30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Tack johlinn! Åh, stödstrumpor hade jag inte tänkt på. Känns iofs inte så lockande i värmen, men kanske ändå är värt det. Fast då måste jag köpa sådana också, ett litet projekt i sig.
Tack johlinn! Åh, stödstrumpor hade jag inte tänkt på. Känns iofs inte så lockande i värmen, men kanske ändå är värt det. Fast då måste jag köpa sådana också, ett litet projekt i sig.
Tack för alla svar! Stödstrumpor verkar alltså vara ett hett tips, ska se om jag orkar masa mig iväg till apoteket och köpa. Det är dock inte så att jag har ont i benen av detta, det känns bara obehagligt och spänt som att tår och fingrar blivit några nummer för stora plötsligt. Som när man varit ute utan vantar på vintern och kommer in och tinar upp, när fingrarna blir helt tjocka och inte går att böja ihop ordentligt.
juni - Mamma är ju sjukgymn. Visserligen har hon semester nu, men hon kanske kan gå förbi mottagningen och låna en TENS till mig ändå. Ska höra med henne. Fast just nu har hon tagit med sig I och G hem till sig så det får vänta till barnen ska levereras tillbaka iså fall.
Evasha - Shit, vad du jobbar på! Hade jag inte haft ett stillasittande jobb hade jag aldrig kunnat jobba så länge som jag gjorde, det var sjukt jobbigt på slutet. Ta det lugnt och ta hand om dig!!
Knase - Jag blir alldeles matt bara av att tänka på hur du har det! Att du måste hålla i allt själv. Här är det maken som har tagit i stort sett allt det senaste året (lämningar och hämtningar, handling och matlagning mm.) vilket passat mig utmärkt som gravid med foglossning, och nu mot slutet har vi inte tvekat en sekund att kalla in farmor och mormor för att roa barnen när jag inte orkar och maken håller på och byggjobbar på huset.
Och halsbränna, ja. Jag har bara en tablett kvar av min medicin (tar varje kväll för att kunna sova), så det här är sista natten jag kan vara gravid. Imorgon måste liten ut.
Knase och Fio - Jo, bm kollade ju blodtrycket i onsdags, och tog dessutom ett extra urinprov när jag sade att jag kände mig svullen. Jag ska dit och kolla trycket igen på tisdag, och har fått noggranna instruktioner att ringa förlossningen om jag skulle få huvudvärk eller så. Så vi har koll på att det inte är någon havandeskapsförg., det är som sagt säkert inte konstigare än att det är värmen. Fast jag har ju varit gravid två supervarma somrar förut utan att bli svullen.... Men som nr 3 i barnaskaran får man väl hitta på något nytt för att utmärka sig, antar jag.
Fio - Nej, någon blankett för födsel idag har jag inte fyllt i. Och nu börjar jag också tvivla på om det muntliga kontraktet är giltigt, för jag känner ingenting som tyder på att det är på G...
Pysslig - Grattis igen!!
Cissi - I och G har varsitt rum, lika stora. Nu har vi ställt upp spjälsängen till lilla grodan i vårt sovrum, och en byrå till småkläderna fick flytta in i Idas rum. Vi har ännu inte löst hur vi ska göra när det är dags för den lill* att flytta ut från oss, om det blir att dela rum med något av syskonen, eller om lekrummet ska bli sovrum till någon av dem så att alla tre får varsitt rum. Så kommer det säkert att sluta så småningom, men än så länge har de inte så vansinnigt stora behov av egna rum, tror jag. Ida väljer gärna att sova i gästsängen istället för i sin egen säng i sitt eget rum, gästsängen är placerad lite mer i "händelsernas centrum", mitt emellan hennes rum och vårt.
Sara - Jag tror jag skippar stödisarna. Jag har ett par gamla i ngn låda, från den tiden då jag hade ett sommarjobb där jag gick och stod hela dagarna. Kanske ska rota fram dem och se om de har något stöd kvar, men jag skippar nog att köpa nya. Så här på bf+1 har jag ju inte så många måsten kvar, utan kan kosta på mig att sitta mest hela dagarna med fötterna högt och läsa, surfa, glo på tv mm. Benen är inte särskilt stora heller, inte vad jag kan se, utan det är just fötterna och framförallt tårna som har antagit korvform. Och så gör det ont i fingrarna på nätterna, finns det något sådant som stödvantar, tro?
Hanya - Imponerande hörsel! Nästa steg är väl då att lära sig flyga/fasadklättra så att du kan susa iväg och rädda folk i nöd också.
Jag bet i det sura äpplet och köpte mer halsbrännemedicin. Jag hade ju så det räckte precis till i söndags, men eftersom liten inte ville hålla schemat så har jag nu investerat i en ask till. Jag menar, jag lider väl tillräckligt som det är, behöver ju inte ha en massa halsbränna i onödan också.
Fast i hemlighet hoppas jag förstås att jag inte ska hinna ta mer än någon dos, och sedan sura över att jag lade ut en hel 50lapp i onödan.
Sara - Jag har inte letat upp några strumpor än, idag när det varit svalare så har jag inte känt mig lika "tjocktåad" som vanligt. Jo, jag tänkte på karpaltunneln med händerna, misstänker att det är något ditåt, men det har dykt upp bara de senaste dagarna. Jag är inte så orolig och inte så besvärad att jag börjar prova ut hjälpmedel, jag nöjer mig med att klaga lite och hoppas på att det snart är över. Fast då borde jag förstås ha gjort som du säger och köpt ett megapack av någon delux-medicin istället, 50 bagis är inte mycket att bråka om...
Lycklig - Det stämmer som Sara säger att vi har en Easy Walker. Den är iofs inköpt för tre år sedan, det har säkert hänt en del på den fronten sedan dess, men vi var nöjda med den. Det var inte så vansinnigt många gånger den stuvades in i bilen ska jag erkänna, men den fick plats utan problem. Vi valde den framför några andra vi kikade på för att den var lite högre - både med längre ryggstöd i sittdelarna så att storbarnet slipper åka med sufletten i huvudet, och handtaget så att långa pappan kan köra vagnen relativt obehindrat.
Pysslig - Vad härligt att det gått så bra och att du är i sådan bra form jämfört med förra gången!
Lycklig - Jag har snappat upp att det inte går att skriva & med telefonen, då försvinner allt som kommer efter.
Lena - Så otäckt, usch! Nu får det väl ändå räcka med allergiska reaktioner i trådarna här.