• asap

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Usch, här har väntan intensifierats om man så säger.
    Jag var till bm idag på kontroll och hon gjorde en liten undersökning. 2cm öppen och väääldigt mjuk och färdig, det gav med sig hur lätt som helst när hon kände efter. Sedan kände hon att det var mycket vatten, och vågade iom det inte känna så mycket mer, ville inte riskera att ta hål så att vattnet gick. Hon tror att om vattnet går så kommer resten gå i ett huj eftersom jag var så mjuk, och började fråga hur långt bort maken jobbar osv. Sedan sade hon att de inte hade haft någon förlossning på sin mottagning. Än. Men att jag var välkommen dit, för de hade handdukar och allt som kunde behövas utifallatt. Hon sade också att hon tyckte att jag skulle be att få komma in till förlossningen på kontroll om jag får mer "mensvärk" eller så, och hade hon varit på sjukhus hade hon inte tvekat att peta lite till så att vattnet kanske gått, sedan hade saken varit biff. Typ.
    Jag ringde iaf till förlossningen sedan, men de vill ju inte ha in mig så länge jag inte har värkar eller att vattnet har gått. Så nu är det nervös väntan igen, sjukt konstig känsla att bara vänta och vänta och samtidigt vara beredd på att starta på fem röda vid minsta lilla. Vill inte föda på E4:an. Jag har en massa sammandragningar och tryck nedåt, men det gör ju inte ont, så jag väntar vidare. Om man bara kunde få en liten hint på när man ska vara beredd - inatt, på torsdag eller om en vecka..? Jobbigt att vara beredd hela tiden ju.

• asap

Förtydligande: barnmorskemottagningen jag går på ligger alltså väldigt nära där jag bor, åt samma håll som förlossningen, men 15-20 min närmare hem. Det var därför hon föreslog att jag kunde komma dit om det krisar.

• asap

Ela - Kul att få göra ett gästspel på jobbet sådär.

Sara - Jaa, utan att ha provåkt den exakta sträckan hemmet-förlossningen så skulle jag säga att det tar någonstans mellan 15 och 25 min, beroende på när på dagen det är. Så om det blir samma snabba förlopp som med G, dvs 45 min från vattenavgång till bebisen ute, så gäller det att vi kastar oss i bilen direkt om vi ska hinna in. Ingen tid att packa det sista, ringa någon, natta barn, eller vad man nu kan tänkas behöva göra. Min mamma har börjat sova över här för att vara på plats om nätterna, annars har hon ungefär en halvtimme hit.
    Men jag vågar ju knappt släppa iväg maken för att handla eller lämna på dagis eller någonting, även om han är snabb hem så vill jag inte förlora 10 min i starten av racet. Känns som att det kan göra hela skillnaden.

Nåja, den som lever får se hur det blir, har jag tur så blir det segt som bara den istället så att jag får testa på det också.

• asap

juni - Kram! Hur ska man veta? Gips nu då?

Pysslig - jodå, det finns grannar med beredskap också, så det ska nog ordna sig.

bf+3 idag. Less.

• asap

Ela - Ok, tack då vet jag. Imorrn, alltså.

Cissi - Jo, det är ju vad de säger om treorna att de är luriga. Min svägerska som har fyra barn har fått alla på övertid, utom trean som kom på bf.
    Men jag har ju fått konstatera att jag inte får veta hur det är att föda tidigare än på bf+3 då Ida kom. Jag hoppas vidare få slippa veta hur det är att föda senare än bf+7 då Gustav kom, tänker att trean kanske istället kan bli ett medeltal av de två tidigare, alltså bf+5 någonting? Ett par dagar till kan jag nog orka vänta, men inte mycket mer än så.

• asap
    cilla67 skrev 2011-06-15 14:34:41 följande:
    Assar, hoppa på det du, om du vill gå över till "senare delen av augusti eller oktober"!!!
    Cissi - Nä, vill och vill... Men med den här takten känns det som att det är så det kommer bli!
  • asap

juni - Vilken tur med vagnen!

Fio - Klart du ska vara med i TV! Och klart att man då inte väljer typ "förlossningskliniken" eller något sådant, utan "Erik och Mackan" som ju bara gör seriösa och finstämda program.

Min foglossning har gått över sedan några veckor (bytts ut mot andra krämpor istället...), men jag hade bara ont bak i korsryggen/rumpan. Lustigt att det inte blir ont i alla fogar, hur väljer kroppen var det onda ska, liksom?

bf+4 idag. Börjar oroa mig för att inte kunna ta med lilla grodan och åka till Estland på bröllop om en knapp månad som planerat. Ju längre tiden går, desto mindre bebis att vara ute och resa med, och det lockar mindre och mindre. Obestämd

• asap

Ela - Nej, tyvärr ingen förlossning inatt.
    Du har nog rätt i att inte ens Erik och Mackan skulle kunna "förstöra" en förlossning, finns nog ingen som inte blir berörd av att vara med på en sådan.

• asap
    Pysslig skrev 2011-06-16 20:01:31 följande:
    Assar, du har en grön plupp, är du påloggad från förlossningen eller... Drömmer 
    Nope, afraid not... Fortfarande hemma. Obestämd
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8