30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Usch, här har väntan intensifierats om man så säger.
Jag var till bm idag på kontroll och hon gjorde en liten undersökning. 2cm öppen och väääldigt mjuk och färdig, det gav med sig hur lätt som helst när hon kände efter. Sedan kände hon att det var mycket vatten, och vågade iom det inte känna så mycket mer, ville inte riskera att ta hål så att vattnet gick. Hon tror att om vattnet går så kommer resten gå i ett huj eftersom jag var så mjuk, och började fråga hur långt bort maken jobbar osv. Sedan sade hon att de inte hade haft någon förlossning på sin mottagning. Än. Men att jag var välkommen dit, för de hade handdukar och allt som kunde behövas utifallatt. Hon sade också att hon tyckte att jag skulle be att få komma in till förlossningen på kontroll om jag får mer "mensvärk" eller så, och hade hon varit på sjukhus hade hon inte tvekat att peta lite till så att vattnet kanske gått, sedan hade saken varit biff. Typ.
Jag ringde iaf till förlossningen sedan, men de vill ju inte ha in mig så länge jag inte har värkar eller att vattnet har gått. Så nu är det nervös väntan igen, sjukt konstig känsla att bara vänta och vänta och samtidigt vara beredd på att starta på fem röda vid minsta lilla. Vill inte föda på E4:an. Jag har en massa sammandragningar och tryck nedåt, men det gör ju inte ont, så jag väntar vidare. Om man bara kunde få en liten hint på när man ska vara beredd - inatt, på torsdag eller om en vecka..? Jobbigt att vara beredd hela tiden ju.