30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Pysslig - Du får gärna ta natten, här har vi ingen barnvakt förrän på lördag, så vi väntar gärna med förlossning åtminstone tills dess! Men visst, den 18 är jag gärna färdig redan, men man vet ju aldrig. Gustav kom på 41+0 och om det blir samma nu så är det faktiskt inte förrän den 19:e. Hur i hela friden man nu skulle klara av 17 dagar till så här, i detta blåvalsliknande tillstånd? Eller om trenden ska hålla i sig, (G väntade +4 dagar jämfört med I) så blir det inte förrän den 23:e.
Vad gäller trosorna så vill jag inte ens tänka på ett par som når upp på magen nu. Vilken grotesk storlek på ett par trosor! - i ogravitt (eller ja, vad heter det egentligen..? ) tillstånd hade sådana antagligen räckt så långt över magen att man fått snöra ihop dem uppe på hjässan! Fast jag väljer absolut bort mina minsta trosor nu, det är förbjudet med hårda resårer och sådant. Nu kör jag på mellanklassen, lagom breda och rejäla och mjuuuka och sköna. Men ja, de får vara under magen, för jag har inte kommit mig för att tillverka några av typ ett partytält, vilket hade behövts annars.