig sagt el gjort förut idag. Han har också sagt att han knte vill ha bebis längre. Jag trodde först det var att jag var på sjukhuset igår, och att han blivit orolig eller så, men sen berättade han att han hade berättat för två killar på dagis (de största) att han snart skulle få en egen bebis och att de då hade sagt att det var larvigt med bebisar, att de inte tyckte om bebisar och även att det bara var farliga saker som var coola. Jag tänker att det nog förklarar lite det med.

Samma killar sa för ett par v sedan att E inte fick leka med I (Es bästis) för hon var flicka. Och han har inte lekt lika mkt med henne berättade personalen igår. De tycker att det är bra att han inte hör det för de tycker att han är lite beroende av henne. Men jag vet inte jag...

Och så berättade han ikväll att killarna hade lyft honom hårt och pratat konstigt med konstiga röster för att han skulle bli rädd. Känns inte så bra tycker jag. Vi får prata med personalen, är ju tillräckligt jobbigt att bli storebror ändå liksom...

• Vi 5

Resande, skönt att du mår lite bättre i förkylning och nacke nu, men det låter verkligen som rivstart hemma! Ingen frist eller vilotid alls fast S precis kommit. Hoppas mannen förstod att du behöver mer vila! Du kan ju inte börja med att slita ut dig totalt!
    Ja, visst är det sorgligt med sådant prat bland så pass små barn Jag tänker att det inte eg är konstigt att E ibland inte vill ha bebisen och är ju bra att han kan uttrycka det. Men de sätt han sagt det på i helgen har inte känts som att de kommit från honom själv riktigt. Han har även tex ändrat favoritfärg från grön och lila till svart väldigt plötsligt med. Tänker att allt hänger ihop. Vi bjöd hit bästisen i dag och de leker så fint och är så snälla med varandra, hjälps alltid åt och turas om tex. Väldigt måna om varandra. Skönt att N nu hittat en bra kompis som han kan leka med på lika villkor!

Kaz och Kate Lynn, jag tror att personalen mest menar att om inte bästisen är där så vet inte E vad han ska göra och kommer inte riktigt in i leken. Plus att hon ju är yngre och de tänker att han ska komma in mer i sin åldersgrupp. Inte lätt, han är ju decemberkille och hon född 3-4 mån senare medan de andra 08orna är födda över 6 mån tidigare...

• Vi 5

Asap, så klart de är coola! Var så fint att se E med bästisen leka att de fått bebis och skulle åka till hotell och fira att den kommit ut

Kaz, bra att planera in vila! Hoppas du får en avkopplande måndag!

Kate, ja vi ska prata med dem. De är ju oftast väldigt bra, men just hon som ska ha hand om 08orna är den enda vi inte gillar och hon släpper dem mkt. Hon kör också med ironi och kommer med gliringar även t föräldrarna. Vi vet inte hur mkt de hunnit se av detta, det är ju väldigt nytt för oss med, så därför ville vi prata med föreståndaren.
    Lite intressant att personalen bjudit in maken att prata med föräldrarna om sitt specialområde konflikter och mobbning i barngrupper. Det är på tors, så kanske är de medvetna om det...

Vad jobbigt med måndagsångest och förnyat illamående! Jag funderade just på att boka in gravidmassage, även jag har friskvårdsbidrag jag inte har utnyttjat alls Sköt om dig!

Ja väldigt skönt att set inte verkar vara njurbäckeninflammation!

Stramalj, jag hoppas att ni mår bra? Hur länge blir ni kvar på BB? Hur har det gått med storebror? Vad tycker han? Jag är så nyfiken Hoppas ni hämtar er och kan njuta av lillebror!

• Vi 5

PW, nej, det är ju korta ögonblicksbilder man får bara, så det är ju himla svårt.Jag brukar gå in och vara med en liten stund, ofta då när jag hämtar, om de nu är inne. I de fallen är de större själva på "sin sida" så då ser jag ju lite. Har alltid tyckt det är så lugnt och trevligt i barngruppen, fram till för 2-3 veckor sedan. Så något har hänt, kanske för att denna grupp nu är äldst och för att det är två nya 5 åringar (båda killar) som börjat och att de håller på att "positionera om sig" i gruppen. Jag tror att E liksom är "lägst" i gruppen (med tanke på sin ålder och att han är lite liten fysiskt mot de andra) men en av de nya killarna har iaf lekt en del med honom. Så himla skönt att H nu trivs så bra! Det är ju verkligen tufft om de inte gör det. 

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8