Kaz, jag ler lite åt att "bli överkörd av ett tåg" ändå var den bästa upplevelsen av de tre,vill inte riktigt tänka på liknelserna som du skulle ge för de andra två
GHP, oj, så ruskigt snabbt! Jag har ju haft lång tid på mig alla gånger så jag har väldigt svårt att tro att jag skulle behöva vara med om det snabba förloppet...
Elsis, skönt att det kändes lagom ändå. Så kände jag verkligen med E, jag var ju hemma med värkar i ca 10h (kl 06-18), vi var sedan inne i drygt två timmar innan han kom.
Uppi, jo, vi har funderat på att ta storstädning, provade det en gång förra året och det var jätteskönt. Vi ska åtminstone ta förnsterputs för tvättningen av alger på huset har gett helt pricikga fönster. Vi har ju kört ROT-nu, det är väldigt omfattande arbeten på utsidan så vi går i taket (och över). Det som tar emot lite att köpa fler tjänster är att vi ju båda pluggat så extremt många år och sedan levt på stipendier, forskningsanslag osv, och först på senare tid haft "vanliga löner". Jag har ju också varit mycket sjukskriven och vi har varit föräldralediga på låg SJP-nivå, och då levt på makens anslag fram till han för två-tre år sedan fick fast tjänst.Jag fick ju tjänst i somras. Så vi har precis sparat ihop till alla dessa renoveringar av huset och jag skulle gärna vilja spara ihop en buffert nu när den enda vi hade är i princip tömd. Nu har vi ju precis fått jättebra löner så jag ska v e r k l i g e n inte klaga, men det har varit väldigt många år utan fasta inkomster och därefter med låga sådana.
Stramalj, min bm sa att den där tröttheten som kunde komma nu kunde bero på att hormonerna nu ska börja gå ur kroppen och att omställningen är tröttande. Jag är också aptrött, men har svårt att lägga mig, och även svårt att somna. Förstår också lite av overklighetskänslan, även om alla krämpor och den stooora magen påminner mig typ varje minut Jag är just nu inne i en period av att jag ändå nu vet vad jag har och att bebis gärna får vänta många veckor till...Samtidigt som det låter väldigt skönt när Elsis, Jossan och Resande beskriver skillnaden...
.